Gå til innhold

PC til gaming til 10.000kr

Anbefalte innlegg

Har da konfirmert meg og fått masse penger, og skal bruke ca 10 000 av dem til en ny PC. Vil prøve å bygge den selv, eller egentlig ikke, men blir mye billigere. Det jeg trenger av utstyr er skjerm, mus, tastatur og headset. Pcen skal hovedsaklig bli brukt til MW2, COD4, BC2 etc. Skal også ha med operativsystem (helst windows 7)

Makspris er 10 000, kan ikke gå høyere enn det, derfor jeg skal bygge den selv for å få mest mulig PC av kjøpet.

Har satt opp en liten 'ide' over hva jeg skal kjøpe, Hvis dere har en bedre pakke eller vil fikse litt på den, si ifra.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=798860&su=6BDB53D5-6CF4-46CC-9886-FAF46B993523

Hadde også tenkt å ta den pakken som koster 1000 mer, med to skjermkort og mere wat, men prisen ble på 11 000 da.

---------

Er dette noe som tar co4, mw2 og bfbc2 på bra grafikk etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første: kjenner du noen som har erfaring med selvbygg? Det er ikke rakettforskning akkurat, men det gjør ofte hele prosessen enklere å ha en erfaren bygger å støtte seg på.

Ang. oppsettet ditt:

Jeg kjøpte maskin selv for noen mnd. siden, med Radeon HD5850, Intel i5 750, 4GB RAM og 24" skjerm. Hele stasen var ikke mye dyrere enn dette, mener det kom på under 11.000 alt i alt.

Om ikke annet burde du ihvertfall kunne få oppsettet du har listet opp (eller tilsvarende) en god del rimeligere fra en annen butikk. Komplett sine "PC i deler"-pakker er bittelitt rimeligere enn hva de tar for de samme komponentene enkeltvis, men fortsatt er det nok mange butikker som vil være endel rimeligere enn dette igjen på et tilsvarende oppsett. Jeg skal se om jeg får satt opp en liste for deg.

Ditt eget oppsett vil nok takle alle dagens spill på skjermens standardoppløsning, men om vi kan tyne mer ut av det samme budsjettet eller senke utgiftene for tilsvarende hardware ville vel det vært å foretrekke :)

edit: mitt eget oppsett til såvidt over 10.000 inkluderte forresten ikke eksterne komponenter eller Windows (som jeg fikk gratis av skolen), men dog frakt.

Satte opp en liste til deg her. Den er riktignok noen hundre over budsjett, men bl.a. skjermkort og prosessor er forbedret, og du har en større skjerm som i tillegg har HDMI-inngang.

Jeg kan prøve å strippe komponentene ytterligere dersom 10.000 er en "magisk grense".

Fikset link

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lagde en liste på dustinhome, http://img28.imageshack.us/img28/6375/pc10.png

Raskere cpu, fint stille kabinett og Bedre skjermkort. Ser at jeg har glemt tastatur men det klarer du vel å finne selv

W7 Upgrade?

Har hatt identisk samme strømforsyning, var ikke lenge før den røyk + veldig korte kabler.

Ellers ok.

Kan komme med en anbefaling også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711

Legg til mus, tastatur, skjerm, operativsystem og headset. Tror du forsatt vil være under 10k.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

så bra ut theiz, men du har glemt tastatur og headset. Så blir rundt 11 000 til sammen, og jeg kan ikke bruke mer enn 10 000, ikke et øre:D

Men jeg har aldri bygd en PC før, så går det greit hvis man bruker god tid på det, altså alene?

Endret av akselme
Lenke til kommentar

noen av tilbudene gikk ut idag, så gjorde om handlelisten litt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=799523&su=7538DE19-D888-4F78-9717-BD9D38D9FF9E

Så mye bedre ut på prisguide linken din, Vertical. Men nesten alle delene er ifra forskjellige butikker, blir ikke frakten ganske dyr da? Syns det er lettere å kjøpe alt ifra en butikk

Jeg antar du mente min liste, siden linken til Vertical bare var en død url som var ment å peke til prisguide.no.

Hvis du blar deg nedover ser du samlede lister fra de enkelte butikkene. Abbo.no er billigst av dem som fører alle produktene, med en totalpris på 10697. De ser også ut til å ha alle produktene på lager.

Lenke til kommentar

Noen få tips når du skal bygge_

Lese manualene (spesielt for hovedkortet)

Se youtube videoer, hvordan du installerer hovedkort, også videre.

Les på forumet, gjerne spør andre.

Bruk tid på byggingen, vær forsiktig!

Bruk antistatisk armbånd, koster 59kr.

Bruk antistatiske poser om noe kommer i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...