Gå til innhold

[Løst] Nybygget PC - Hard disk nr 2 er synlig i Device manager men ikke i Min Datamaskin. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget meg en ny PC, og det meste gikk som smurt. Jeg har innstallert Windows 7 64-bit Home Premium på en WD Rapter 150GB som er koblet til Sata1. Da jeg innstallerte fikk jeg spørsmål om hvor jeg ville innstallere, og jeg valgte Raptoren. Jeg har en annen 1 TB Samsung disk som lagringsdisk som er koblet til Sata2. Windows fant den i oppstarten. Den er også synlig i Device Manager, men ikke i Computer. Hva er det jeg må gjøre for å få brukt den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ JoHome

Ja, jeg installerte på Raptoren mens den andre var tilkoblet. Fikk valget mellom å innstalere på Raptoren eller Samsung disken. Så installerte jeg på Raptoren. Jeg finner begge diskene i Device Manager, men ikke i Computer.

@ Ich

Okay, jeg skal prøve. Det fungerer på Win7 og?

Lenke til kommentar

Okay, er inne i Disk Manager nå, og 1 TB disken står det kun "Unallocated" på, også 931 GB. På Raptoren står det "139 GB NTFS Healthy (System, Boot, Page File, Active, Crash Dump, Primary Partition).

Hva skal jeg gjøre? Klikke "Ny Simple Volume"?

Når jeg innstallerte Windows fikk jeg ingen mulighet til å lage partisjoner. Er det mulig å gjøre i etterkant på Raptor disken nå etter at jeg har installert Windows på den?

Lenke til kommentar

høyre klikk på den og velg "change drive letter" (eller lignende) så må du sette en bokstav på den så kommer den opp i my computer eller windows explorer ;)

alt som trengs men anbefaler å dele opp disken i flere partisjoner da det pøker performance på diskene... dette gjøres også i disk management ;)

men da må du ikke gå på change drive letter hvis du skal dele den opp

new simple volum velger du da også velger du da størrelsen ja.. da skal den få en bokstav automatiskt hvis ikke så gjør du bare som skrevet over

(beklager rotete forklaring)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Ay Caramba! Takk for hjelpen. Begynner å gå opp et lys for meg her nå. Laget to partisjoner på 1TB disken. Nå er det eneste spm jeg sitter igjen med.. om jeg kan krympe volumet på Raptor disken (Hvor windows er installert allerede), og deretter lage en partisjon av restvolumet?

Lenke til kommentar

...Når jeg innstallerte Windows fikk jeg ingen mulighet til å lage partisjoner.

Muligheten er nok der, men det er fort gjort å hoppe over.

man må trykke på options eller prepare computer eller hva det er nå det står der så får man valgene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...