"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei. Jeg vil bare informere alle her på forumet om at vi holder på å starte opp en ny web shop. Navn og nettadresse kommer da dette er oppe å kjører 100%. Iløpet av de siste årene da jeg har bygget datamaskiner har jeg funnet det meste her i Norge, alt unntatt en ting, kjøleutstyr. Det er ekstremt vanskelig å finne kjøleutstyr, altså vannkjøling, og luftkjøling. Hele prosjektet er i "planleggings" fasen så langt. Vi holder på å registrerer oss som selskap, setter opp nettbutikk og side. og hvis dette blir virkelighet vil vi ha en del "konkurranser" utover høsten (god reklame) hovedsaklig vannkjøling sett og litt vifter å sånn. Vi har allerede kontakt med noen av de største leverandørene på vannkjøling og luftkjøling. Alle er veldig positive så lang. Så det vi lurer på er: -Hvilke produkter føler dere at mangler i Norge? (legg gjerne med en link) -Hvilken leverandører liker dere best? -Liker dere best vannkjøling eller luft kjøling? -Hvor mye vil dere betale for en CPU, GFX, RAM, kjøler? -Hvor mye ville dere betalt for et vannkjøling sett, 240mm RAD, CPU Blokk, 1/2 ID, pumpe og tank. (selvfølgelig med vifter til RAD)? Prinsippet som vi skal holde oss til er; Ha kun noen gode produkter fra noen leverandører, men til veldig gode priser. Ha enkel og god netthandel som er trygg og enkel å bruke. Rask levering. Da vi hovedsaklig satser på kjøleutstyr vil det ikke ta lang tid å få ting sendt. Hva sier dere her på HW? Høres dette interessant ut? Hvis dere lurer på noe, eller skulle ha noen tips er det bare å spørre. Enten her på forumet eller gjennom melding's tjenesten. 3 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg savner litt større passive radiatorer. Må jo faktisk til utlandet for å finne de. (F.eks Innovatek) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Fint tiltak! Vi som driver med vannkjøling savner vel det meste her i Norge! Dvs: Alle de store produsentene: heatkiller, tfc, ek +++ Hadde også vært kjekt med tygon slanger og variert utvalg av høyhastighetsvifter og fittings. Ang prissetting så bør dere ikke prise dere så høyt at det lønner seg og bestille fra utlandet(inkludert fraktkostnader, de utenlandske sjappene har jo høyere fraktkostnader så det skal ikke vær noe problem). Ta deg en tur innom Den kalde kaféen. Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 de utenlandske sjappene har jo høyere fraktkostnader så det skal ikke vær noe problem Høyere og høyere... Jeg bestilte akkurat noen fittings fra England, og da fikk jeg en fraktkostnad på 25,- Det kommer veldig an på hvor i verden du henvender deg.. Anyway.. Jeg skulle likt å se følgende produsenter: - DangerDen - XSPC (spesielt på reservoarer) - Swiftech pumper (og da spesielt Laing DDC) - Bitspower fittings - EK vannblokker - Feser radiator og vann (ja, ferdigblandet væske fra disse er overlegent) - Tygon slanger Jeg har selv fått veldig sansen for mCubed styringssystem, men ser at resten av verden foretrekker AquaCool.. Der må dere nesten bare satse på en retning. Synd dere ikke starta opp for et halvt år siden.. Jeg begynte min siste rigg da, og bestilte de siste delene denne uka. Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Nydelig gutter. Bra at det er litt interesse. Vi er nå i kontakt med EK waterblocks og det ser ut til at det kan gå fint. Det vi tenker er at i begynnelsen kan vi kjøpe inn bare noen få produkter fra noen kjente leverandører. Eks: 120mm rad 240mm rad og 360mm rad fra EK vannblokker fra EK og Bitspower (fittigs og sånt også) Pumper fra Laing D5 og DDC Reservoar fra EK og XSPC (kanskje radiatorer også, se hvor vi får de billigste, ytelsen er ganske lik) Selvfølgelig gode tubes fra gode leverandører + vannkjølingsveske Vi har ikke planer om å ha høye priser, "ideen" her er å tjene penger på reklameplass på nettsiden, og litt på produktene. Så jeg kan love at vi kommer til å ligge langt under utenlandske priser. (Hvis du regner med frakt og toll og alt) Selvfølgelig kan vi hjelpe de som har lyst på "spesielle" produkter fra noen av våres leverandører, og bestille inn spesielt for dere slik at det blir en bedre pris for dere, mer trygghet da dere handler gjennom en norsk butikk, og raskere service. Håper interessen øker litt og at flere kommer med litt respons, vi trenger all responsen vi kan få. SLik at vi velger de rette produktene til dere! Endret 7. juli 2010 av "Ole-Andreas" Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Pass også på at du får registrert en bruker for webshoppen og at du ikke driver med direkte reklame, om du er i tvil ta kontakt med en administrator etter å ha lest retningslinjer og nettikette Mvh Malvado. Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Pass også på at du får registrert en bruker for webshoppen og at du ikke driver med direkte reklame, om du er i tvil ta kontakt med en administrator etter å ha lest retningslinjer og nettikette Mvh Malvado. Takk. Derfor jeg ikke har nevnt noe navn enda. Eller noen nettside. En del ting som må fikses først, og når vi er oppe å går. 100% Håper vi at kanskje HW.no har lyst til å skrive litt om oss på forsiden. Men det er bare et håp da. Vil bare si takk igjen for alt. Alt hjelper! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) OA: Kjempegreier, dette kan være det vi "vannhuer" har ventet på. Mye er listet opp allerede, men blokkene fra Heatkiller er noe jeg må si er gode blokker til grei pris. XSPC er et veldig godt merke..syns nå jeg utifra min erfaring. Angående vifter så håper jeg dere satser på gode radiatorvifter, syns ikke det er lett og få tak i foreks. 38mm tykke vifter i norge eller gode 140mm vifter til 140mm-radiatorer. "dette ble svart på posten over" Edit: håper ikke dette ble for rotete Ble litt gira når jeg så at det forhåpentligvis kommer en butikk her i norge som vil satse på sikkelig utvalg av vassprodukter Ønsker dere all lykke med butikken:) Likte veldig godt dette, siden når man driver med prosjekter så er det svært hendig: Vi har ikke planer om å ha høye priser, "ideen" her er å tjene penger på reklameplass på nettsiden, og litt på produktene. Så jeg kan love at vi kommer til å ligge langt under utenlandske priser. (Hvis du regner med frakt og toll og alt) Selvfølgelig kan vi hjelpe de som har lyst på "spesielle" produkter fra noen av våres leverandører, og bestille inn spesielt for dere slik at det blir en bedre pris for dere, mer trygghet da dere handler gjennom en norsk butikk, og raskere service OA: Popp innom Den Kalde Kafeen av og til når du har tid, der finner du mye info av hva folk liker og vil ha:) Endret 7. juli 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 OA: Kjempegreier, dette kan være det vi "vannhuer" har ventet på. Mye er listet opp allerede, men blokkene fra Heatkiller er noe jeg må si er gode blokker til grei pris. XSPC er et veldig godt merke..syns nå jeg utifra min erfaring. Angående vifter så håper jeg dere satser på gode radiatorvifter, syns ikke det er lett og få tak i foreks. 38mm tykke vifter i norge eller gode 140mm vifter til 140mm-radiatorer. "dette ble svart på posten over" Edit: håper ikke dette ble for rotete Ble litt gira når jeg så at det forhåpentligvis kommer en butikk her i norge som vil satse på sikkelig utvalg av vassprodukter Nydelig! Ja jeg er enig det, Jeg selv personlig er veldig glad i yate loon vifter.. men det er fordi de har så godt utvalg. Og prisen er kjempe bra. Men vi kan selvfølgelig skaffe 38mm vifter og gode 140mm vifter. Det skal være null problem. Vifter er jo det enkleste. Og priser på vifter i Norge er helt ville. 150-250 kr. Jeg ville heller holdt meg i 50-100 kr klassen. Fortjenesten blir en del mindre, men slik kan vi leve med da vi egentlig vet at det er vanskelig å tjene penger på dette uansett. Men vi kan gjøre det litt bedre for de andre entusiastene her i Norge! Og en god del tryggere. 