terje123 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 hei jeg er 15 blir snart 16 til januar.jeg har tenkt på å kjøpe en moped men vet ikke helt hva slags jeg skal kjøpe. jeg skal helst ikke ha en som jeg må skru altfor mye på og den skal kjøre bra i oppoverbakker og dra litt også da jeg er sett på disse men vet ikke helt av de som er bra men jeg kan også få noen andre råd http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23079061 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=22659284 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23264981 jeg håper på om å få noen sjappe svar det hadde vært veldig fint Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 De fleste mopeder er like. Det er overraskende hvor lite forkjell det er på dem. Jeg vil uansett anbefale deg Derbi Senda Nesten 60 på flata orginalt Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23117053 der er fin moped ; ) Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Personlig ville jeg ha kjørt opp til lett motorsykkel, den opplæringen man får på mopedlappen er rent latterlig. Dessuten kjører de aller fleste med moped langt over grensen på 45km/t eller hva det nå enn er, da bør de helst lære seg hvordan man skal gjøre det også. Men du har vel allerede kjørt opp til moped, eller? Hvis ja, kjøp den som er gjort minst mulig med, er kjørt minst og/eller er av den nyeste modellen av dem. Det er selvsagt lurt å finne noen brukererfaringer mtp. ting som bruker å gå i stykker osv. I tillegg bør du styre unna de som har hatt mer enn 2 eiere. Aller helst bør den ha hatt kun én eier. Slik vil du unngå å kjøpe noe som ramler ifra hverandre i løpet av et par sesonger. Hvis nei, kjør opp til 125ccm, da blir det ikke noe problem med å få nok dra i oppoverbakkene Dessuten er det da mye mindre som skal til for å kjøre opp til tung motorsykkel når du fyller 20 år. Forøvrig er sykler ifra Honda ofte gode og har få problemer, det er iallfall min erfaring med en motorsykkel jeg hadde. Feilfri selv etter over 70000km Det er godt mulig det gjelder Hondas mopeder også, uten at jeg kan si noe sikkert om det. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hvis nei, kjør opp til 125ccm, da blir det ikke noe problem med å få nok dra i oppoverbakkene Dessuten er det da mye mindre som skal til for å kjøre opp til tung motorsykkel når du fyller 20 år. Forøvrig er sykler ifra Honda ofte gode og har få problemer, det er iallfall min erfaring med en motorsykkel jeg hadde. Feilfri selv etter over 70000km Det er godt mulig det gjelder Hondas mopeder også, uten at jeg kan si noe sikkert om det. Hva vis han ikke skal kjøre opp til tungsykkel når han er 20år? Da er det waste å bruke 40-50-60k på lettsykkel å lapp når det er bil om 2 år. Da er det også vært å trimme en moped som går i 90-110, og risikere bota på 4200, som jeg som har kjørt trimma moped i 2 år ikke har sett enda Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Takk for noen fine svar men kan godt få noen fler også jeg har kjørt crosser har bare prøvd men da girte jeg og det var veldig lett,men jeg fikk en scooter i konf i gave fra søstra men synes det er mer en jente sykkel http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23117053 der er fin moped ; ) har gått litt for langt for meg Endret 10. juli 2010 av terje123 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg sier lettsykkel. Kjøp en Derbi DRD senda, original. Kjøp så ny som mulig, gjerne 2006++. De er lette å trimme, går fort, morsomme sykkler, og driftsikre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Nok av sånne her tråder, nå. Her, og her. Gå for Yamaha dt eller derbi senda, mener jeg. (Kvalitet, og masse deler, og ikke noe jallamekk på de, som jeg har opplevd på enkelte furiar osv..) Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Får vel slenge med et par forslag til lett MC, siden jeg prøver å styre det imot lyset Et forslag, kan være denne, grei kilometer, en eier og ikke alt for dyr. Eller denne, if that's you're cup of tea. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Lettsykkel er så inn i helvette dyrt! Er ikke vits å bruke så mye penger når det bare er ett år med kjøring før man kan ta bil-lappen. Og vi mopedister har lov til å kjøre på veien akkurat som lett-mc-folka, så FUCK dere! Vi driter i om det går tregt, da får dere slå oss av og banke oss eller noe, men ellers er det ingneting dere kan gjøre!!! Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Prisen er da ikke så ille, ikke med tanken på hvor mye bedre man bedre opplæring man får, og hvor mye mer morro det er å kjøre noe som er litt tyngre enn en moped Jeg hadde tenkt å spørre trådstarter om hvilke planer han hadde ift. tohjuling senere i livet, men jeg glemte det. Hvis tanken er å slippe å gå i to år før man kjører opp til bil, så er det bare å kjøp noe ræl som ser ut til å holde i et par år, og bruke minst mulig penger. Kjøp en tempo, de er knall sexy(nesten oppriktig ment) Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Kan godt få noen fler svar Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Honda PX-R er godmoped Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Personlig ville jeg ha kjørt opp til lett motorsykkel, den opplæringen man får på mopedlappen er rent latterlig. Dessuten kjører de aller fleste med moped langt over grensen på 45km/t eller hva det nå enn er, da bør de helst lære seg hvordan man skal gjøre det også. Men du har vel allerede kjørt opp til moped, eller? Hvis ja, kjøp den som er gjort minst mulig med, er kjørt minst og/eller er av den nyeste modellen av dem. Det er selvsagt lurt å finne noen brukererfaringer mtp. ting som bruker å gå i stykker osv. I tillegg bør du styre unna de som har hatt mer enn 2 eiere. Aller helst bør den ha hatt kun én eier. Slik vil du unngå å kjøpe noe som ramler ifra hverandre i løpet av et par sesonger. Hvis nei, kjør opp til 125ccm, da blir det ikke noe problem med å få nok dra i oppoverbakkene Dessuten er det da mye mindre som skal til for å kjøre opp til tung motorsykkel når du fyller 20 år. Forøvrig er sykler ifra Honda ofte gode og har få problemer, det er iallfall min erfaring med en motorsykkel jeg hadde. Feilfri selv etter over 70000km Det er godt mulig det gjelder Hondas mopeder også, uten at jeg kan si noe sikkert om det. Jeg har ikke kjørt moped men har prøvd cross og det var lett men har scooter men synes det er mer jente greier Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Når ble Derbi DRD senda en lettsykkel? Oi sorry...mulig jeg tenkte på en annen. Akkurat som om gallup gjør en undersøkelse om hva slags mat du liker best og så svarer du at du syns alle skattene og avgiftene er for høye?! Kanskje dummeste sammenligninga jeg har sett. Men en sammenligning likevel Vi snakker om trafikkregler. Hvor i helvette kommer kontroll over kjøretøyet inn i bildet? Det er sånn du må ha for å kunne kjøre vet du? Ja, men ikke når det er snakk om trafikkregler. Lenke til kommentar
terje123 Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Og ytringsfrihet er en ting, men å holde seg saklig er en annen ting. TS ønsker å prate om moped, du fåreslår lett MC. Når ble Derbi DRD senda en lettsykkel? Akkurat som om gallup gjør en undersøkelse om hva slags mat du liker best og så svarer du at du syns alle skattene og avgiftene er for høye?! Kanskje dummeste sammenligninga jeg har sett. Vi snakker om trafikkregler. Hvor i helvette kommer kontroll over kjøretøyet inn i bildet? Det er sånn du må ha for å kunne kjøre vet du? Jeg har forsåvidt rapportert tråden, og melder meg ut, med mindre dere vil forsette å diskutere moped til Ts. Det er ikke så farlig at du kom med lett sykkel det var bare t forslag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har også rapportert tråden, i håp om at han som rager helt for ingen ting, ikke klarer holde seg saklig (annet enn å hate folk som kommer kjører lettsykkel, og veit hva de gjør i trafikken) får noe mot seg. Jeg har anbefalt derbi senda r x race, og jeg har linka til to tråder som faktisk gir han svar nok. Tråd kan stenges, i mitt syn. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23281530 - der har du en x-race som så bra ut, uheldigvis har den vært trimmet. Bare let på finn og diverse sider til du finner en moped DU liker Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 En hele haug med OT fjernet, vennligst hold dere til topicen, takk. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Lettsykkel er så inn i helvette dyrt! Er ikke vits å bruke så mye penger når det bare er ett år med kjøring før man kan ta bil-lappen. Og vi mopedister har lov til å kjøre på veien akkurat som lett-mc-folka, så FUCK dere! Vi driter i om det går tregt, da får dere slå oss av og banke oss eller noe, men ellers er det ingneting dere kan gjøre!!! jeg forsinker alle andre.. men det er de som skal fucke seg selv. :dontgetit: :dontgetit: mange kjører sykkel videre i livet, det eneste grunnen til at du ikke liker sykkler er at du er stuck i 45kmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå