Gå til innhold

Kommentarer til phpAdmin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God begynnelse, absolutt! Du tenker noe lignene av admin-panelet i Django (Python-rammeverk)? Der lager man såkalte models og velger hvilke som skal vises i adminen. Django genererer alt av felter og funksjonalitet for lagring og sånt. Hvis det er det som er tanken, så ja, det går utrolig mye fortere å komme i gang med nye prosjekter :)

Lenke til kommentar

Ruby on Rails gjør også noe lignende, og har blitt mitt nye favorittspråk!

En ting jeg har lært etter at jeg begynte med RoR, og som absolutt er relevant for PHP, er å bli ferdig med (hoved)funksjonaliteten før man tenker på design og utseende. Fokuser 100% på hvordan funksjonene dine virker og hva de gjør (for ikke å si hva de skal gjøre), før du begynner å bruke tid på hvordan de skal se ut.

Lenke til kommentar
hvem som helst person og endre hva som helst på en nettside

Define: «hvem som helst».

Define: «hva som helst».

Med andre ord, hvem er det som skal kunne endre noe, og hva skal de kunne endre?

Hvem som helst er en person med de nødvendige brukerrettighetene for og forandre noe relatert til en funksjon i en modul. Dette systemet er delt opp i grupper, feks "Admin", "Editor", "Moderator" eller ligende.

Hva som helst er hva som helst som er mulig og endre fra databasen, ivertfall i den tidlige versjonen. Men rammeverket kommer nok til og ha funksjoner for og endre filer som er statiske ved hjelp av moduler :)

---------------

Plakatmannen: Takk, ja det kan nok ha samme muligheten som Django. Har aldri brukt Django, men så på noen bilder. Forskjelden er at det skal være mulig og bruke det for alle nettsider som er drevet på PHP og MySQL :) Det er ivertfall målet mitt.

Runar: Takk for tipset, tror jeg skal ta det nært. Hvis jeg reflekterer over tidligere prosjekter, så stemmer nok det ganske bra med sannheten!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Wow! ser det er tørt, men du er er jo kjempe flink jo, ønsker å bli så flink som deg en dag.

Håper på flere brukere so kan komentere :)

Kan du være så snill å oppdatere meg på dette, er veldig nysgjerrig på hvordan det blir :D

Lykke til! ;)

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har ikke jobba på dette prosjektet på evigheter, tenkte jeg skulle ta og børste støv av det nå som jeg er ferdig med eksamen :) (Er ferdig imorgen klokken 11:00! ^^,). Og da vil det selvfølgelig komme en installeringsguide når jeg har kommet så langt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke jobba på dette prosjektet på evigheter, tenkte jeg skulle ta og børste støv av det nå som jeg er ferdig med eksamen :) (Er ferdig imorgen klokken 11:00! ^^,). Og da vil det selvfølgelig komme en installeringsguide når jeg har kommet så langt.

Har ikke sett så mye til den guiden da? :cry:

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye til den guiden da? :cry:

Prosjektet er erklært dødt for now. Har begynt på et annet prosjekt. Men kilden ligger ute fritt tilgjenglig så en hvem person som vil kan bruke og vidreutvikle kildekoden as they see fit. Har ikke orka og slengt på noe lisens så jeg erklærer prosjektet Public domain.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...