Gå til innhold

Ny touchtelefon med Android

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lurt på ny telefon en stund nå, tror nok det blir handling når skattepengene kommer. Er allikevel greit å finne ut av hvilke telefon jeg skal ha allerede nå, og har kikket en del på artiklene til amobil. Har for øyeblikket en LG KU990, og er egentlig fornøyd med den, men antenna svikter av og til. Den kobler seg heller ikke automatisk til handsfree'en i bilen, noe som er litt tungvindt. Den blir også to år til sommeren, så da føler jeg det er på tide med noe nytt.

Mine kriterier:

Helst ikke dyrere enn ca 2500 kroner

Må være touchskjerm, syns skjermene på "vanlige" telefoner blir for små nå.

Har veldig lyst på Android-operativsystem

Må ha Wifi

Lånte en SE Xperia, og den hadde en veldig fin SMS-funksjon som gjorde at forrige meldinger med samme mottaker dukket opp. Dette var veldig greit, noen som vet hva denne funksjonen heter?

Må gå ann å bruke med fingrene, Xperia'en ble litt tungvind pga man måtte bruke penn til de fleste funksjonene.

Forholdsvis rask

Pent design

Bruker telefonen til å ringe og sende meldinger, tar litt bilder og filmsnutter av og til, surfer litt på nettet. Har sett mest på Samsung og HTC, men får ikke helt bestemt meg. Er nok Samsung Galaxy Spica som er nærmest nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha kraft, så burde du nok gå for HTC Desire eller SE X10. X10 har større skjerm, men eldre versjon av Android enn Desire.

Om du vil ha noe litt billigere anbefaler jeg Hero, om du sammenlikner den med Legend er ikke Legend mye bedre.

SMS funksjonen du spør etter er integrert i alle Android telefoner, så det burde gå greit.

Lenke til kommentar

Har kikket litt på Desire, og den frister veldig. Den er dessverre litt dyrere enn det jeg har lyst til å bruke, men jeg har sprent budsjetter før jeg :whistle: Liker også Unibody-teknikken som Legend har, men med tanke på at Desire kun koster ca 200 kroner mer, så føler jeg at sistnevnte gir mer for pengene. Var jo også litt stilig at Legend synkroniserte seg mot facebook, men dette går jeg utifra at Desire også gjør, selv om det ikke stod nevnt i testen?

Slik jeg har forstått det er Samsung dårlige med oppdateringer til telefonene sine, hvordan er HTC?

Lenke til kommentar

Samsung er vel ikke noe dårligere på oppdateringer enn HTC. Samsung Spica har jo allerede fått Android 2.1 oppdatering. Den er jo nå på tilbud hos Telenor til kr 1549, er vel et "røverkjøp". Den har også DiVX og XvID avspiller.

Glem HTC Tattoo!

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale Spica med tanke på dette tilbudet fra Telenor:

Jeg kjøpte Spica for tilsammen kr 1207,- fra telenor sin nettbutikk (499,- + 12 x 59,- med Telenor Super)

Mer mobil for pengene skal du lete lenge etter!

Telefonen min var ikke låst, men skulle du få et operatørlåst eksemplar får du opplåsingskode fra telenor kundeservice. Abonnementet som følger med er svindyrt i bruk, så legg SIMkortet i en skuff og avslutt etter 12 måneder.

Lenke til kommentar

For å ikke sprenge budsjetter her vil jeg anbefale HTC Hero.

Den koster under 2500 kr uten abo.

(http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltelefon-uten-abonnement/HTCHEROBROWN/htc-hero)

Og som flere har nevnt, glem Tatoo, den har for liten skjerm og lav oppløsning, og ikke like responsiv på touchen.

En av ulempene med Hero forhold til Desire er jo at den kjører 1.5, men 2.1 oppdateringen skulle visst komme om en måneds tid.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Spica for tilsammen kr 1207,- fra telenor sin nettbutikk (499,- + 12 x 59,- med Telenor Super)

Telefonen min var ikke låst, men skulle du få et operatørlåst eksemplar får du opplåsingskode fra telenor kundeservice. Abonnementet som følger med er svindyrt i bruk, så legg SIMkortet i en skuff og avslutt etter 12 måneder.

Den er vel låst til telenor i de 12 mnd abn varer? Hvorfor skulle de gi deg opplåsningskode det vil da være sabla dårlig butikk for Telenor...

Edit- Sjekka med Telenor de jobber jaggu i dag også og det stemmer som du sier at den sansynelig kommer låst men at de gir deg opplåsningskoden hvis du spør etter den med en gang (utolig) spør man meg men da blir dette et kjempekjøp 1200,- så jeg handler en selv :yes:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Den ble ganske billig da ja. Ser at Legend også har et godt tilbud, totalt 3000 kr med Telenor Super i 12 mnd. Var en kjapp tur innom Elkjøp i går og kikket litt raskt, må nok opp en tur i morra og kikke litt mer tenker jeg.

Lenke til kommentar

Den er vel låst til telenor i de 12 mnd abn varer? Hvorfor skulle de gi deg opplåsningskode det vil da være sabla dårlig butikk for Telenor...

Edit- Sjekka med Telenor de jobber jaggu i dag også og det stemmer som du sier at den sansynelig kommer låst men at de gir deg opplåsningskoden hvis du spør etter den med en gang (utolig) spør man meg men da blir dette et kjempekjøp 1200,- så jeg handler en selv :yes:

Ser at djuice har denne til totalt 1099,- men når jeg ser etter under kundeservice så står det at det koster 600 kr å låse den opp pluss en fast månedspris.. er ikke dette litt rart siden telenor har gratis opplåsing? eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Ser at djuice har denne til totalt 1099,- men når jeg ser etter under kundeservice så står det at det koster 600 kr å låse den opp pluss en fast månedspris.. er ikke dette litt rart siden telenor har gratis opplåsing? eller tar jeg helt feil?

Er vel ikke så rart det at de har andre vilkår en Telenor men da er det jo liten tvil hvor du bør kjøpe den...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan fakturabetaling fungerer når man handler hos telenor? Forventer å få penger til uka, og dersom det bare hadde fulgt med en faktura med telefonen, hadde jeg jo fått telefonen kanskje til onsdag, også kunne jeg betalt den da. Men mistenker at jeg får en faktura i posten som jeg må betale før telefonen blir sendt? Da er det jo like greit å vente til jeg får penger også betale med kredittkort... Må bare få bestilt før tilbudet forsvinner... Har vel egentlig bestemt meg for Spica, tror nok jeg får mer for pengene med Telenor-tilbudet. Så får det heller bli HTC neste gang..

Lenke til kommentar

Det er et alternativ man kan velge der man får faktura i posten. Men man får jo telefonen mye raskere dersom man betaler med kort dersom ikke faktura kommer med telefonen. Hadde håpt de hadde sendt telefonen i oppkrav, da kunne jeg bestilt nå og hentet når jeg fikk penger... Skulle egentlig fått penger fra lønnsgarantifondet denne uka, men må tydeligvis vente til neste uke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...