Gå til innhold

Ny LED-lcd tv, 40-42". Samsung/Philips/LG

Anbefalte innlegg

Hei,

har forsøkt å søke raskt igjennom uten å finne noen besvarte tråder som svarer på mitt spm. Jeg er dog ny på dette forumet, så har ikke fulgt med hva som er postet and whatnot.

Ok, jeg er på utkikk etter en ny LED-tv, og lurer selvfølgelig på hva som er det beste out there med mine krav:

Pris: 7000-10,000kr

LED-lcd (Helst bakgrunnsbelyst)

minimun 100Hz

1080p

40-42"

Fra merkene Samsung/LG/Philips (kun fordi jeg tror disse er bedre, selv om det sikkert ikke stemmer helt)

Bruksområde

TVen skal brukes i utlandet, så jeg trenger ikke bruke penger på ting som inkl. bakkenettdekoder ol.

Film

PS3 -> film og spill (bi-spm: er PS3 en god bluerayspiller vs. andre mellomdyre dedikerte bluerayspillere?

Film fra ekstern hdd (støtter TVen de mest brukte filtypene? .MKV (vetke hvilke filtyper .mkv vanligvis inneholder..)

Jeg har lest noen tester på særlig Samsung Edge-led tver (UE40B6050) som jo har fått veldig god kritikk, men jeg hører et par gjennomgående negative sider ved denne tven: shaddow-egenskaper (pga. edge-led, altså ikke individuel nedtoning av enkle LED-dioder..) og dårlig innsynsvinkel. Dette er noe jeg kanskje unngår ved å velge hhv. bakgrunnsbelyste LED dioder og ikke-samsung?

Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i dette med TV-er og har kun en basic forståelse. Belær meg gjerne.

På forhånd takk =)

EDIT:

Ikke så mye respons nei :p

Kan legge til at type tv-er jeg har sett på (fjorårets mtp. pris og noen årets) er:

* Samsung 40C6005

* Samsung 40B7000/6000

* LG 42SL8000

* LG 42LE530N (avventer test på flatpalens.dk)

Om det er andre TVer med samme karakteristika som overnevnte, kom med de! =)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...