thmro Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg trenger CAN BUS Interface for å få 12v spenning til ny cd-spiller. Utgangspunktet er at jeg har to kabler inntil orginalspiller som fører permanent 12v+. Hvilken skal jeg bruke (en er merket "12v+" den andre "12v+ ub". Skal jeg kanskje bruke en av disse direkte til spiller og den andre til CAN BUS Interface. Kan jeg bruke samme jordkabel til spiller og CAN BUS? Jeg antar at CAN high er det samme som CAN+ og CAN low det samme som Can-, er det rett? Hvor er det normalt/mest hensiktsmessig å plassere denne CAN BUS-boksen, og hvordan feste den? Lenke til kommentar
thmro Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Synes det litt skuffende at ingen som svarer meg på mine spørsmål. Dette kan være pga manglende kunnskaper (altså dere ikke vet) eller det kan skyldes at jeg har uttrykt meg dårlig (dere ikke skjønner hva jeg lurer på. For å sikre at det siste ikke er tilfellet så har jeg prøvd meg på en tegning. Spørsmålet er da: kan jeg bruke samme jordkabel til spilleren og CAN BUS Interface? Skal jeg bruke begge de to størmkablene (permanent strøm, rød ring), med en til spiller og den andre til CAN BUS? i såfalle hvilken til hva? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Er nok kunnskapen det skorter på gitt... de fleste vet ikke hvorfor spilleren ikke fungerer ordentlig lenger når de setter inn en ny spiller i en nyere bil, og hva CanBus er vet enda færre... Som litt opplysning: CanBus-interface'et kobles til Minus/Jord (sammen med Minus/Earth til ny spiller) samt til +UB som strømtilførsel (sammen med KonstantPluss/Memory til ny spiller). TenningsPluss kobles så fra CanBus-interface'et til den nye spillerens TenningsPluss/Ignition, slik at spilleren slår seg av/på med nøkkelen på samme måte som med originalspilleren. Eventuell Belysning/Lights-ledning fra den nye spilleren kan også kobles her for å få tastebelysning selv om spilleren er av. Endret 21. juni 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
thmro Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Takker da for et godt svar fra deg da Alle mine problemer er da løst, eller i alle fall dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå