Haze2003 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hei! Jeg har pr idag Yamaha HTIB 3300 hjemmekino, og vurderer og oppgradere. Har fått 2 gode tips på recivere... Onkyo TX-SR607B Denon AVR-2310 Skrivende stund er det 2000,- forskjell i pris... Skal bruke den til 95% Film.... Snakket med hifi-klubben her om dagen.. og de annbefalte.. Denon AVR-2310 reciver Argon 6220 Høyttalere Argon 6250C Senterhøyttaler Argon Sub 8 Subwoofer Bra pakke? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 grei pakke dette. hvor mye kom totalsummen på om jeg får spørre? Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) grei pakke dette. hvor mye kom totalsummen på om jeg får spørre? Husker ikke eksakt.. men... litt under 10000,- Litt over det jeg hadde regnet med, men... med denne pakken blir det vel god lyd?!? MEN! Hvem av reciverne burde jeg velge?? Endret 8. juni 2010 av Haze2003 Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) nei. da har jeg anlegg til deg som du får god lyd utav Sjekk ut dette så kan du bygge ut med dette ved seinere anledning alt er samme serie Der får du skikkelig råd lyd til en skikkelig grei penge... det er til og med 2000kr mindre enn hva jeg betalte i morra kan jeg filme litt å spille litt så skal du få høre Men jeg garanterer deg at du jubler over det kjøpet der når du har fått de... dobbel 8" i begge høytalere man trenger egentlig ikke sugbwoofer til her da de spiller så det slår hardt i magen. alle veggene i huset rister. legger du hodet på sofaen så er synet dirrete du spiller lett 2-3hus ned i gata (jeg kan spille over veien som er godt trafikert så mi mor kan sitte ute å sole seg å høre ) Onkyo... men det er lite lyd for mye peng. tenk deg om før du kjøper. du vil ha god lyd da er ikke de veien å gå. da er det jeg har valgt ut veien å ga. klart du kan gå for noe anna men i den stilen (golvhøytalere med god bass og god lydkvalitet til en grei pris Endret 8. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) jeg skal filme og legge ut video men blir ikke før litt seinere (kona må få våkne og stelt seg og litt sånt først iallefall) så du kan høre høytalere som spiller jeg anbefaler deg veldig sterkt at du tenker godt igjennom dette fordi det du har valgt ut der eller fått anbefalt av hifiklubben er veldig lite lyd for penga. Jeg håper andre kan være med på denne å hjelpe trådstarter til å forstå hva jeg mener Endret 9. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Se på funksjoner og effekt på receiveren når du skal velge, det er neppe noen vesentlig forskjell i lydkvalitet (utover hva enkelte filtere som faller inn under funksjoner kan gjøre med lyden) AtW Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 I min erfaring er Onkyo mye bedre enn Denon på brukervennlighet. Jeg hadde Onkyo 606, har nå Denon 2310. Bruker B&W CM1 som front, men kan ikke si mye om lydkvalitet da jeg har separat sluttrinn. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Begge recievere som trådstarter har listet opp er 2009-modeller og på vei ut. Men jeg er enig med AtW, se opp mot funksjoner du vil ja. Hvis f.eks. HDMI er viktig for deg (noe det er for meg), så på Onkyo TX-SR608B, som tar over for 607. Den kan skilte med HDMI 1.4, så den er litt mer framtidsrettet. For øvrig er Yamaha og Denon også gode merker, har ikke noe negativt å si om dem generelt. Selv har jeg nettopp bestilt meg en Onkyo TX-SR508 (som er på tilbud hos elkjøp i skrivende stund), gleder meg som en hund til å teste denne. :!: Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Holder på å laste opp videoen nå. jeg redigerer denne posten og legger ut videoen (med mindre noen andre har skrevet noe) kan gjerne ta litt tid da jeg har 80KB/s opplastning og skal laste opp 244MB Endret 9. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) OK... Detter er min første video laget noen gang. og det er den første jeg har uploadet til youtube.. jeg filma i 720p men ser kvaliteten blei sykt dårlig etter upload. hvorfor vet jeg ikke.... så ta ting med en klype salt angående selve filminga og slikt Men uansett, det er en helt tilfeldig sang som spiller (første som kom faktiskt) og de høytalerne jeg viser på slutten har jeg ikke kobla til enda så derfor demonstrerte jeg ikke med de i dag... Dere må og huske på at Lydkvalitet og volumet er 10ganger høyere og bedre i virkeligheten enn det dere opplever gjennom videoen. Jeg håper den kan være til hjelp ved å forstå hvilken lyd du kan få for den summen penger. Dette er ikke for å tvinge deg på yamaha ns-777 høytalere men rett og slett å vise at du kan få så mye bedre enn på hifiklubben Hifiklubben er kanskje best i norge men de er også svindyre PS: jeg laga ny post så den ble ulest og litt bumping filma med Samsung st500 i 720p Endret 9. juni 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er jo hyggelig at du tar deg bryet med å lege en film, men desverre er det egentlig umulig å si noe om lydkvaliteten utifra den, den er filmet med et kompaktkamera i et eksiterende rom med dårlig microfon, og ytterligere komprimert når den kommer til youtube. I tillegg så spilles den av høyttalerene folk har koblet til PCen som de ser videoen på. AtW Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 jeg er godt klar over det og det er downsiden med å lage slik video. men folk som har hørt en del anlegg eller filma noe selv vet hvordan ekte/film forskjellen er og kan da beregne ut sånn cirkus hvordan det er og da kan de gjerne gi noen ord om dette hvis de vil. Jeg skulle gjerne ønske at det var en måte på å vise dere 100% ekte og alt slikt men det går desverre ikke med mindre man er i telefon på skype eller noe. kanskje litt bedre der, jeg vet ikke.... som sagt så er det første gang jeg selv lager noe slikt de høytalerne har fått sinnsykt god kritikk utover flere kunder og reviews http://www.testfreaks.com/hifi-speakers/yamaha-ns-777/ grønne ruta på toppen Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Takk for alle svar! "anbefalt av hifiklubben er veldig lite lyd for penga." Flere som mener dette? Jeg skal bruke den til ren hjemmekino, ikke musikk. Vil helst ha vegg høytalere... (pga plass...) Det jeg prioterer... * Brukervennlig * HDMI * God på lyd self... Endret 9. juni 2010 av Haze2003 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Små monster man kan feste på vegg, da vil jeg foreslå BOSE-høyttalere (fåes i 2.1, 5.1 og 7.1 sett). Men nå må jeg sikkert løpe og gjemme meg. Noen entusiaster hater satelitt-høyttalere. Endret 10. juni 2010 av VinterUlv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) meheh Brukte bare 1600 kroner på å få full DTS HD Master Audio 8ch (Asus M4A89TD PRO) fungerer også med headphones. Hifiklubben er overpriset. Har du en rimelig kraftig pc er det billigere å konvertere den om man er litt datanerd. Men seff hvis du vil ha lyd på letteste måten er vel slike Recivere det eneste valget. Endret 11. juni 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Små høytalere med stilig design og bra lyd: http://www.roundsound.com/home-theater-system.htm Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei! Jeg har pr idag Yamaha HTIB 3300 hjemmekino, og vurderer og oppgradere. Har fått 2 gode tips på recivere... Onkyo TX-SR607B Denon AVR-2310 Skrivende stund er det 2000,- forskjell i pris... Skal bruke den til 95% Film.... Snakket med hifi-klubben her om dagen.. og de annbefalte.. Denon AVR-2310 reciver Argon 6220 Høyttalere Argon 6250C Senterhøyttaler Argon