Gå til innhold

Super-AMOLED i gresk skjermduell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes nesten X10 så ut til å synes best i solen jeg!! trudde Super Amoled skulle være bedre enn dette, selv i "Extreme light". Super Amoled er uansett en drøm å se på med en gang det er litt mindre sol da :) Nydelig skjerm! Iriterer meg grønn på at iPhone 4 ikke kommer med amoled skjerm!!!

Lenke til kommentar

Vil påpeke at det ikke er like lett å få fram hvor tydelig det sees i sollys når man filmer, som det var påpekt i testen pocketnow gjorde av Samsung Wave, der han sa at det er ikke så lett å få fram på dette klippet her, men selv om det ikke ser sånn ut så synes ting veldig godt på skjermen i sollys.

Etter å ha hatt Samsung Wave i noen dager og brukt den i direkte sollys så må jeg hvertfall si at det er den beste opplevelsen jeg har hatt i direkte sollys, selv når jeg ikke har hatt på full lysstyrke. Og jeg har prøvd noen TFT-skjermer også. Har ikke fått sammenlignet med Xperia sin skjerm, men regner med å få gjort det neste gang jeg henger med ene kompisen min, så får vi se hva jeg synes etter å ha prøvd det.

Lenke til kommentar

TFT er bedre med mye motlys, siden den er mye bakopplyst. AMOLED og super-AMOLED er ikke så mye baklyst, og dermed får de problemer med mye motlys. Det er derfor imponerende at Galaxy S klarer å konkurere med TFT skjermen til Xperia. Super-AMOLED er jo overlegent på alle andre punkter.

Lenke til kommentar

Super AMOLED ser ut til å gjøre det ganske bra mot Xperia i denne testen.

Men sett i forhold til iPhone virker det i følge denne testen som Xperia har rimelig laber skjerm ute i sollys.

(Jeg gjorde bare et raskt søk, jeg aner ikke hvordan telefonene var justert i denne testen)

Hvor mye kan man justere ned lysstyrken til en bra LCD før den ikke er lesbar under disse forholdene?

Lenke til kommentar

PL610; morsomt den du linker til da, for den viser det motsatte av hva denne testen i artikkelen viser. I din link så er x10 værst.. mens i denne artikkelen x10 best. Viser bare hvor vanskelig det er å filme hvordan man ser en skjer i sollys..

Lenke til kommentar

Det kommer vel seriøse tester etterhvert, men det er nok vanskelig å få bildene til å vise det øynene ser. Og det øynene ser er jo selvsagt det som teller på en mobiltelefon.

Det beste er vel å teste selv, men det er ikke praktisk mulig for de fleste av oss. Mobilene er jo som regel lenket fast inne i butikken :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...