:Francis: Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg har laget meg en konto hos dyndns for å sette opp en enkel web-server hjemme. Jeg har satt opp portene slik i "min side" hos eb: Problemet er at jeg ikke sendes videre til web-serveren, hvor jeg forventer å få opp dette bildet: Derimot sendes jeg til innloggingen til eb-routeren. Har dere forslag til løsninger? Mvh Francis Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Nå vet ikke jeg om eb-ruter er noe spesiellt, men er det den eneste forward-regelen som er satt opp ? I min ruter var det satt opp en "loopback" regel slik at all trafikk på port 80 ble sendt til ruteren (127.0.0.1). Om det finnes en slik regel så slett den så bør det vel fungere. I tillegg kan du jo teste med en annen forwarding regel. f.eks RDP (3389) eller FTP (21) for å se at det fungerer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kan hende det bare er å fjerne en hake med "tilgang til webinterface via internettporten" i routeren. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Takk! Det er ingen loopback innstilling i grensesnittet, men jeg kan prøve å legge til en annen port. Jeg får kun testet lokalt, da jeg ikke har noen annen nettforbindelse å teste med utover at jeg kan teste fra jobb og evt mobiltelefon. En annen mulighet er å be EB sette routeren i bridged mode, og styre alt med min Linksys wrt54gl (med DD-WRT firmware). Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Fikk svar fra EB at det var umulig å forwarde port 80 med deres router. Fikk satt den i bridge, og nå fungerer alt som det skal . DD-WRT ftw! Francis Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Du kan sette opp dyndns i routeren (i tilfelle du ikke var klar over det). Kan jo klikke på *LØST* også. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Du kan sette opp dyndns i routeren (i tilfelle du ikke var klar over det). Kan jo klikke på *LØST* også. Har allerede satt opp dyndns i routeren, men takk allikevel . Har også klikket på "løst", men knappen fungerer ikke. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå