Gå til innhold

Trenger en ny gaming pc til 15000kr


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg ny gaming pc som kan dra alle spill som er ute på markedet nå på fullt. Feks: COD MW 1 og 2, GTA IV osv.

Og den skal ikke minst kunne dra Test Drive Unlimited 2 på fullt når det kommer ut. (som jeg gleder meg veldig til ! :D)

Må være med sjerm og tastatur. Vil ha AMD/ATI oppsett.

Vil ha vannkjøling.

tror jeg vil ha cooler master storm sniper kabinett.

 

Kunne noen lagt ut et oppsett som tar alle spill på fullt, men allikevel ikke koster alt for mye så hadde det vert supert!

 

Vil helst ikke betale mer en 15000kr vist det går greit.

(kan strekke meg litt vist nødvendig)

 

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/profil/lister/114699

Kjøler er Corsair H50 som er en lukket vannkjølingsloop for prosessor. Du slipper vedlikehold og lekasje. Av RAM er det valgt lavere frekvens for å få tightere timings noe som er bedre for AMD prosessorer. Skjermen er en bra 22" og tastaturet er greit for gaming. Er i tillegg valgt en SSD og en stor strømforsyning slik at du kan legge til et ekstra 5870 om du vil senere.

Reactions

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/profil/lister/114699

Kjøler er Corsair H50 som er en lukket vannkjølingsloop for prosessor. Du slipper vedlikehold og lekasje. Av RAM er det valgt lavere frekvens for å få tightere timings noe som er bedre for AMD prosessorer. Skjermen er en bra 22" og tastaturet er greit for gaming. Er i tillegg valgt en SSD og en stor strømforsyning slik at du kan legge til et ekstra 5870 om du vil senere.

Reactions

1000w? overkill! 750w eller 850w holder lenge. ville heller ikke si at et tn panel til 999kr er en bra skjerm

 

 

Gå heller for dette http://img294.imageshack.us/img294/2134/dustinhomeamd.png mye bedre skjerm, hvis du vil ha ssd så kan du legge til en intel 80gb prisen blir da ca 14k

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

La meg ta dette om igjen:

Han spør om en gaming maskin til 15k og det er ergo skjermkortet som har mest å si. Siden han velger AMD er det mer nytte av å velge RAM med tightere timings (du har valgt 1600mhz CL8 istedenfor CL7 som jeg valgte). Jeg la til 1000W strømforsyning fordi det gjorde at budsjettet ble akkurat 15000 og jeg selv mener strømforsyning er en viktig fremtidsinvestering. Når man oppgraderer en PC bytter man gjerne ut hovedkort, RAM, CPU og GPU. Har du en bra strømforsyning (som Corsair HX1000W) slipper du å bytte ut denne og. Kjøleren du har valgt Theiz koster 150 kr mer enn Corsair H50 og kjøler dårligere. Kundeservicen til Corsair er i tillegg mye bedre (pluss at det er veldig mange som har Corsair H50 noe som gjør det lettere å få hjelp på bl.a. forums). Trådstarter sier at han vil ha vannkjøling, men jeg valgte en kjøler som H50 fordi denne ikke trengs å sette sammen (trådstarter snakker om å få bygget PCen for seg, noe som viser at han vil ha det enklest mulig). Hvis han bygger en PC med de delene jeg la opp til kan han enkelt bytte til vannkjøling senere da strømforsyningen er mer enn stor nok for dette (i tillegg til å kunne klare Crossfire).

Hovedkortet Theiz har satt opp er chipset 890GX og har vel ikke USB 3.0 eller SATA 6 gbps. Hovedkortet jeg satt opp (Crosshair IV Formula) koster 500 kr mer, er det nyeste chipsettet og ser i tillegg meget bra ut :tease:

Jeg mener forøvrig at det er mye å legge 2000 kr i en skjerm (har selv 22" BenQ skjerm :love: ).

{Reactions}

Lenke til kommentar

Ok, nå ble jeg veldig usikker på hvilket oppsett jeg vil ha.

Tror jeg skal ta litt fra begge oppsett og sette det sammen.

850w strømforsyning er bra.

Reactions ram vil jeg ha.

theiz skjerm ser bra ut. (utenom at den har 6ms responstid, og jeg vel ha 2ms.)

reactions hovedkort vil jeg ha.

reactions skjermkort vil jeg ha.

Vil ha ssd disk.

Vil ha storm sniper kabinett.

Corsair H50 vil jeg ha

 

Fint om noen kunne lage et oppsett på Netshop med bc bygger til 370 kr.

Med mindre dustinhome kan bygge pcen for meg.

 

Og en ting: En seks kjernet Amd prosessor med 2.8 ghz og 3,2 ghz i Turbo er bedre en en fire kjernet Amd prosessor med 3,4 ghz sant?

 

Takk for svar!

Endret av paali10
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

 

Og en ting: En seks kjernet Amd prosessor med 2.8 ghz og 3,2 ghz i Turbo er bedre en en fire kjernet Amd prosessor med 3,4 ghz sant?

 

Takk for svar!

Ja, 6 kjerner er bedre selv om litt lavere klokk, i tilleg har HK'et en knapp som automatisk overklokker for deg ^^

Lenke til kommentar

La meg ta dette om igjen:

Han spør om en gaming maskin til 15k og det er ergo skjermkortet som har mest å si. Siden han velger AMD er det mer nytte av å velge RAM med tightere timings (du har valgt 1600mhz CL8 istedenfor CL7 som jeg valgte). Jeg la til 1000W strømforsyning fordi det gjorde at budsjettet ble akkurat 15000 og jeg selv mener strømforsyning er en viktig fremtidsinvestering. Når man oppgraderer en PC bytter man gjerne ut hovedkort, RAM, CPU og GPU. Har du en bra strømforsyning (som Corsair HX1000W) slipper du å bytte ut denne og. Kjøleren du har valgt Theiz koster 150 kr mer enn Corsair H50 og kjøler dårligere. Kundeservicen til Corsair er i tillegg mye bedre (pluss at det er veldig mange som har Corsair H50 noe som gjør det lettere å få hjelp på bl.a. forums). Trådstarter sier at han vil ha vannkjøling, men jeg valgte en kjøler som H50 fordi denne ikke trengs å sette sammen (trådstarter snakker om å få bygget PCen for seg, noe som viser at han vil ha det enklest mulig). Hvis han bygger en PC med de delene jeg la opp til kan han enkelt bytte til vannkjøling senere da strømforsyningen er mer enn stor nok for dette (i tillegg til å kunne klare Crossfire).

Hovedkortet Theiz har satt opp er chipset 890GX og har vel ikke USB 3.0 eller SATA 6 gbps. Hovedkortet jeg satt opp (Crosshair IV Formula) koster 500 kr mer, er det nyeste chipsettet og ser i tillegg meget bra ut :tease:

Jeg mener forøvrig at det er mye å legge 2000 kr i en skjerm (har selv 22" BenQ skjerm :love: ).

{Reactions}

man behøver ikke 1000w med mindre man har planer om 2-3 gtx kort i sli så jeg mener det da er bedre å bruke pengene mot en bra skjerm med fint bilde, Man vil også ha denne en stund

 

Grunnen til at jeg valgte coolit vannkjøling er at paali sa spesifikt at han ville ha denne, hvis jeg skulle valgt selv hadde jeg droppet begge to og gått for en noctua d-14 istedet som kjøler bedre en begge to

 

Hovedkortet jeg satt opp har både usb3 og sata 6gbs

Endret av Theiz
Lenke til kommentar

Ok, vist du heller anbefaler noctua så tar jeg det! :D

 

Men en ting: Jeg så at dell skjermen har 6ms responstid. Har hørt at du bør ha 2-5 ms responstid til gaming.

Har dette noe å si?

 

Og kunne du laget et oppsett til meg på netshop, med Noctua kjøleren så hadde det vert flott!!

 

Takk på forhånd !!

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig kommer du ikke til å oppleve nevneverdig ghosting på en 6ms-skjerm, om den holder hva den lover. Kommer litt an på hvor sensitiv du er òg. Har 5ms på min nåværende, kontra 2ms på den forige. Merker INGEN forskjell. Tror ikke én ms til kommer til å gjøre store forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...