Gå til innhold

Best mulig gamer pc til rundt 20000!

Anbefalte innlegg

Hei. Da er denne pcen snart bestillingsklar!

Jeg har en 24 tommer dell skjerm så spiller ikke på høyere oppløsning en 1900*1200. Håper noen kloke hoder her inne kan gi feedback på om dette oppsettet er gull eller eventulle endringer som bør gjøres. Ta i betraktning at jeg får bestilt alt fra netshop i en sending som kommer på ca 500 kroner i frakt. WD 2 tb diskene skal brukes i annen pc til film og lagring, vet de ikke er så raske.

Gamer pc oppdatert!

https://prisguiden.no/profil/lister/114559

Hva tenker dere? Passer alt sammen? Bør jeg bestille den som den er nå?

På forhånd takk for alle smarte innlegg!

Endret av inthemix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm er ganske ny her inne selv men etterhva jeg har lest her inne

når det gjelder netshop og fjernlager ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde bestillt alt hos netshop da jeg ser at flere av produktene er oppført som på fjernlager og

hovedkortet står oppført som ikke på lageret i det hele tatt

nei enten finn et opsett du kan bestille fra en nettbutikk eller kjøp fra flere plasser(ellers vil du kanskje måtte vente til neste år m å få pc en sammen)

(noe som koster deg mer i frakt,og kanskje ikke er det lureste) alternativt bestille det som netshop har inne og finne det resternde hos en annen webbutikk for å holde fraktkostnadene nede i det minimale

selv kjøpte jeg nylig en stasjonær hos komplett, utrolig rask leveringstid og kjempebra

kundeservice i etterkant av kjøp er min erfaring der

har masse bra byggepakker der eller komplette pcer

btw bra pc , det eneste jeg personlig ville forandret på er å kanskje finne et billigere hk og heller putte kronene i noe annet

da du antageligvis vil få et like bra hk for halvparten av prisen på det du valgte

Endret av cakefun
Lenke til kommentar

Av hovedkort kan du titte på Asus P6X58D Premium 2322 kr (2345 kr NetShop), og sjekke at det har alt du ønsker. Selv synest jeg dette er mye for et hovedkort.

Styr unna WD Caviar Green, større møkkadisk skal du lete lenge etter. Kjøp heller WD Caviar Black som er holdbare kvalitetsdisker.

Penger til overs kan du vurdere om du vil bruke til mer minne.

Lenke til kommentar

Jeg ville selv hatt Corsair 750w HX, den modulære versjonen. Tror ikke den koster mye mere, men er verdt det i mitt syn så det ikke blir så masse med kabelrot.

Du kan skifte til i5 750 prosessor, da får du også ett billigere hovedkort! men det er ditt eget valg, pengene du sparer på det kan du bruke på foreksempel ett enda bedre grafikk kort, selv om det du har nå er bra nokk:)

Lenke til kommentar

Av hovedkort kan du titte på Asus P6X58D Premium 2322 kr (2345 kr NetShop), og sjekke at det har alt du ønsker. Selv synest jeg dette er mye for et hovedkort.

Styr unna WD Caviar Green, større møkkadisk skal du lete lenge etter. Kjøp heller WD Caviar Black som er holdbare kvalitetsdisker.

Penger til overs kan du vurdere om du vil bruke til mer minne.

Takk for tipsene. Det er en betydelig pris forskjell på diskene. Disse diskene skal ikke stå i denne pcen, her er det kun SSD disk + en raptor som skal kose seg med spill og annet. Lagring etc. har jeg en "mediapc" til å streame film etc. til Popcorn hour c 200. Er det slik at green disken vil passe dårlig til dette formålet og at den har den dårlig ratio på holdbarhet( feilmargin ) ?

Endret av inthemix
Lenke til kommentar

Jeg ville selv hatt Corsair 750w HX, den modulære versjonen. Tror ikke den koster mye mere, men er verdt det i mitt syn så det ikke blir så masse med kabelrot.

Du kan skifte til i5 750 prosessor, da får du også ett billigere hovedkort! men det er ditt eget valg, pengene du sparer på det kan du bruke på foreksempel ett enda bedre grafikk kort, selv om det du har nå er bra nokk:)

Takk for tipset. Enig det med modulær. Når det gjelder prosessor så klarer jeg ikke mentalt å degradere til en i5:)

Jeg har vurdert XFX Radeon HD 5970 2 GB Black Edition, men etter hva jeg har fått med meg så blir det kort først nødvendig om man vil kjøre høyere oppløsning enn 1900*1200, dessuten er det gigantisk å må vel takles in i lian li kabinettet:). Er det andre kort som er bedre en lightning? Jeg velger en 750 w med tanke på crossfire i fremtiden når kortene dropper i pris..

Lenke til kommentar

@Joakim95

Du har 2 cpu kjølere, du har sikkert skrevet feil;o

Det er allerede ett Lydkort i hovedkortet ditt, men om du vil kan du ha eget, selvom det ikke er helt nødvendig:)

Om du kjøper win7 ultimate isteden for win7 home er det waste! du trenger bare windows 7 64-bit.

Selv syntes jeg at DVD din var litt waste, du har to stykker, en blue ray brenner og en spiller? du kan få vanlig spiller og brenner til 200kroner+, men det er jo ditt valg.

Du har dvd, psu, cpu, cpu kjøler, ram, kabinett, skjerm, hovedkort.

Ser ikke i farten noe mere, men ser ut som at alt passer.

Lenke til kommentar

Styr unna WD Caviar Green, større møkkadisk skal du lete lenge etter.

Dette er svada. GP-diskene til WD er veldig godt egnet til medialagring (musikk, filmer, serier etc.).

Disse diskene skal ikke stå i denne pcen, her er det kun SSD disk + en raptor som skal kose seg med spill og annet. Lagring etc. har jeg en "mediapc" til å streame film etc. til Popcorn hour c 200. Er det slik at green disken vil passe dårlig til dette formålet og at den har den dårlig ratio på holdbarhet( feilmargin ) ?

Til en gamer-PC er SSD og Raptor gode valg, og WD GP lite egnet. Til medialagring i en HTPC holder det lenge med WD Green Power.

Lenke til kommentar

Hvis det er gaming ytelse du er ute etter så anbefaler jeg deg å omprioritere slik at du får råd til et 5970 kort. Eventuelt 2 stk 5870.

Du kan spare masse penger på:

1: det holder med 4gb ram, du får ingen ekstra gaming ytelse med 8gb.

2: Du klarer deg med en strømforsyning til under 1000 lappen.

3: Gå for en rimeligere cpu kjøler

4: rimeligere kabinett

5: Komplett er generelt veldig dyrt, med unntak i gode tilbud. (superweekend :new_woot: )

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje styr unna MS trådløst mus/tastatur.

Har et sett selv (en dog ikke samme modell) og der må jeg sitte oppi senderen for at det skal reagere. selv om det innimellom da også mister kontakt.

Hei. Skal ikke bruke musa som følger med. Kun interessert i tastaturet , da jeg har en versjon 4000 på jobben som jeg er meget fornøyd med. Når man spiller en del, trener med tunge vekter og bruker data mye i jobbsmmenheng er det digg å svappe til ergonomi for å avlaste arma. Bruker en G5 mus med tråd, men regner med at tastaturet klarer å holde følge:)

Lenke til kommentar

Hvis det er gaming ytelse du er ute etter så anbefaler jeg deg å omprioritere slik at du får råd til et 5970 kort. Eventuelt 2 stk 5870.

Du kan spare masse penger på:

1: det holder med 4gb ram, du får ingen ekstra gaming ytelse med 8gb.

2: Du klarer deg med en strømforsyning til under 1000 lappen.

3: Gå for en rimeligere cpu kjøler

4: rimeligere kabinett

5: Komplett er generelt veldig dyrt, med unntak i gode tilbud. (superweekend :new_woot: )

Har vurdert 5970 og crossfire etc. men klarer ikke helt å se det behovet pr.dags dato. Kanskje crysis i new york kan få maskinen til å svette?

5970 sies å gi minimal forskjell på ytelse i oppløsningen jeg spiller 1900 * 1200 mot 5870. Jeg kan alltids putte in en 5870 til hvis spillprodusentene begynner å skvise på med PC ytelse fokus i spillene og ikke tenker kun profitt på konsoll som de gjør om dagen. Denne pcen kommer vel til å gjespe i lang tid fremover til det kommer nye konsoller som kan kreve mer av spillene..

Lenke til kommentar

ojsann, ser det er fler enn deg som poster oppsettet sitt her :dontgetit:

Innlegget mitt var rettet mot oppsettet joakim95 postet med 5850 skjermkort osv.

Opsetttet ditt ser bedre ut inthemix, selv om jeg syntes hovedkortet var latterlig dyrt :p

Lenke til kommentar

Jeg har en 24 tommer dell skjerm så spiller ikke på høyere oppløsning en 1900*1200. Håper noen kloke hoder her inne kan gi feedback på om dette oppsettet er gull eller eventulle endringer som bør gjøres. Ta i betraktning at jeg får bestilt alt fra netshop i en sending som kommer på ca 500 kroner i frakt. WD 2 tb diskene skal brukes i annen pc til film og lagring, vet de ikke er så raske.

Gamer pc oppdatert!

Trenger jeg et ekstra lydkort eller holder det som følger med hovedkortet? Passer alle komponentene?

Lenke til kommentar

Gamer pc oppdatert!

Trenger jeg et ekstra lydkort eller holder det som følger med hovedkortet? Passer alle komponentene?

Du trenger ikke ekstra lydkort om du ikke er Spesielt interessert/kresen. oppsettet så bra ut det, kommer til å bestille noe lignende selv

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...