Gå til innhold

Ditt drømmelag i VM 2010

Maefteda

Anbefalte innlegg

VM er ferdig og jeg har plukket ut de 11 jeg synes har vært best i VM. Veldig dominert av topp 4 i VM, men jeg føler at dette er VMs beste lag. Er noen plasser som er veldig close, så jeg har satt opp en benk i samme formasjon i tillegg.

Keeper: Iker Casillas (Spania)

- Spilt 7 kamper, bare plukket 2 baller ut av nettet. Han får god hjelp av Pique og resten av den gode defensive jobbingen til Spania, men han har så mange matchvinnende redninger og så få feil i dette mesterskapet, at valget blir helt klart.

Høyreback: Maicon (Brasil)

- Massevis av løp langs høyresiden, flott mål, assist. Hardtarbeidene back som er god både offensivt og defensivt. Prikken over ien med et av VMs vakreste mål.

Midtstopper: Juan (Brasil)

- Kjapp, god på hodet, spilte nærmest prikkfritt i VM. I tillegg skaffet han seg et mål også, foretrekker farten og duellstyrken til Juan framfor Lucio.

Midtstopper: Pique (Spania)

- Sett bortifra et litt uheldig mål i første kamp har han vært solid og god. Slår fantastiske pasninger, har god teknikk og gjør flere ting få andre stoppere gjør.

Venstreback: Fabio Coentrao (Portugal)

- Offensiv og moderne venstreback. God fart, bra ballkontroll og gode innlegg i VM. Har vært en hit på et defensivt trygt Portugal og har i tillegg vært en trussel framover på banen.

Sentral midtbane: Wesley Sneijder (Nederland)

- Muligens VMs store spiller. Delt toppscorer fra midtbaneposisjon. Har skapt omtrent alt for Nederland og er den klart viktigste nederlandske spilleren. Han har gjort Robben og resten av Nederland gode i dette VM.

Sentral midtbane: Bastian Schweinsteiger (Tyskland)

- Ballfordeler, kontrollør og defensiv playmaker på det tyske laget. Gjør sjelden feil(annet enn mot Uruguay) og er en veldig viktig del av den oppbyggende delen av overgangsspillet til Tyskland.

Høyrekant: Andres Iniesta (Spania)

- Liten tekniker som har utrettet store ting for Spania i VM. Herlige detaljer, flotte mottak og matchvinnende avslutninger. Avgjør i tillegg finalen som ble en verdig slutt på et veldig godt VM for Iniesta.

Offensiv midtbane: Mesut Özil (Tyskland)

-Godt mulig årets komet i VM og kjemper bare med Thomas Müller om å være VMs største overraskelse. Har kanskje vært den største profilen på et godt tysk lag og har løpt fra, spilt igjennom og skutt seg forbi motstanderene.

Venstrekant: David Villa (Spania)

- Også delt toppscorer i VM og danker så vidt ut den offisielle toppscoreren Thomas Müller i denne posisjonen. Han har var nødvendig for at Spania skulle ta seg videre fra gruppespillet og litt til og har vist at han er annet enn bare en målscorer. Matchvinneren Spania trengte på topp.

Spiss: Diego Forlan (Uruguay)

- Vinneren av gullballen skal selvsagt også inn på VMs drømmelag. Uruguay er den største overraskelsen i VM, og det er veldig mye takket være denne mannen. Har en rekke vakre mål og har gjort massevis av flotte ting på topp for Uruguay. Blir også delt toppscorer og viser dermed at det er en annen grunn enn dårlig forsvarsspill som gjør at han har bøttet inn med mål i Primera.

Benken:

Diego Benaglio (Sveits)

Sergio Ramos (Spania)

Lucio (Brasil)

John Mensah (Ghana)

Giovanni Van Bronckhorst (Nederland)

Xavi (Spania)

Diego Perez (Uruguay)

Thomas Müller (Tyskland)

Lionel Messi (Argentina)

Arjen Robben (Nederland)

Gyan Asamoah (Ghana)

Sett opp ditt eget lag og gjerne begrunn og/eller sett opp benk. Formasjon velger du selv. Alt fra vanlig 4-4-2, til Spanias(og min) vinnende 4-2-3-1 taktikk til Chiles 3-3-1-3.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Tror jeg velger en 4-2-3-1-formasjon.

Mitt drømmelag er som følger:

Keeper: Iker Casillas (Spania)

Høyreback: Sergio Ramos (Spania)

Midtstopper: Lucio (Brasil)

Midtstopper: Pique (Spania)

Venstreback: Fábio Coentrão (Portugal)

Defensiv midtbane: Xabi Alonso (Spania)

Defensiv midtbane: Wesley Sneijder (Nederland)

Offensiv midtbane: Mesut özil (Tyskland)

Offensiv midtbane: Xavi (Spania)

Offensiv midtbane: Lionel Messi (Argentina)

Spiss: Diego Forlán (Uruguay)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...