_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei=) Jeg bruker: Statisk IP, WIn 7, Thomson speedtouch 5*6 router Jeg ha prøvd å åpne portene manuelt med bruk av guide på portfowrad.com. Da jeg skulle teste om de var åpne med PFPortchecker fikk jeg denne meldingen når jeg testet UDP "Your Ports is not open or Reachable" Når jeg testet TCP fikk jeg denne: "Could not connect to portfoward.com servers" Så jeg kjøpte PFConfic på portforward siden og brukte det programmet som automatisk skulle åpne portene for meg. Men samme resultat. Ingen åpne porter Jeg har slått av win7 firewall, disabled firewallen på routeren, win defender er av, har til å med slått av virus programmet for å sjekke om det hadde noen innvirkning. Hvis noen kan fortelle meg hva jeg gjør galt/ og eller hva jeg kan gjøre blir jeg utrolig glad=) Takk for bryderiet. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Slå den av og på, sjekk at dine endringer fremdeles er det... har hatt det problemet tidligere at det ikke ble skrevet ordentlig til modemet at jeg ville ha de portene åpne. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Skal du kjøre FTP/web server? Har restarta modemet.. men fortsatt det samme. Endret 6. mai 2010 av _ducktales_ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen eldre firmwarer med ST546i har en bug som gjør at du må åpne porter med telnet. Problemet kan dessuten skyldes at ISP har stengt porter pga abuse (trojaner e.l.) Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Noen eldre firmwarer med ST546i har en bug som gjør at du må åpne porter med telnet. Problemet kan dessuten skyldes at ISP har stengt porter pga abuse (trojaner e.l.) Hjertelig takk for svar=) Kan jeg eventuelt oppgradere firmware? eventuelt hvordan? hvordan kan jeg åpne porter med Telnet? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Skal du kjøre FTP/web server? Har restarta modemet.. men fortsatt det samme. Ikke helt det jeg mener.Hvis du skal kjøre FTP/webserver må du bruke telnet for å forandre noen verdier som ikke er tilgjengelig via web grensesnitt.Har et Speedtouch 585 fra NGT som var stengt for FTP/HTTP server. Endret 6. mai 2010 av janaha Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvilken nettleverandør har du? Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Ah ok. Skal åpne disse portene TCP 13000-13005 13200 UDP 3544 9103 13000-13005 21000,29999 For å spille multiplayer på settlers 7=) Jeg har Canaldigital bredbånd Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Da har du ikke ST546i hvertfall, for det er et ADSL routermodem. Har du prøvd å koble deg rett i modemet? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hva med å aktivere uPnP (hvis det finns) Skal strengt talt ikke være nødvendig å åpne porter for spill (ikke av egne erfaringer vaffal)Kun ved å hoste spill. Endret 6. mai 2010 av janaha Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Da har du ikke ST546i hvertfall, for det er et ADSL routermodem. Har du prøvd å koble deg rett i modemet? OK. var sikker på at det var canaldigital. Men er nok ikke det da. Jeg bor i et høyskolekollektiv som har felles internett. Har logget meg inn på ruteren via browseren og der står det at det er en : Product Name: SpeedTouch 5x6 Software Release: 6.1.0.5 Finnes det noen måte jeg kan finne ut hvilke nettleverandør jeg har? Hva med å aktivere uPnp (hvis det finns) Skal strengt talt ikke være nødvendig å åpne porter for spill (så lenge en ikke hoster vaffal) Nei vanligvis ikke men spillet har en del multiplayer issues.. For spilt multiplayer men ikke med venner:( http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/6061083365/m/3011084158 Lenke til kommentar
JAH Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Iflg NGT så har 5x6 og 585 samme oppsett https://www.broadpark.no/kundeservice/sos/kategori/ruterkonfigurasjon/thomson-5x6-585 Så se etter uPnP i spill/applikasjondeling Speedtest.net finner ut hvilken nettleverandør du har.Bare ta en test Endret 6. mai 2010 av janaha Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Iflg NGT så har 5x6 og 585 samme oppsett https://www.broadpark.no/kundeservice/sos/kategori/ruterkonfigurasjon/thomson-5x6-585 Så se etter uPnP i spill/applikasjondeling Speedtest.net finner ut hvilken nettleverandør du har.Bare ta en test Takker og bukker=) Hvilken nettleverandør har du? Har telenor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Telenor oppdaterer firmware automatisk. Sjekk dette: http://www.telenor.n...heter/abuse.jsp I et kollektiv så kan jo noen andre hatt infisert PC. Endret 6. mai 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Har ringt telenor. skal ha full tilgang og de klarte ikke hjelpe meg. Sa bare det samme som står i portforward guiden om hvordan jeg skal åpne porter på routeren. Jeg bruker PFPortchecker for å sjekke om portene er åpne. Kanskje jeg kan sjekke om portene mine er åpne på en annet måte? Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke får åpnet dem. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Last ned utorrent og bruk portsjekkeren i den. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Last ned utorrent og bruk portsjekkeren i den. Takker sjef=) Fant den =) Endret 6. mai 2010 av _ducktales_ Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Fortsatt ikke åpnet:( har testa med http://www.canyouseeme.org/ også Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Eller hjelpe meg å få multiplayer funksjonen til å fungere=) http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/6061083365/m/1221028858 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå