Gå til innhold

Canon 10-22mm vs Sigma 10-20

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ultravidvinkel, og sliter kraftig med å bestemme meg.. Har sirklet valget ned til å stå mellom Sigma sin 10-20mm og Canon sin 10-22 EF-S.. Noen som har erfaring med begge? Må bestemme meg fort da jeg har en bekjent som er i New York, så tenkte å benytte meg av BHPfoto :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Canon sin EF-S 10-22mm og den er meget bra. Men nå sikler jeg allikevel på Sigma sin helt nye 8-16mm som oppnådde glitrende testresultater hos anerkjente Photozone.

Skulle jeg kjøpt ultravidvinkel for APS-C i dag så ville den helt klart vært mitt førstevalg.

Sigma sin 10-20mm har jeg ingen personlig erfaring med men jeg har lest mye bra om den og det er et objektiv som ofte anbefales her på forumet.

Skulle jeg valgt mellom Canon EF-S 10-22mm og Sigma 10-20mm så ville jeg valgt Canon sitt alternativ. Men foran begge så ville jeg altså valgt Sigma sin helt nye 8-16mm. :thumbup:

Lenke til kommentar

Velkommen i klubben! Sliter med å bestemme meg for vidvinkelzoom jeg også. I tillegg til de som er nevnt her har jo Tokina en som er veldig lyssterk, og som også får mye bra omtale: Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX

Jeg hadde valgt Canon 10-22 før Sigma 10-20, men så har man altså denne Tokinaen, + den nye Sigma 8-16. Sigma 8-16 kan ikke bruke noen form for filter, bare så du er obs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...