Inaktivbruker_101125 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) OS. Fjernet, skriver dette på egen hånd da jeg ikke er på forumet lenger. Endret 24. november 2010 av Ishq 1 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Oppdatering #1: Ble egentlig ferdig med første versjon av bootloaderen i natt, men grunnet problemer med Bochs (emulatoren jeg bruker for operativsystemet, jeg vil ikke kjøre det direkte på maskinen min, fordi da måtte jeg ha rebootet PC-en hele tiden, noe som er uinteressant) virket den ikke. Nå fungerer den: Ingen boot-tekst ennå, det kommer snart. Selve bootloaderen ligger på en virtuell floppy disk, derfor teksten «Booting from Floppy...». Endret 24. november 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Da var det på tide med en oppdatering! Enkelt forklart har jeg fått [os] inn i 32-bit protected mode. Bak dette ligger flere hundre linjer med kode. Rart å tenke på at assembly-programmering er så ekstremt forskjellig fra «vanlig» programmering. Har også lest masse om direkte hardware-programmering, noe som var nødvendig for å kunne skrive på skjermen i 32-bit protected mode. Godt at jeg endelig er i 32-bit! Her starter det morsomme, snart blir det over på C-programmering… samt programmering av drivere, og alt det som hører til Endret 24. november 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Har dessverre ikke vært oppdatering på år og dager, men nå er jeg tilbake for fullt, endelig! Bitteliten oppdatering her: ... Oppsett av HAL-en… Endret 24. november 2010 av Ishq Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå