Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

RCA=SIGNAL KABEL?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RCA er en type kobling/plugg, og har ikke noe med type kabel eller signaler å gjøre. RCA blir som oftest brukt på analoge signalkabler, men også til 75ohm digitale kabler (SPDIF), og litt mer sjeldent til høytalerkabler på mini-anlegg eller proprietære interlink forbindelser.

Om spilleren din har 2stk RCA (hvit/sort+rød) så skal disse kobles til forsterkerens CD/AUX/Video inngang. Men om det kun er én plugg, så er det mest sannsynlig en digital utgang (SPDIF).

Lenke til kommentar
Om spilleren din har 2stk RCA (hvit/sort+rød) så skal disse kobles til forsterkerens CD/AUX/Video inngang. Men om det kun er én plugg, så er det mest sannsynlig en digital utgang (SPDIF).
Nå er vi på bilstereo-avdelingen dah... ;) Den kan forøvrig også være gul og ha et kompositt analogt videosignal om det er en DVD-spiller. Digital audioutgang (SPDIF) skal være oransje. Subwoofer-utgang lilla, men finnes også som grønn isteden.

RCA-kabler/signalkabler/phonokabler er begreper som går om hverandre i dagligtalen og har samme mening:

15m-male-rca-male-rca-audio-cable-xs0079080104c.jpg

Lenke til kommentar
Nå er vi på bilstereo-avdelingen dah... ;) Den kan forøvrig også være gul og ha et kompositt analogt videosignal om det er en DVD-spiller. Digital audioutgang (SPDIF) skal være oransje. Subwoofer-utgang lilla, men finnes også som grønn isteden.

RCA-kabler/signalkabler/phonokabler er begreper som går om hverandre i dagligtalen og har samme mening:

15m-male-rca-male-rca-audio-cable-xs0079080104c.jpg

Takk så mye for hjelpen.

Men nå har jeg ett annet problem. Jeg trenger en ISO overgang for å kunne koble spilleren min til. Jeg er helt grønn på dette, koblingen til spilleren er en likesidet trkant:p mens det orginale i bilen er i alle muligense former:p Jeg kjører en passat 01 modell sedan. 3bg

Endret av hanssennord
Lenke til kommentar
men je må ha vært meget trøtt da jeg skrev likesidet trekant..er jo en firkant!
Ahh... ja da ble det ikke så spennende allikavel. :p

Men den så temmelig ukjent ut den ~kvadratiske :thumbup: klossen der, så du mangler nok en overgangskabel som kanskje står igjen i forrige bil den satt i. Hva er spillerens navn/nummer?

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...