SunnyBooy Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, har bynt å spille world of warcraft igjen etter en god stunds opphold, men etter en liten stund i spillet blir skjermen helt svart og skjermen går i en "dvale modus". Noen ganger kan jeg spille lenge uten at dette skjer, mens noen ganger skjer det ganske kjapt etter at spillet er startet opp. Pcen skrur seg ikke av, men jeg får ikke trykket noe som helst. Det ender med at jeg må skru av pcen får å oppnå kontakt igjen. Når pcen starter får jeg ikke noe feilmelding på hva som har hendt.. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ja det er plagsomt, bumper den for deg =) du må gjerne legge til litt info om hva slags utstyr du har. hovedkort cpu ram skjermkort strømforsyning hvordan skjerm ekstra vifter? hardisk - egentlig ikke viktig dvd drev - egentlig ikke viktig Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Pc type - Packard Bell ixstreme M5120 Cpu - AMD Phenom 9650 Quad- Core 2.30 Ghz Ram - 6 GB Operativsystem - Windows Vista Home Premium 64 bit Skjermkort - NVIDIA GeForce GT 220 PC Skjerm - Packard Bell Viseo 230 WS Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Oppdatert GPU driverne i det siste? Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Litt usikker på hva du mener med GPU drivere? Men visst du mener skjermkortdriveren er det vel en stund siden jeg oppdaterte den, men er også litt usikker på hvor jeg kan laste ned oppdateringer :S Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Du kan laste ned oppdatering for skjermkortet enten fra Packard Bell Support eller direkte fra Nvida sine sider. Du må velge hvilken PC du har hos Packard Bell og hos Nvidia velger du det skjermkort du har. Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Va innpå Nvidia sine nettsider, søkte der på oppdateringer så fant den en oppdatering. Lasta ned den å innstallerte den og har avinnstallert spillet og innstallert det på nytt så er spent på om det gir seg nå Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Startet spillet og spilte i ca 10 minutter før det samme skjedde igjen.. skjønner ingenting Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Er det forresten normalt at pcen er over 100 grader når jeg spiller? Den er på rundt 68 - 70 når jeg starter, så stiger den sakte men sikkert oppover.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Vis selve pc-en ligger på 100 grader er den nok 100% ødelagt, viss du snakker om CPU eller GPU er ikke dette så unormale verdier. Er det mye støv på komponentene kan det hjelpe betraktelig å fjerne dette. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) For ordens skyld, maks temperatur som en AMD Phenom™ 9650 Quad bør ha er 70 grader, og maks temperatur på GT 220 er 105 grader. Dette er temperaturer hentet fra AMD og Nvidia, så har du opptil 100 grader på den AMD PCUen din, da er jeg redd for at den er på grensen til å ta kvelden, hvis den ikke har gjort det. GPUen tåler det nok for en kort stund, men burde ikke overstige 85 - 90 grader under full last etter det jeg har lest på diverse tester av GT 220. Fleste hadde en temperatur på ca 75 grader. Så kanskje du skulle prøve å sjekke om det er mye støv og slikt på kort, kjølere etc? Min Intel Q9650, overklokket til 3,2 GHz ligger på ca 38 grader idle og 55 grader når jeg spiller. Skjermkortene, 2 x HD 4870, kommer opp i ca 65 - 70 grader under spilling. Endret 13. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg har nå fått åpnet kabinettet og fjernet en god del støv. Har brukt pcen i et par dager nå uten å sett noe til problemet så det ser ut som at det er fikset Tusen takk for all hjelp! Ønsker også å få best mulig ut av mitt GeForce GT 220 kort og lurer litt på hvordan jeg skal få dette til. Jeg er ingen ekspert på dette med Overclocking osv. Hvordan program kan jeg bruke for å overclocke kortet og hvor mye kan jeg i så fall overclocke dette kortet? =) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 om hovedproblemet var varme og støv bør du ikke overklokke skjermkortet. Lenke til kommentar
SunnyBooy Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Men støvet er jo fjernet og temperaturene er som normalt nå.. går det ikke da? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 du får prøve deg frem med overklokkings-funksjonen i nforce controllpanelet eller hva nvidia kaller det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå