Gå til innhold

Stillegående HTPC - stuepc - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kommer helt ann på komponentene seff men den kommer til å bli vanvittig varm og kommer til å konke ut etter veldig kort tid.

det kommer til å bli altfor varmt og konke ut veldig fort uansett ossen komponenter du har men det er med hvor høy temp og hvor fort den konker det kommer ann på på komponentene

Lenke til kommentar

det kommer helt ann på komponentene seff men den kommer til å bli vanvittig varm og kommer til å konke ut etter veldig kort tid.

det kommer til å bli altfor varmt og konke ut veldig fort uansett ossen komponenter du har men det er med hvor høy temp og hvor fort den konker det kommer ann på på komponentene

Jeg har selvfølgelig tenkt på varme, og jeg tror at det ikke vil bli for varmt.

Lenke til kommentar

5mm-treplate kommer til å gi deg en skranglekasse, med mindre du stiver den opp. Det kommer ikke til å bli stillegående, siden treet vil kun forsterker de lydene som lages. Se for deg en akustisk gitar, og trekk ifra den fine klangen.

Ang. varme er det litt vanskelig å si. Jeg tror ikke det designet muliggjør at maskinen er stillegående samtidig som den er godt nok avkjølt. Da vil systemet, slik som DrHawkins sier, "konke ut".

Hvis målet med dette prosjektet er å lage en stillegående HTPC, vil jeg anbefale det å kjøpe et ferdig kabinett. Har du sett på disse, for eksempel? Mange av disse er laget mtp. redusert støy og for at de skal passe inn under TV-bordet.

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut. Regner med du bygger med Mdf plater.

www.Silentpcreview.com anbefales for kunnskap om stille pcer.

Her har du hovedkort brett http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Tilbeh%C3%B8r,_Lian_Li/Diverse/Lian-Li-LLMBT,-Hovedkortbrett10000-aluminium-40499.aspx

Ville satset paa E5200/5300 prosessor siden denne enkelt kan kj;res passivt, er billig og yter bra. Ogs[ imponert over hvor gode Radeon 4670 korta er iforhold til pris, watt som kan brukes til 1080p video og yter bra nok til spilling i 720/768p.

Lykke til, h[per du lager blogg hvis du realiserer prosjektet!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke lige morsomt som å lage selv pluss at det koster mye penger å bare kjøpe.Tviler på at du får et nytt HTPC kabinett til under tusenlappen.

Selvsagt er det ikke like morsomt å kjøpe som det er å lage, men hvis målet er å ende opp med en stillegående HTPC er det bedre å kjøpe. Å bygge selv blir faktisk for like dyrt som å kjøpe, ofte dyrere også. Kabinettet i mitt prosjekt, for eksempel, har kostet vel over 3000kr i materialer, imens en ferdig puff fra Ikea koster fra 150kr og oppover. Stykkproduksjon er med andre ord dyrt. For å få et godt resultat vil jeg tro han fort kan komme opp i 1000 kr.

Dette kabinettet koster 748kr, og det er et helt kurant kabinett.

Altså, hvis målet er å spare penger, er ikke dette veien å gå. Hvis målet med prosjektet er å lage kabinettet selv, synes jeg materialvalget var litt underdimensjonert. Men det kan jo hende TS har store planer om å stive av disse platene, og da er han nok inne på noe!

Uansett, lykke til!

Edit: masssse skrivefeil

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...