Sub 8 Subwoofer Bra pakke? Skal man først bruke lite penger på surround, så gjør det skikkelig Onkyoen er veldig langt under veiledende pris hos netshop fordi de parallell importerer fra England, det eneste dette egentlig gjør for deg er at du må bytte plugg på den. (Forskjellig strømplugg, og ikke utbyttbar kabel) Argon har jeg hørt, i en annen versjon, og det var ikke imponertende. Sjekk heller ut Surround.no De har mengder av gode og billige høytallere. Spesielt Dynavoice og XTZ. Butikken er trygg å handle med. Men ett forslag jeg alltid gir, er å kjøp forsterker og ett par gode front høytallere for det man har nå, og spar opp til resten av høytallerene senere. f.eks. Onkyoen og Dynavoice M-65. Så fyll ut med resten for det du har igjen av budsjettet, eller spar opp. Surround.no har også veldig veldig gode subwoofere, XTZ sine som får utrolig mye skryt. Her selv 12" versjonen. Denne er bygd utrolig bra i forhold til en billig Radionette jeg hadde før. Selv om prisforskjellen ikke var all verden. Minimum for sub er 2990,-, som er 10" utgaven. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 det forslaget ditt med front høytalere støtter jeg fulle ut og det var litt av det jeg prøvde å illustrere med videoen og diskusjonen jeg har hatt i denne tråden Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Hei! Jeg har pr idag Yamaha HTIB 3300 hjemmekino, og vurderer og oppgradere. Har fått 2 gode tips på recivere... Onkyo TX-SR607B Denon AVR-2310 Skrivende stund er det 2000,- forskjell i pris... Skal bruke den til 95% Film.... Snakket med hifi-klubben her om dagen.. og de annbefalte.. Denon AVR-2310 reciver Argon 6220 Høyttalere Argon 6250C Senterhøyttaler Argon Sub 8 Subwoofer Bra pakke? Skal man først bruke lite penger på surround, så gjør det skikkelig Onkyoen er veldig langt under veiledende pris hos netshop fordi de parallell importerer fra England, det eneste dette egentlig gjør for deg er at du må bytte plugg på den. (Forskjellig strømplugg, og ikke utbyttbar kabel) Argon har jeg hørt, i en annen versjon, og det var ikke imponertende. Sjekk heller ut Surround.no De har mengder av gode og billige høytallere. Spesielt Dynavoice og XTZ. Butikken er trygg å handle med. Men ett forslag jeg alltid gir, er å kjøp forsterker og ett par gode front høytallere for det man har nå, og spar opp til resten av høytallerene senere. f.eks. Onkyoen og Dynavoice M-65. Så fyll ut med resten for det du har igjen av budsjettet, eller spar opp. Surround.no har også veldig veldig gode subwoofere, XTZ sine som får utrolig mye skryt. Her selv 12" versjonen. Denne er bygd utrolig bra i forhold til en billig Radionette jeg hadde før. Selv om prisforskjellen ikke var all verden. Minimum for sub er 2990,-, som er 10" utgaven. Takk for grundig svar! Du har hørt på Argon høytalere før? Og det var ingen god opplevelse alså? Tenker du på denne pakken fks? eller denne? Noe stor forskjell mellom SR607 & 608? Endret 26. juni 2010 av Haze2003 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Personlig ville jeg gått for 608 pakken. I følge testen av 608 i siste Hjemmekino blad, så er 608 den samme som 707 fra forrige generasjon + HDMI 1.4, men minus PRE-OUT. 608 er mer fremtidsrettet pga HDMI 1.4. Denne takler 3D signalene som kommer nå i år. Og kan være lurt å ha hvis man kanskje ønsker å oppgradere til det senere. Alle TVer vil om ett par år ha 3D, og det samme vil alle Blu-ray spillere. Litt kjedelig å da måtte bytte ut forsterkeren hvis man får lyst. HDMI 1.4 har også det som heter "Audio Return Channel" som gjør at de som i dag bruker en optisk kabel tilbake fra TVen, kan fjerne denne og bruke HDMI kabelen som sender signalene til TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå