Gå til innhold

Negative ting med HTC Desire?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil sikkert få litt info fra gutta som har denne telefonen i den dedikerte tråden.

Angående innstallering av apps så så jeg en link i enten Hero-tråden eller "Anbefalte programmer til Android" at det er bekreftet at det skal bli mulig å innstallere programmer på minnekortet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefonen et par uker nå, og det er ikke så mange negative ting ved den i mine øyne.

Det største minuset oppdaget jeg for et par dager siden. Minnekortet sluttet å fungere. Får beskjed om at det "er tomt, eller har et ikke støttet filsystem". Må formateres, men får ikke gjort det via telefonen, og jeg har ikke SD-kort leser på PCen, så jeg må innom en telebutikk og få hjelp.

Dette skal visstnok være et ganske utbredt problem, ser at et par andre her på forumet sliter med det samme.

Ellers er batterilevetiden litt bob-bob. Holder ca en dag ved normal bruk. Hvis man i tillegg surfer en del på på mobilen, tappes batteriet rimelig fort.

Siste negative tingen er at telefonen lagger litt smått når man scroller gjennom apps etc. Ikke noe stort problem, men man skulle tro at ting burde gått fullstendig knirkefritt når det ligger en prosessor på 1Ghz under dekselet.

Men alt i alt er det den beste telefonen jeg har prøvd. Jeg har hatt iPhone, og denne liker jeg mye bedre (det er tross alt ikke Apple heller, da).

Lenke til kommentar

Dårlig høyttaler

Nesten uleselig skjerm i sola

Internminne kan bli i minste laget

Per idag en veldig bra telefon.

Men i løpet av 1 måned kommer Samsung med to mobiler(1 AndroidOS og 1 BadaOS) som har adskillig bedre funksjoner(hardware og software) enn denne.

Så det blir jo som vanlig et spørsmål om å hoppe på nå eller vente litt. For min del venter jeg siden de nye er rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Men i løpet av 1 måned kommer Samsung med to mobiler(1 AndroidOS og 1 BadaOS) som har adskillig bedre funksjoner(hardware og software) enn denne.

Så det blir jo som vanlig et spørsmål om å hoppe på nå eller vente litt. For min del venter jeg siden de nye er rett rundt hjørnet.

OK? Fysisk i butikk eller lansert på en eller annen messe? Hva heter de da (hvis publisert)?

Lenke til kommentar

Negative ting med desire:

- Ikke tilgang til å kjøpe programmer i norge

- HTC er TREG med oppdateringer

- For lite internminne så lenge programmer lagres her

- Den utvendige høyttaleren

- Mangel på ett bra program ved tilkobling til pc. Kunne her tenkt meg ett skikkelig program som tar backup av innstillinger og alt annet en ønsker å ta backup av.

Lenke til kommentar

- Mangel på ett bra program ved tilkobling til pc. Kunne her tenkt meg ett skikkelig program som tar backup av innstillinger og alt annet en ønsker å ta backup av.

Prøv MyBackupPro.

Last ned prøveversjonen fra marked, og kjøp aktiviseringskoden på hjemmesiden i linken. Tar backup av valgfrie elementer til bestemt tid, og lagrer på minnekort eller online. Har brukt det i lang tid, og er vel verd de 5 dollarene det koster.

Anbefales!!!

Lenke til kommentar

Prøv MyBackupPro.

Last ned prøveversjonen fra marked, og kjøp aktiviseringskoden på hjemmesiden i linken. Tar backup av valgfrie elementer til bestemt tid, og lagrer på minnekort eller online. Har brukt det i lang tid, og er vel verd de 5 dollarene det koster.

Anbefales!!!

Jeg har dette programmet, kjøpte det da jeg gikk fra hero til desire.

Men, det tar ikke backup av mine hjemmeskjermer, innstillinger og diverse annet. Programmene som blir tatt backup av på denne måten og legges inn igjen dukker ikke opp under automatiske oppdateringer. I tillegg er programmet usansynlig tregt på å legge inn ting igjen, både sms og programmer der alt må godkjennes manuelt. Impotering av 9600 sms tok godt over to timer, noe som er altfor dårlig.

Men så lenge der ikke er noen bedre alternativer så hadde jeg jo ikke så mye valg enn å bruke dette programmet.

Greit folk klager på itunes osv, men jeg kunne faktisk tenkt meg ett lignende program til android telefoner der jeg kan gjøre alt, kjøpe programmer, ta backup, gjøre oppdateringer osv.

Lenke til kommentar

Men jo større filmengde, jo lengre tid tar det å ta backup og å gjenopprette... Kanskje det er mengden som er flaskehalsen, og ikke MyBackUp?

Programmet er praktisk nok til å sikre de tingene som har betydning, sms'er (selv om det tar lang tid med 9600 stk...) ordbok, programmer, innstillinger osv.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Det med lite internminne er litt kjipt. Noe mer konkret om når det kan bli mulig å legge på minnekort?

Det med dårlig skjerm i dagslys er også litt negativt, men funker det ok i hverdagen?

Skjermen funkar topp den, og i sollys. Tips er å setta på automatisk justering av lysstyrken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...