Gå til innhold

Lower-case [Kommentartråd]

Anbefalte innlegg

Lower-case Arbeidslogg

No var endelig kommentartråden på plass! Som dere ser har jeg skreve første posten på nynorsk i arbeidsloggen. (Øving mens jeg satt på toget mot eksamens lokalet) Skal jeg fortsette med nynorsk eller er bokmål best?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jeg faktisk ikke klar over. Skulle kanskje tatt et bedre søk men det tenkte jeg ikke øve (litt med eksamen og gjøre) siden jeg ville starte med arbeidsloggen kjappest mulig.

Såg på Austin Powers med filmen Goldmember/The Spy Who Shagged Me, det var der inspirasjonen til navne kom. Mens skal ta og bytte navn på arbeidsloggen.

Takk for du sa i fra :thumbup:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

No er navnet ordnet. Jeg skal skrive en update om navn skifte, men den blir litt forsinket siden jeg vil skrive den originale updatet sammen med navn skifte.

Har forandret navne fra Mini-me til Lower-case. Som folk veit er lower-case når man skriv små bokstaver og upper-case for store bokstaver. Jeg kjem tilbake i updaten hvorfor jeg tok nettopp dette navnet.

Lenke til kommentar

Sikker på at det st-131pc er riktige kortet for din bruk? er ment for tilkobling i eksterne kabinetter fra raidkontrollere.

Lycom sine er notorisk dårlige om brukt med annet enn silicon image sine satakontrollere.

Det kortet der bruker også SFF8470 tilkobling, ikke vanlig sata.

sff8470-4X-R.jpg

Lenke til kommentar

Arg, da vart den løsning uaktuell... Fekk tipse av en kamerat når jeg satt på LAN i går av alle ting.

Skulle sove litt lengre på den ideen (3t søvn). Har du ide til kontroller jeg kan bruke? Helst en individuell kontroller som ikke tar PCI spor.

Lenke til kommentar

Har no strøke over løsning til jeg finner ut av det.

Tok og ringte han som anbefalte kortet. Han meinte tydeligvis LyCOM ST-126 var 1 x 5 SATA menst 131 hadde 1 x 4 SATA.

Han meinte begge løsninge brukte vanlig SATA kabler og ikkje external SATA.

Lenke til kommentar

bruker du f.eks jetway sitt NC92-330-LF så har det atom 330 og 2 sata porter samt jetway bus (for ekstrakort).

så kan du sette på et ADPE4S-PB datterkort med 4sata.

da har du 6sata totalt på hovedkortet, er vel bare 6 du trenger?

ligger på rundt 1300kr for begge.

Det stemmer, treng seks SATA. Kan klare meg med fem (Anna tilkobling på DVD/blu-ray) men det beste er seks stykke. Har sett litt på Jetway sine løsninger men dessverre er ikke den integrerte sterk nok for 1080p. Får også et problem med digital lyd utgang, men takk for tipset.

Jeg bestilte et fra Supermicro en tid tilbake før jeg planlagte media-server sammen med storage, men dessverre vart den ødelagt under transport. Men med lang bestilling blir det nesten uaktuelt å handle fra den leverandøren igjen.

Før Gigabyte lanserte GA-H55N-USB3 var planen og ha 6 SATA ports, men dessverre klarte dem også skuffe meg der. Ser nesten ut som eneste løsningen er å ta oppsett nr 2. Siden jeg vil ha såpass mye i en boks med Chenbro kabinettet. Kan i verste fall bytte kabinett men, siden størrelsen er ikke så ulikt blir det bedre med Micro kabinett.

Lenke til kommentar

Det gjør jeg, har faktisk plass. Selv om jeg hadde andre planer for PCI sporet, men dette blir trulig den eneste muligheten.

Må nett vente på svar fra Dustin angånde Chenbro kabinettet. Fekk epost i dag av min onkel som bekreftet mistanken at den modelen dustin har inne, finnest det ikkje spor til pci. Då blir det litt heimesnikkring men litt utfordring er alltid fint vist ikkje dustin ordne andre modelen. Såg litt over prise i utlandet blir den litt langt over budgetet med høg fraktpris.

post-142830-1275256528,9297_thumb.jpeg

Dustin sin model

Lenke til kommentar

Må takker deg hjertelig cruzader. Du satt meg i riktig retning.

Driv og søkte litt rundt på norske nettbutikker etter mini-itx hovedkort med Mini-PCI fant jeg plutselig Zotac med 6 x SATA ports.

Trudde plutselig dustin hadde skreve feil der men så jeg reise på zotac sin heimeside... fant den ikke der, oppdaget jeg plutselig at det var Zotac USA. Fant jeg den riktige siden, må jeg si. Hovedkortet er utmerket!

http://www.zotac.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=100026&lang=en

Zotac hovedkortet kjem med trådlause blir erstattet med DWA-160 fra Dlink. Det blir altså 16x PCI-E spor + Mini PCI ledig på hovedkortet.

Det eneste problemet er trulig mangel på hardware RAID, men man har muligheten med software eller bruke PCI sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...