Gå til innhold

Spillertråd - Laurent Koscielny

Xanman

Anbefalte innlegg

Navn: Laurent Koscielny

Draktnummer: 6

Nasjonalitet: Frankrike

Fødselsdato: 10. 09. 1985

Fødested: Tulle, Frankrike

Posisjon: Midtstopper

Høyde: 186 cm

Overgang: Lorient

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: Ikke gjennomført

Tidligere klubber: Guingamp, Tours, Lorient

Informasjon om spilleren:

Laurent Koscielny var i fjor blant de ypperste stopperne i Ligue 1. Han er en svært intelligent stopper som har øye for mål og er usannsynlig god til å posisjonere seg. Han er også kjent for sine klokkerene taklinger, i tillegg til at han har en vanvittig god spenst. Laurent er visstnok litt svak fysisk, men i en alder av 24 år har han god tid til å forbedre seg på det området. Han kan spille over hele forsvarslinjen, og bruke begge ben, men stopperplassen er hans beste posisjon. Dette er en spiller Wenger har siklet lenge etter, og jeg gleder meg til å se ham i vår vakre drakt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Koscielny er akkurat den spilleren vi trenger nå. I følge det jeg har lest vil han være den perfekte makker for Vermaelen. Vermaelen er en rask og vill mann som takler knallhardt, men dene villskapen fører ofte til at han sliter med posisjoneringen. Koscielny er derimot en mer classy stopper som leser spillet bra, og alltid vet hvor han skal stå. Han er også fransk, noe som gjør at han vil gli greit inn i spillergruppen. Jeg vil gjerne quote et innlegg fra kommentarfeltet på Youngguns:

Hey guys im French and let me tell you something, if he plays the way he played last year you guys are going to have the best defence in the PL, period. Under Wenger he should flourish and be even better. I know its a different league and people need some getting used to but knowing Laurent he wont need to adapt, he’ll fit right in and be ready to go day 1. Can’t wait to see Arsenal play, season is almost here guys!!!!!

Dette er utvilsomt en meget spennende spiller som jeg svært gjerne vil se i Arsenal-drakt neste sesong.

http://www.youtube.com/watch?v=6B6v3GFFOi4

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-140898

Endelig :D

Ærlig, så er jeg ganske sikker at de fleste ikke har hørt om han. Men har lest at han hadde en knall sesesong ifjor, sååå :D

Lenke til kommentar

Koscielny er en flott stoppertype med mange kvaliteter, så gjenstår det å se om han danner et godt partnerskap med Tommy V. Jeg er positiv.

Kreds til Le Professeur for rask og fin spillertråd. Herlig at du gidder.

Edit:

gun__1278518669_koscielny07.jpg?ic=df8766T

Don Corleone! Poeng i min bok allerede.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

My pleasure, Hegland! Bare gøy å skrive litt om våre nye spillere. ;)

En liten videosnutt som blant annet viser hvor utrolig bra Koscielny leser spillet:

http://www.youtube.com/watch?v=Mtqa-Hl2cLI

Jeg vet at han ikke har bevist noe særlig enda, og at han faktisk bare har spilt én sesong i Ligue 1, men jeg kan knapt vente til å se ham i aksjon i rødt og hvitt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Fantastisk! :D

Trodde lenge at dette skulle bare være en backup stopper mtp. hvor lite Wenger begynte budene på, men når jeg ser hvor engasjert Wenger ble i å signere Koscielny skjønte jeg fort at dette kom til å være en god og viktig spiller for oss. Har googlet en del og funnet nesten bare positivt! Velkommen!

Lenge siden jeg har vært her inne nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...