Latias Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Spania - Portugal Fotball-VM, åttendedelsfinale 29-06-2010 Kl. 20:30 Cape Town/Green Point Stadium Vises på: ---------------------------------------------------- Head-to-head: Spania - Portugal 15 - Seier - 5 12 - Uavgjort - 12 71 - Mål scoret - 37 Spania Før mesterskapet var Spania klare favoritter til å løfte VM-trofeet, men de fikk det tøft i første kampen. Sveits vant kampen 1-0, og sørget for det største sjokket i årets VM. Mot Honduras måtte Spania vinne, og de fikk en tidlig scoring. Rett etter hvilen scoret Villa sitt andre for dagen, og da timen hadde blitt spilt fikk Villa muligheten til å fullføre sin hat-trick fra straffemerket. Han bommet, og kampen endte 2-0. Mot Chile visste de en ting på forhånd, og det var at kun seier var godt nok. Spania scoret to ganger i første omgang, mens Chile fikk en mann utvist. Til tross for at Chile reduserte etter pause, holdt Spania ut og de gikk videre som gruppevinner. Real Madrid spillerne Raul Albiol og Xabi Alonso er begge ganske tvilsomme til kampen. Veien til åttendedelsfinale: Spania 0-1 Sveits Spania 2-0 Honduras Chile 1-2 Spania Portugal Åpningskampen mot Elfenbenskysten var kjedelig, begge lagene hadde kun et skudd på mål hver i løpet av 90 minutter. Mot Nord-Korea neste kamp greide de bare å score ett mål i første omgang, men etter pause kom ketchupeffekten. I løpet av de siste 35 minuttene, scoret Portugal hele seks mål. På grunn av sin solide målforskjell, var Portugal i praksis klare for åttendedelsfinale allerede før kampen mot Brasil. Også denne kampen endte 0-0, noe som sørget for at Portugal gikk videre fra dødens gruppe uten å slippe inn et eneste mål. Deco er tilbake for Portugal, etter å ha gått glipp av de to siste kampene. Veien til åttendedelsfinale: Elfenbenskysten 0-0 Portugal Portugal 7-0 Nord-Korea Portugal 0-0 Brasil 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Dette kan bli enda en av årets vm's høydepunkter. Eller en av de store nedturene. Trilleball på midten og filming i stor skala er risikomomenter.... Men nok av stjerner i denne kampen! Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Håper ikke denne kampen blir like kjedelig som Brazil-Portugal. Håper også at Portugal går videre. Selv om jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hverken Brasil eller Portugal hadde noen særlig grunn for å ta det helt ut i siste gruppekamp. I denne kampen ryker taperen ut, så helt kjedelig blir den neppe. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Håper på Portugal. (mine innlegg) Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Håper Portugal, men er svært bekymret over at David Villa vil stikke av med seieren. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 tipper Portugal viser bedre takter enn de gjorde mot brasil Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 tipper Portugal viser bedre takter enn de gjorde mot brasil Portugal var gode mot Brasil. Fordi dei spelte defensivt betyr ikkje at dei speler dårlig. Men eg trur dei våger å gå fremover. Det er dei nødt til. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 jeg mente at de var dårlig offansivt Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Kan informere om at kampen også går på SVT, for de som vil slippe TV2s "fantastiske" kommentatorer. Tror dette kan bli en spennende kamp, men tror ikke Portugal har så veldig mye å stille opp med offansivt. Blir vel bare Ronaldo de kommer til å spille på og slik Puyol og Pique har stoppet han før kan det bli tøft for Portugal. Torres bør vel også våkne snart, og hvis han først setter 1 kan det for komme flere. Ellers blir det spennende å se om del bosque går for Fabregas eller Martinez på midten i Xabi Alonsos fravær. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Satser på en glimrende kamp med offensivt spill og mye mål. Tipper 3-2 fordel Spania. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Herregud for en motgang! Ferdig på jobb 2030, og siden jeg busser i dag tar det ca 45 min å komme seg hjem. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Håper på en spennende kamp med mange mål Tror vi får en kjedelig kamp som ender i ekstraomganger/straffespark. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Spania stiller med samme lag som mot Chile. Det betyr: Casillas Ramos-Puyol-Pique-Capdevilla Busqets-Xavi-Xabi Alonso Iniesta-Torres-Villa Om ikke nødvendigvis i den oppstillingen. Overraskende at Xabi Alonso ble klar, men det er bare en fordel for Spania. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Eg tror dette kan bli en kamp med mange kort og en del stygge taklinger. Håper på superdramatikk da eg egentlig driter i hvem som går videre. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Spania tar denne lett. Eller kanskje "kapteinen" Ronaldo viser ansvar... Endret 29. juni 2010 av Hyperio Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Torres har droppet de nye nike elite skoene og er tilbake på de gode gamle. Skal dette være løsningen på problemene han har hatt hittil i mesterkskapet? Han åpnet i alle fall godt med en fin avslutning. Endret 29. juni 2010 av Teipball Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Holder med Spania her, skal bli spennede å følge forsvaret deres til en forandring. Hver gang Xabi slår en passning kjenner jeg det i hjertet Endret 29. juni 2010 av guttorm Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ikke vanskelig å høre at Alsaker er Liverpool supporter nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå