Gå til innhold

[LØST] HD PVR med PS3


Anbefalte innlegg

ZOMG! Har anskaffet meg Hauppauge HD PVR, og koblet til alt nøye etter manualen. Men når jeg skal bytte fra HDMI til Componet på ''Display Settings'' i PS3 menyen, så blir skjermen svart i 30 sekunder før den går tilbake til HDMI. På Componet ''kanalen'' står det bare No Signal. Har googlet, sett flere set-up videoer, og lest gjennom hele Support siden til Hauppauge inkl. FAQ.

 

Vet at det er noen her som har HD PVR, kan dere hjelpe evt. forklare hvordan dere har satt den opp?

 

EDIT: Har forsøkt å koble PS3 component kablene direkte inn i TV'en, og dette funket heller ikke, så problemt ligger nok i de kablene.

Hmm har ikke hatt slike problemer med den på xboxen. I hvilken rekkefølge slår du på PS3 og hd pvr? prøv å slå den ene på før den andre og omvendt. Eneste jeg slet med var å få den til å funke bra med forsterkeren, noe som jeg til slutt gav opp.

Først skrur jeg på PS3'en, og så HD PVR'en. Har prøvd omvendt også, men ingen tingfunker. :/

Hadde jeg vært deg ville jeg gjort dette:

1)Re-sette ps3'en. (skru den av, for å så holde inne start knappen

til den piper 2 ganger). Dette gjør du når du bruker component kabelen.

 

2)Så starter du opp som normalt, og så går du inn på skjerminnstillinger.

 

3) Gå innpå Innstillinger for Video ut data

 

4) Trykk på komponent/ D terminal

 

5) kryss/huk av 576p, 720p og 1080i (IKKE 1080p)

 

6) FERDIG

1) Gjorde det, men fikk ikke noe signal hvis jeg ikke brukte HDMI. Og når jeg gjør det, kommer det opp på skjermen i SD kvalitet: En tilgjengelig HDMI ble oppdaget. Ønsker du å skifte ut video og audio ved hjelp av HDMI? Trykker jeg ja er jeg like langt, og trykker jeg nei blir skjermen svart, og det er fortsatt ikke noe signal.

Endret av Zebraskin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.

 

Var hvert fall slik jeg gjorde det. Har du noen andre kabler du kan teste med? så kan vi utelukke om det er kablene som er problemet :)

Tror jeg kan finne frem en gammel SCART kabel et sted, så får jeg teste med den imorra. Skal også prøve dette på en annen TV og med en PS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...