Diskutant Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 hvordan er den i solen? er skjermen dårlig til å f.eks lese vg på den? for liten skjerm til å lese epost? er den treg å bruke etter noen uker? måneder? god reaksjon på touch-skjermen? for liten skjerm til å se på langfilmer? god mp3-spiller? god lyd? hva følger med i pakken når jeg kjøper? hvor mangen regndråper tåler den? nøyaktig! (en dråpe er 85,2%0 av en liter, så kan dere regne ) andre innspill? takk! Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 hvordan er den i solen? Når solen skinner på det meste er det vanskelig å bruke den ja, men det er jo alle mobiler! Jeg synes skjermen er kjempegod. Det er jo kommet mange nye mobiler med bedre skjerm, men Hero kan måle seg med de fleste av dem. er skjermen dårlig til å f.eks lese vg på den? Jeg syns nå at VG er ei rotete side, men med zoomen så går det greitt å lese det ja for liten skjerm til å lese epost? Spørs litt hvor lang epost og hvor dårlig skrevet den er. Er all teksten sammenhengende uten avsnitt o.l. kan det være fort å rote seg vekk fra der du var, men dette går som oftest greitt. er den treg å bruke etter noen uker? måneder? Jeg vil si at jeg er mer fornøyd med den nå enn da jeg fikk den, men det er pga batteritiden. Min er ikke blitt tregere. Men det kan være lurt å ha en eller annen app som lar deg lukke prosesser. Trur du kan gjøre dette uten apps på Android 2.1 god reaksjon på touch-skjermen? JA! Utrulig presis. Skriver meldinger raskere på denne touch skjermen enn hva jeg gjør på standard taster. Svarer raskere også. /quote] for liten skjerm til å se på langfilmer? Jeg vil si det er for liten, men viss du er f.eks. vandt til å se film på iPod Classic, så er dette fullt mulig god mp3-spiller? god lyd? Må si at jeg bare elsker musikkspilleren på Hero! Lekreste designet jeg har sett på en telefon. Det er ikke uten grunn at musikkspilleren har fått ros på alle tester. Lyden er mye bedre enn noen andre mobiler jeg har vært bort. Mye bedre enn de fleste bærbare pc høyttaler også Den har også 3,5mm inngang så det går an å koble til de fleste høyttalere. hva følger med i pakken når jeg kjøper? Mobil, lader, headset, husker ikke om det var noe mer. hvor mangen regndråper tåler den? nøyaktig!(en dråpe er 85,2%0 av en liter, så kan dere regne ) Vet ikke. Gidder ikke å regne nå andre innspill? Om du bruker trange bukser, så kan det lille "brekket" være irriterende. Mange digge apps. Du får samme apps som du får på iPhone. Lett å ta i bruk. Mange nyttige funksjoner. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) hvordan er den i solen? Når solen skinner på det meste er det vanskelig å bruke den ja, men det er jo alle mobiler! Jeg synes skjermen er kjempegod. Det er jo kommet mange nye mobiler med bedre skjerm, men Hero kan måle seg med de fleste av dem. er skjermen dårlig til å f.eks lese vg på den? Jeg syns nå at VG er ei rotete side, men med zoomen så går det greitt å lese det ja for liten skjerm til å lese epost? Spørs litt hvor lang epost og hvor dårlig skrevet den er. Er all teksten sammenhengende uten avsnitt o.l. kan det være fort å rote seg vekk fra der du var, men dette går som oftest greitt. er den treg å bruke etter noen uker? måneder? Jeg vil si at jeg er mer fornøyd med den nå enn da jeg fikk den, men det er pga batteritiden. Min er ikke blitt tregere. Men det kan være lurt å ha en eller annen app som lar deg lukke prosesser. Trur du kan gjøre dette uten apps på Android 2.1 god reaksjon på touch-skjermen? JA! Utrulig presis. Skriver meldinger raskere på denne touch skjermen enn hva jeg gjør på standard taster. Svarer raskere også. /quote] for liten skjerm til å se på langfilmer? Jeg vil si det er for liten, men viss du er f.eks. vandt til å se film på iPod Classic, så er dette fullt mulig god mp3-spiller? god lyd? Må si at jeg bare elsker musikkspilleren på Hero! Lekreste designet jeg har sett på en telefon. Det er ikke uten grunn at musikkspilleren har fått ros på alle tester. Lyden er mye bedre enn noen andre mobiler jeg har vært bort. Mye bedre enn de fleste bærbare pc høyttaler også Den har også 3,5mm inngang så det går an å koble til de fleste høyttalere. hva følger med i pakken når jeg kjøper? Mobil, lader, headset, husker ikke om det var noe mer. hvor mangen regndråper tåler den? nøyaktig!(en dråpe er 85,2%0 av en liter, så kan dere regne ) Vet ikke. Gidder ikke å regne nå andre innspill? Om du bruker trange bukser, så kan det lille "brekket" være irriterende. Mange digge apps. Du får samme apps som du får på iPhone. Lett å ta i bruk. Mange nyttige funksjoner tusen tusen takk for at du tok deg tid til å svare på alt!! forresten, hvordan får jeg de samme appsene som iPhone? Endret 5. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 forresten, hvordan får jeg de samme appsene som iPhone? Ta en titt i Android Market, der finner du (visstnok) det meste. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 forresten, hvordan får jeg de samme appsene som iPhone? Ta en titt i Android Market, der finner du (visstnok) det meste. som er hvor? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 forresten, hvordan får jeg de samme appsene som iPhone? Ta en titt i Android Market, der finner du (visstnok) det meste. som er hvor? Som er i menyen på heroen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) forresten, hvordan får jeg de samme appsene som iPhone? Ta en titt i Android Market, der finner du (visstnok) det meste. som er hvor? Som er i menyen på heroen. takker! Endret 5. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 noen spørsmål til, for å samle de istedet for å lage ny post per spm... -hvor stort er internminnet? -det er jo her appsene og widgetene blir lagret, så hva skjer når det blir brukt opp? -kan jeg utvide internminnet? -hvordan stopper jeg hero fra å koble til internett uten wlan? altså at jeg MÅ godta HVER gang den skal bruke penger? jeg vil ha mindre tlf-regning.. -hvor mangen apps og widgets er det plass til på henholdsvis 4 og 8 gb? (uten å installere custom ROM og bruker APPS2SD) -er 1,21 i SAR veldig høyt? farlig høyt? det har hero.. -stråler telefonen KUN når du sender melding eller ringer? -takk Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 noen spørsmål til, for å samle de istedet for å lage ny post per spm... -hvor stort er internminnet? 512MB om jeg ikke tar feil. Men det er rikelig det. Har mange apps, mange som jeg ikke har prøvd engang. Så det er ikke noe å frykte for. -det er jo her appsene og widgetene blir lagret, så hva skjer når det blir brukt opp? Som sagt over; appsene tar som regel liten plass og du har plass til mer enn du bruker. -kan jeg utvide internminnet? Nei, om ikke du er ekspert på innmaten i tlf. -hvordan stopper jeg hero fra å koble til internett uten wlan? altså at jeg MÅ godta HVER gang den skal bruke penger? jeg vil ha mindre tlf-regning.. Du kan gå inn på Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> ta vekk Mobilt nettverk. Ellers kan du jo også laste ned f.eks. APNdroid, som gjør det ovenfor for deg bare med å trykke på appen. -hvor mangen apps og widgets er det plass til på henholdsvis 4 og 8 gb? (uten å installere custom ROM og bruker APPS2SD) Apps og widgets blir lagret internt. Har aldri opplevd å fylle den opp. Har selv for øyeblikket ca 50-60 nedlastede apps, og har oppgradert til Android 2.1 (som bruker ca en 100 MB) -er 1,21 i SAR veldig høyt? farlig høyt? det har hero.. Er ikke sikker, men tviler sterkt på at det er farlig. -stråler telefonen KUN når du sender melding eller ringer? Vet ikke, men er ikke så farlig stråling. -takk Noe mer? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 noen spørsmål til, for å samle de istedet for å lage ny post per spm... -hvor stort er internminnet? 512MB om jeg ikke tar feil. Men det er rikelig det. Har mange apps, mange som jeg ikke har prøvd engang. Så det er ikke noe å frykte for. -det er jo her appsene og widgetene blir lagret, så hva skjer når det blir brukt opp? Som sagt over; appsene tar som regel liten plass og du har plass til mer enn du bruker. -kan jeg utvide internminnet? Nei, om ikke du er ekspert på innmaten i tlf. -hvordan stopper jeg hero fra å koble til internett uten wlan? altså at jeg MÅ godta HVER gang den skal bruke penger? jeg vil ha mindre tlf-regning.. Du kan gå inn på Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> ta vekk Mobilt nettverk. Ellers kan du jo også laste ned f.eks. APNdroid, som gjør det ovenfor for deg bare med å trykke på appen. -hvor mangen apps og widgets er det plass til på henholdsvis 4 og 8 gb? (uten å installere custom ROM og bruker APPS2SD) Apps og widgets blir lagret internt. Har aldri opplevd å fylle den opp. Har selv for øyeblikket ca 50-60 nedlastede apps, og har oppgradert til Android 2.1 (som bruker ca en 100 MB) -er 1,21 i SAR veldig høyt? farlig høyt? det har hero.. Er ikke sikker, men tviler sterkt på at det er farlig. -stråler telefonen KUN når du sender melding eller ringer? Vet ikke, men er ikke så farlig stråling. -takk Noe mer? ja! -hvor finner jeg info om hvor stort internminnet er? har lett litt på htc.com, men har ikke funnet noe.. -"Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> ta vekk Mobilt nettverk" blir dette det samme som å fjerne muligheten til å få sms og innkommende samtaler? hva er det som fjerner den muligheten? det vil jeg jo ikke.. er det gprs? eller hva? (har ikke helt peiling) -"ikke om du ikke er ekspert på innmat", det er jeg, helt klart! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) noen som syns at jeg IKKE bør kjøpe hero av en grunn? edit: stoooor trylkeikf Endret 10. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg vet ikke noe negativt enda... Eller, om du mister den i bakken fra ca 1-1.5 meters høyde mange ganger (som jeg har gjort) blir bakdekselet litt løst... Men det henger fast på enda. Og når du skrur av mobilt nettverk, skrur du ikke av ringing og sms, men sperrer alt det andre om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 nei, jeg skjønte ikke.. gidder du utdype? Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Du har 2 typer nettverk på HTC Hero. 1. WiFi WiFi forklarer seg selv. (Trådløst Internett som på bærbar PC.) 2. Mobilt nettverk (APN) Mobilt nettverk er som f.eks. Mobilt bredbånd fra Telenor. Du bruker det mobile nettet (det som gjør at du kan ringe og sende sms der det er dekning) til å få tilgang til internett. Men som det alltid har gjort, så koster det penger. - Tenk deg en gammel mobil, uten WiFi og valgfri nettleser. Kun innebygd nettleser som kobler seg opp via GSM (er ikke sikker på om det er GSM det heter, men vet du hva wap er?). Pris varierer fra hvilken leverandør. På Hero'en: "Innstillinger" -> "Trådløst og nettverk" -> her ser du tilkoblingsmuligheter, og om du da huker vekk (er en boks du trykker på om det skal være på eller av) "Mobilt nettverk". Om du huker av, stenger du av alle tjenester utenom det å ringe og sende/motta sms. Om du huker på, og du f.eks. bruker en nettleser blir det mobile nettet brukt (men viss det er et trådløst nett som kan kobles på blir WiFi brukt automatisk.) Det kan være et minus om du ikke husker å gå ut av. Har du planer om å bruke det mobile nettet? Eller skal HTC'en kun kobles til via WiFi? Om du kun skal bruke WiFi er det bare å huke av mobilt nettverk, og folk kan fremdeles ringe deg og du kan ringe andre, sende/motta sms. Du kan alltids huke den på igjen når du skal koble deg opp via mobilt nettverk. Godt nok? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Du har 2 typer nettverk på HTC Hero. 1. WiFi WiFi forklarer seg selv. (Trådløst Internett som på bærbar PC.) 2. Mobilt nettverk (APN) Mobilt nettverk er som f.eks. Mobilt bredbånd fra Telenor. Du bruker det mobile nettet (det som gjør at du kan ringe og sende sms der det er dekning) til å få tilgang til internett. Men som det alltid har gjort, så koster det penger. - Tenk deg en gammel mobil, uten WiFi og valgfri nettleser. Kun innebygd nettleser som kobler seg opp via GSM (er ikke sikker på om det er GSM det heter, men vet du hva wap er?). Pris varierer fra hvilken leverandør. På Hero'en: "Innstillinger" -> "Trådløst og nettverk" -> her ser du tilkoblingsmuligheter, og om du da huker vekk (er en boks du trykker på om det skal være på eller av) "Mobilt nettverk". Om du huker av, stenger du av alle tjenester utenom det å ringe og sende/motta sms. Om du huker på, og du f.eks. bruker en nettleser blir det mobile nettet brukt (men viss det er et trådløst nett som kan kobles på blir WiFi brukt automatisk.) Det kan være et minus om du ikke husker å gå ut av. Har du planer om å bruke det mobile nettet? Eller skal HTC'en kun kobles til via WiFi? Om du kun skal bruke WiFi er det bare å huke av mobilt nettverk, og folk kan fremdeles ringe deg og du kan ringe andre, sende/motta sms. Du kan alltids huke den på igjen når du skal koble deg opp via mobilt nettverk. Godt nok? har helst lyst å bruke minst mulig av mobilt nettverk.. altså kun bruke wlan. Om du huker på,og du f.eks. bruker en nettleser blir det mobile nettet brukt (men viss det er et trådløst nett som kan kobles på blir WiFi brukt automatisk.) Det kan være et minus om du ikke husker å gå ut av. viss den allerede er på wlan, så prøver jeg å koble til, men uten at jeg vet det, har jeg ikke wlan i nærheten, blir det da automatisk satt over til mobilt nettverk, eller får jeg et spørsmål a là "fant ikke trådløst nettverk. Vil du koble til via det trådløse nettverket?" og så trykke ja eller nei? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Da bør du for det første skru av mobilt nettverk. Kan laste opp et screen litt senere om du vil. Jeg pleier å ha begge av, men når jeg skal på nett aktiverer jeg Wlan som jeg har en Widget til på skjermen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Da bør du for det første skru av mobilt nettverk. Kan laste opp et screen litt senere om du vil. Jeg pleier å ha begge av, men når jeg skal på nett aktiverer jeg Wlan som jeg har en Widget til på skjermen. ok.. se pm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå