Gå til innhold

Bli sterkere og større muskler mens drive på med mye kondisjonstrening?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har planer om å satse på håndball, noe vi trener 6 timer i uken. Mens jeg også skal satse helt og fult på styrkeløft, større muskler og mer styrke.

Slik blir dagene;

Mandag - 1-2 timer vektløfting (lange pauser) + 2 timer med håndball

Tirsdag - 2 timer gym og 2 timer håndball

Onsdag - 1-2 timer vektløfting (lange pauser)

Torsdag - 2 timer håndball

Fredag - 1-2 timer vektløfting (lange pauser)

Lørdag & Søndag - hvile + kamper.

Som dere ser blir det rundt 8 timer med kondisjons trening i uken. Hvis jeg spiser mer og gir meg 8-7 timers søvn, vil det gå utover styrketreningen og resituasjonstiden?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ideelt å trene mye kondisjon hvis man vil bygge muskelmasse.

Kanskje du burde dele opp treningen i sesonger, slik at du når du ikke behøver knallbra kondis kan konsentrere deg om bygging og ta kondisdelen når du trenger den.

Det er jo uansett ikke noen fordel å bli for tung i et spill som krever kjappe taklinger og kvikke bevegelser.

Lenke til kommentar

Kondisjon og styrketrenig vet jeg ikke går godt i et. Men som Jay Cutler sier; Med kalorioverskudd kan du trene så mye kroppen orker! Eller "Med kalorioverskudd er det umulig å bli overtrent"

Men så lenge kroppen har nok av kalorier, så vil den jo bygge seg opp igjen. Og har hørt at kondisjontrening kan virke bra på muskler der det får blodet til å gå og kvitter seg med melkestyre og annet avfallstoff som kan virke mot resituasjonen.

Men som dere ser, så har jeg kondisjontreningen og styrketreningen på hver sin dag (untatt mandag).

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Så hvis man tar styrke og kondisjon på annehver dag, fungerer det bra?

Det vet jeg ikke. Men det skal da ikke gå ut over nervesystem og muskel resituasjon?

Og det andre er hvis jeg har kalorioverskudd så vil ikke kroppen bruke muskelproteine til energi, correct me if wrong.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Er individuelt hvor mye man tåler. Eneste måten å finne svaret på er å prøve, og se hvordan kroppen reagerer på det. Ser egentlig ikke noen umiddelbare problemer med opplegget. Håndball bør normalt lett kunne kombineres med styrketrening, er jo bare å se på utøverene på toppnivå det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...