Gå til innhold

HTC Desire vil ikke koble til nettleverandør

Anbefalte innlegg

Kjøpte en sort Desire på eBay, unlocket den og la in original HTC rom, og dette funket go'knall lenge. Men for 2 dager siden mistet jeg dekning, så jeg byttet frem og tilbake med simkort mellom min og andre telefoner. Enden på visen var at Desire ikke ville ha noe med sim-kortene å gjøre. Jeg ringte i går til HTC sitt 800-nummer, og de ba meg gjenopprette fabrikkinnstillingene, og til min store forbauselse så virket det. Men bare i 5-6 timer, så forsvant det igjen. Etter det har jeg flashet den, gjenopprettet fabrikkinnstillinger, rootet og lagt inn eldre rom, og nå sist la jeg inn en modifisert Google N1 rom med Adroid 2.2(Froyo). Fortsatt så får jeg ikke kontakt med nettverket. Høres dette ut som en hw feil eller? Hva kan jeg gjøre med dette tro?

Her er den lange versjonen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, som du kommer til å skjønne av resten av svaret mitt så har jeg ikke peiling(!), men i og med at den funker en stund etter å ha lagt inn 'frisk' programvare, kan det være sånn at det er operatøren som stenger telefonen din ute av en eller annen grunn? Hvis det finnes noen sånn 'verifikasjon' av telefoner da. Vet heller ikke hva de eventuelt skulle ha imot telefonen din, men det er bare et forslag / slag i blinde.

Lenke til kommentar

Det høres hvertfall ut som du har køddet mer med telefonen enn man bør ;)

Har køddet litt nå ja, men å legge inn original programvare på en mobil den er beregnet på er ikke så mye kødd da. Eneste jeg har gjort der er å lage et goldcard for å skippe serienummer kontroll, og det fungerte jo helt utmerket frem til i forigårs, så tviler på at det er grunnen.

Vel, som du kommer til å skjønne av resten av svaret mitt så har jeg ikke peiling(!), men i og med at den funker en stund etter å ha lagt inn 'frisk' programvare, kan det være sånn at det er operatøren som stenger telefonen din ute av en eller annen grunn? Hvis det finnes noen sånn 'verifikasjon' av telefoner da. Vet heller ikke hva de eventuelt skulle ha imot telefonen din, men det er bare et forslag / slag i blinde.

Har selv vært inne på tanken, men tviler egentlig på det. Har googlet en del rundt dette, og det skjer med mange som har original telefon uten binding, samt folk som har Vodafone versjoner. De fleste av de har klart å få tilbake dekningen ved å restarte telefonen, men så heldig er tydeligvis ikke jeg :(

Jeg har sendt en mail til det norske selskapet som reparerer HTC telefoner om de har noe vettugt svart eller tips til meg, så får håpe at jeg får til noe der. Tenkte også å legge tilbake original/Orange firmware og late som ingenting og håpe at garantien dekker det. Jeg føler meg 99,7% sikker på at dette dreier seg om en hardware feil og ikke software...

Hakke peiling, men stjålne telefoner får sitt IMEI nummer blokkert og skal i teorien hindres brukt. Hvis så er tilfelle, kan du jo henvende deg til ditt teleselskap og finne ut om telefonen din er ok?

Der sa du noe, kanskje han jeg kjøpte den av har meld den stjålet for å svindle den. Men tror du de sperrer på kryss av landegrenser?

Lenke til kommentar

Der sa du noe, kanskje han jeg kjøpte den av har meld den stjålet for å svindle den. Men tror du de sperrer på kryss av landegrenser?

Jepp.

Det finnes en internasjonal database over stjålne IMEI-nummer, men jeg har ikke oversikt over hvilke land/operatører som benytter denne.

Lenke til kommentar

Ser ut til å være tilfellet ja, kontaktet Telenor og de sier at den er sperret gjennom EIR, og at jeg må via Politiet for å få den åpnet igjen. Ringte også Politiet, men det virket ikke akkurat som at de brant for å hjelpe meg for å si det sånt. Men jeg skulle komme inn der i morgen og skal ta med meg det jeg har av papirer og legge det frem så godt jeg kan, så kan jeg jo bare håpe at det åpner den igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...