2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Liker veldig godt holdningen du har Er helt enig med vifte-prisene her i Norge. Yate Loon er fine vifter og fin pris, håper det kommer litt bedre utvalg på 140mm vifter beregnet til radiatorer etterhvert. Bruker både Yate Loon og Koolanze nå..men syns hastigheten er litt for lav når jeg vil presse litt( 140mm vifter ). Og jeg vil tørre og si dere får en god del faste kunder får dere til slik du sier her Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Har et sterk ønske og tror ikke jeg er den eneste. Ingenting er mer irriterende enn når du har maskina di i biter og har en feil nippel\mangler en ol. Kan dere ordne småting pr. brevpost? Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Liker veldig godt holdningen du har Er helt enig med vifte-prisene her i Norge. Yate Loon er fine vifter og fin pris, håper det kommer litt bedre utvalg på 140mm vifter beregnet til radiatorer etterhvert. Bruker både Yate Loon og Koolanze nå..men syns hastigheten er litt for lav når jeg vil presse litt( 140mm vifter ). Og jeg vil tørre og si dere får en god del faste kunder får dere til slik du sier her Nydelig! elsker at du er så interessert! Personer som deg gjør at vi har lyst til å jobbe enda hardere og presse prisene enda mer! Har et sterk ønske og tror ikke jeg er den eneste. Ingenting er mer irriterende enn når du har maskina di i biter og har en feil nippel\mangler en ol. Kan dere ordne småting pr. brevpost? Selvfølgelig kan vi gjøre slikt! Når alt er oppe å kjører 100% vil muligheten være der for å bestille ting (små ting) og få de sendt som brev. Det eneste som er litt dumt med det er at det er ikke noe sporing på brev, men det skal gå fint. En liten bedrift som dette vil kunne være mye mer fleksibel. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Dette verkar spanande! Det er ikkje tvil om at det er lite vasskjøling her i Noreg (ang. butikkar), så dette er eg veldig positivt innstilt til! Eg håpar og trur at dette kjem til å fungere godt og gler meg til de kjem i gong! Og jeg vil tørre og si dere får en god del faste kunder får dere til slik du sier her Dette seier eg meg det ein gong einig i. Dersom ting blir som de seier kan de stole på meg! Ikkje meir venting på toll og treigt utanlandsk postsystem. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Høres kjempebra ut Blir det noe av dette så har dere kunder Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Dette verkar spanande! Det er ikkje tvil om at det er lite vasskjøling her i Noreg (ang. butikkar), så dette er eg veldig positivt innstilt til! Eg håpar og trur at dette kjem til å fungere godt og gler meg til de kjem i gong! Og jeg vil tørre og si dere får en god del faste kunder får dere til slik du sier her Dette seier eg meg det ein gong einig i. Dersom ting blir som de seier kan de stole på meg! Ikkje meir venting på toll og treigt utanlandsk postsystem. Fantastisk. Jeg liker det at dere er så positive. Eneste som er problemet er jo at jeg må spytte en del penger inn i dette. Kjøpe inn en del produkter. Så jeg må minst spytte inn 10 000 for å få litt fart i ting. Pluss at jeg må kjøpe server. (Det er jeg som finansierer alt) mens min partner skal stå for webshoppen. Så jeg har litt å tape på dette. Men hvis det går vest så sitter jeg med jævla mye vannkjøling da (kos det også) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Dere må ta en titt på følgende sider, og sjekke ut utvalget samt de mest solgte produktene: Petra's Tech Shop Sidewinder ChilledPC FrozenCPU Performance-PCs (viktig!) Jac-Tech Dette dekker de meste, selv om det er flere sider. Ting dere MÅ ha: *Tygon slanger *Yate Loon eller tilsvarende vifter, både Low, Medium, High og kanskje 140mm om dere kommer til å begynne med 140mm radiatorer senere (disse begynner å bli mer og mer populære pga bedre effektivitet) *Gode bang for buck radiatorer: Swiftech MCR og XSPC RX (Ikke kjøp inn HWLabs med mindre stor etterspørsel, disse er relativt dårlige) *De mest populære vannblokkene til CPU: Typisk EK, Danger-Den, Swiftech, D-Tek *All-around-blokker til RAM og Chipsett: Helst noen som passer til mange forskjellige chipsett, da det er få som kjøper disse. *Allaround-blokk til GPU: Passer ofte veldig mange modeller, dekker kun kjerne og ikke RAM osv. Eks: Swiftech MCW-60 (R2) *Fullcover blokk til de mest populære GPU-ene. F.eks 5850, 5870 + nVidias tilsvarende modeller. 4-5 forskjellige totalt. *Nipler og overganger, både i metall og plast *De mest populære pumpene (D5 + MCP355) + topper til disse. XSPC sin reservoir-topp til MCP355 er veldig populær, veldig god og veldig praktisk. *Slangeklemmer *Kjølepasta (Ikke AS5.. please..) *Ferdige vannkjølingssett i forskjellige prisklasser. (F.eks 1000, 2000, 3000). Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Hehe, det skal nok ganske mykje til for at dette "går vest". Berre nokre få kundar (3-4 stk) dekker over 10 000. Lett! Gjer eg først bestilling på vasskjøling blir det alltid over 3000. Omtrent kor lang tid reknar de med at det tek før de er oppe og går? Ein månad eller deromkring? Eg sit med ei bestilling i hovudet her på rundt 5-6000 og dersom dette kjem i gong i løpet av ein månad eller to er det godt mogeleg eg utset det. Edit: Eg er veldig einig med dei forslaga folk har kome med til no. Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Hehe, det skal nok ganske mykje til for at dette "går vest". Berre nokre få kundar (3-4 stk) dekker over 10 000. Lett! Gjer eg først bestilling på vasskjøling blir det alltid over 3000. Omtrent kor lang tid reknar de med at det tek før de er oppe og går? Ein månad eller deromkring? Eg sit med ei bestilling i hovudet her på rundt 5-6000 og dersom dette kjem i gong i løpet av ein månad eller to er det godt mogeleg eg utset det. Edit: Eg er veldig einig med dei forslaga folk har kome med til no. Jeg skal love deg at vi skal være oppe innen en måned! jeg har fri nå en god stund. Og får på Fredag en fet lønning fra min daglige jobb. Og mesteparten av dette går rett inn i bedriften. Hvis du kan ramse opp det du trenger så skal jeg sørge for at de produktene er tilgjengelig eller at jeg kan bestille de med i de første bestillingene. Dere må ta en titt på følgende sider, og sjekke ut utvalget samt de mest solgte produktene: Petra's Tech Shop Sidewinder ChilledPC FrozenCPU Performance-PCs (viktig!) Jac-Tech Dette dekker de meste, selv om det er flere sider. Ting dere MÅ ha: *Tygon slanger *Yate Loon eller tilsvarende vifter, både Low, Medium, High og kanskje 140mm om dere kommer til å begynne med 140mm radiatorer senere (disse begynner å bli mer og mer populære pga bedre effektivitet) *Gode bang for buck radiatorer: Swiftech MCR og XSPC RX (Ikke kjøp inn HWLabs med mindre stor etterspørsel, disse er relativt dårlige) *De mest populære vannblokkene til CPU: Typisk EK, Danger-Den, Swiftech, D-Tek *All-around-blokker til RAM og Chipsett: Helst noen som passer til mange forskjellige chipsett, da det er få som kjøper disse. *Allaround-blokk til GPU: Passer ofte veldig mange modeller, dekker kun kjerne og ikke RAM osv. Eks: Swiftech MCW-60 (R2) *Fullcover blokk til de mest populære GPU-ene. F.eks 5850, 5870 + nVidias tilsvarende modeller. 4-5 forskjellige totalt. *Nipler og overganger, både i metall og plast *De mest populære pumpene (D5 + MCP355) + topper til disse. XSPC sin reservoir-topp til MCP355 er veldig populær, veldig god og veldig praktisk. *Slangeklemmer *Kjølepasta (Ikke AS5.. please..) *Ferdige vannkjølingssett i forskjellige prisklasser. (F.eks 1000, 2000, 3000). Konge! dette liker jeg! er helt enig! Fantastisk! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Har ting jeg trenger også, men når jeg ser dette er på vei så venter jeg lett. En annen ting OA som jeg tror de som er litt mer enn vanlig intrisert hadde ville sett er Mcubed foreks. så man kan måle tempraturer osv. Performance har et utrolig godt utvalg så der er en side som dere kan "ta" en god del ifra Endret 7. juli 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Kanskje det blir vannkjøling en gang da Endret 7. juli 2010 av Matseng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå