Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringstråd med Sharif's Webshop

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg handlet hos Sharif ettersom det er sinnsykt rimelig.

Måtte purre 5 ganger, hvor den siste var den hissige far min, etter det ble felgene + dekk montert og sendt på under 2 timer, som viser bare at det var på lager. Dette var ca. en måned etter jeg bestilte. Kundebehandlingen var også småfrekk og ignorant.

Når jeg endelig fikk felgene så følgte det med alt jeg trengte, bolter og sentreringsringer. Det jeg reagerte på at jeg måtte bruke et eget verktøy for og feste boltene med (8-kant eller noe sånt), tenkte ikke mer over det ettersom at verktøyet passet fint på mitt "slagverk".

Monterte ca. 8 bolter da jeg så at verktøyet jeg hadde fått med hadde vridd seg en smule (mykt metall), jeg forsatt og på den 9. bolten knakk verktøyet. Dum som jeg var forsatte jeg og montere med det andre verktøyet jeg fikk med (fikk 2. stk). Og når jeg kun hadde en bolt igjen, turde jeg ikke og forsette, ettersom verktøy nr. 2 holdt også på og vri seg helt og knekke.

Satt meg i bilen og kjørte 5 minutt til byen for og finne det samme verktøyet, ettersom jeg bor i en ganske stor by med mange muligheter for og finne et sånt verktøy tenkte jeg det var lett. 2 timer senere, var det nesten ikke mer butikker og besøke og kreativitet min holdt på og ta slutt.

Da stakk jeg innom den ene lokale dekk og felg forhandleren, men de hadde heller aldri sitt en lignende verktøy, og de hadde selvfølgelig ikke et slikt et jeg kunne lånt. Stakk rett over gata og kjøpte nye bolter, med samme størrelse og lignende kon.

Vel hjemme igjen begynnte jeg forsiktig og bytte ut en etter en bolt med det halvbøyde verktøyet. Fikk ut alle utenom en, den hamret jeg noe firkantet med rundt samme diamter inni og fikk skrudd den ut og byttet den.

Endelig fornøyd, til jeg kjørte på motorveien, noe som var en ubehagelig opplevelse, det vibrerte og ristet som aldri før. Ned til den lokale dekk og felg sjappa igjen og få hjulene avbalansert, etter det var alt ok sesongen ut.

Når jeg skulle ta på dekkene nå for sesong 2 var dekkene ganske slitt + det var omtrent bare smuler igjen av sentreringsringene, som var av noe crispy plast som tålte ingenting, så måtte være foruten 2 av de.

Har hørt i senere tid at prisene er så lave pga. dekkene er importert fra Asia, og er lagt for mye høyere varme, og de blir derfor mye fortere slitt.

Alt i alt måtte jeg påkoste felgene en 1000-lapp + neste sesong må jeg bytte ut dekkene, så i lengden blir det bare et tapsprosjekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du endret dekkdimensjon fra hva som stod på bilen tidligere? Dersom du endrer til en annen dekkdimensjon kan det noen ganger føre til feil hjulstilling og at dekkene derfor slites ujevnt.

Har hørt såpass mye skrekkhistorier om Sharif at da jeg kjøpte nye sommerdekk i fjor brukte jeg heller dekkonline.com. Funket veldig bra.

Lenke til kommentar

Har noe av de samme erfaringene som deg når det gjelder boltene og leveringstid, men jeg kjøpte ikke "billigdekk" når jeg handlet derfra...

Kan jeg spørre hvilke dekk du valgte? Selv kjøpte jeg Pirelli P Zero Rozzo i dim 225, de har holdt i 2 sesonger hittil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har noe av de samme erfaringene som deg når det gjelder boltene og leveringstid, men jeg kjøpte ikke "billigdekk" når jeg handlet derfra...

Kan jeg spørre hvilke dekk du valgte? Selv kjøpte jeg Pirelli P Zero Rozzo i dim 225, de har holdt i 2 sesonger hittil.

Kjøpte Kuhmo Ku32 (tror det var det de het), så relativt billig greier.

Men det er ikke det jeg har hørt som er et problem, men at det er feil type gummi for norske forhold, vist du forstår?

Jeg gikk fra 185mm dim til 205 dim, har ikke studert det så mye, men dekkene ser jevnt slitt ut, iallefall ved første øyekast. Skal studere det litt nøyere senere.

Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår - men tror fortsatt jeg er inne på noe... Kjøper man de billigste dekkene, selv om de er beregnet for norske forhold eller ikke - blir de nok slitt raskere enn dyrere dekk. Men bortsett fra slitasje, har jeg de samme erfaringene med Sharifs som deg.

De boltene man får med er ikke verdt metallets vekt i kroner en gang - de er helt elendige.

Lenke til kommentar

Sharifs nettbutikk er bare rot og sorg, spør du meg. Lang ventetid og dårlig tilbakemelding på når varer er på lager gjør at jeg ikke kommer til å handle der igjen. Har derimot langt bedre erfaring med Interdekk.no på Lillehammer. Der kan man bare slappe av hjemme og vente på at en kar fra Schenker ringer deg noen dager senere for å si at han er i nabolaget med dekkene dine.

Lenke til kommentar

Bestilte dekk fra Sharif, og kan ikke akkurat si jeg har noen dårlige erfaringer. Fikk dekkene etter ca 2 uker, men skal da nevnes at det tok vel 5-6 dager fra jeg bestilte til de ble sendt. Er ikke dårlig det egentlig, med tanke på at det var høysesong, månedsskiftet april-mai.

Når det gjelder dekk, får man hva man betaler for. Billige dekk er laget av billige gummiblandinger, og visa versa. Kjøpte Goodyear, som er et kjent merke. Ikke kjørt så veldig lenge på dem, men har foreløpig godt inntrykk av dem. Goodyear er Goodyear, tviler på at det selges noe Kina copy-cat shit.

Men som enkelte nevner- dekkonline.com er et godt alternativ. Prisene er omtrent like, om ikke enda rimeligere, og ut i fra bekjentes erfaringer virker det som en seriøs forhandler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bestilte dekk fra Sharif, og kan ikke akkurat si jeg har noen dårlige erfaringer. Fikk dekkene etter ca 2 uker, men skal da nevnes at det tok vel 5-6 dager fra jeg bestilte til de ble sendt. Er ikke dårlig det egentlig, med tanke på at det var høysesong, månedsskiftet april-mai.

Når det gjelder dekk, får man hva man betaler for. Billige dekk er laget av billige gummiblandinger, og visa versa. Kjøpte Goodyear, som er et kjent merke. Ikke kjørt så veldig lenge på dem, men har foreløpig godt inntrykk av dem. Goodyear er Goodyear, tviler på at det selges noe Kina copy-cat shit.

Men som enkelte nevner- dekkonline.com er et godt alternativ. Prisene er omtrent like, om ikke enda rimeligere, og ut i fra bekjentes erfaringer virker det som en seriøs forhandler.

Poenget er at uansett hvilket fabrikat du kjøper så er det importdekk fra Asia.

Med andre ord begge deler er Goodyear, men noen av dekkene lagt for klimaet i Asia(varmere) og andre for Norge (kaldere). Ved høye temperatuter mener jeg at det er snakk om mykere gummi, med andre ord så ryker slike dekk i norge som ost på rive.

Greit at de fleste her har kjøpt merker som er kjente for kvalitetsdekk, men i forhold til de som er laget for Norge forhold får du ikke annet enn det samme mønsteret.

Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at dem selger asiatiske dekk hos Shariff?

Grøss og gru...

Ikke liker jeg fyren og ikke liker jeg å spare penger på noe som forbinder mitt og fleres liv til underlaget.

Det er vel som man ofte sier:

Er det for godt til å være sant... så er det gjerne det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...