MarkenMarkus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg leste litt på forumet her om det å roote tlfen. Jeg har en Htc Desire. Hva vil det si å roote den, og hva skjer om jeg gjør det? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Å roote den vil si å fjerne alle sperrer produsenten har satt. Navnet kommer fra admin-brukeren "root" i GNU/LINUX systemer, og ved å roote blir du en slik admin som har alle rettigheter. Hva du kan gjøre med root: - Ta screenshots uten pc med sdk (ShootMe for eks.) - Forfalske din posisjon, slik at dersom mobilen din tror du er i for eksempel tyskland vil du finne programmer i Market som koster penger (MarketEnabler). Så snart Google åpner betalmarked i Norge vil ikke dette lenger være nødvendig. - Installere andre distribusjoner av Android. (VillainROM, Slidevillain, Vanilla, osv. google it.) - Overklokke prosessoren (i noen telefoner) Er sikkert mye mer som jeg har glemt, andre kan fortsette lista mi Du lurer sikkert på hva ulempen er. Det er kort og godt garantibrudd, men dette kan gjenopprettes med en skikkelig factory reset med HTC's eget program, da blir mobilen akkurat som ved kjøp. Det er også en viss risiko for at noe kan gå galt, men har ikke opplevd dette enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå