Gå til innhold

Fartsovertredelse- "strafferabatt" ved beslag av førerkort.


ulykkelig

Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Eg va så så uvøren at eg blei stoppa i 115 km/t i 60 å blei fratatt førarkort på plassen, eg slo meg ikke vrang eller noe å samtykka i alt der å då å va sammarbeidsvillig i håp om litt "strafferabatt".

 

 

Jeg var på vei til min kjære som måtte på sykehus, hadde hentet to venner som skulle sitte barnevakt mens jeg fraktet hun til sykehus så hadde det travelt...

 

 

Eg e enige at straffen må eg ta men eg driver et Bilverksted og et eiendoms selskap som er AS å e veldi avhengig av bil.

Dersom ikkje eg kan ha mulighet å prøvekjøre biler å kunne diagnostisere feil, så må eg få mekanikerene til dette å da blir det brudd i jobbene de holder på med, dette igjen fører til dårligere inntjening og lav effektivitet, å i en bedrift som i fjord gikk i minus kan det være fare for å måtte legge ned... som igjen fører meg over på eigendoms selskapet som eiger bygget og tomten der bilverkstedet leiger, de vil da ikke få husleigen som de e så avhengige av å dermed går det samme retningen der og.

 

 

Da sitter jeg igjen med Limousine selskapet mitt som er et Ans og ingen annsatte, det er ike drift nok til ansatte der å da kan ikke det heller drives....

 

 

Så jeg trenger hjelp i denne saken, er fortvila..

 

 

Det er levebrødet mitt å mine tre annsatte som står på spill nå på bilverkstedet... vi kan heller ikke ansette fler...

 

 

Jeg er "bare" 34 år å ganske ny i detta å har virkeli jobbet meg opp fra ingenting.....

 

 

Er det noe som helst jeg kan gjøre? trenger jeg en saksfører? kan eg inngå noen kompromiss?

 

 

Jeg har jo og buss å lastebil sertifikat, å vil helst i verste fall unngå å måtte ta alle dei sertifikatene på nytt...

 

 

Sånn så eg har skjønnt det er det snakk om enten 21 dager ubetinget eller betinget med prøvetid på 2 år

Samtidig så mister jeg sertifikate x antall mnd å må ha full oppkjøring på nytt som koster meg sikkert 50-70000kr kan eg tenke meg

 

 

Er dette rettferdig straff for denne overtredelsen?

 

 

Fare for miste Tre firmaer som er mine levebrød, miste tre annsatte som igjen vil gå uten jobb?

Være uten sertifikat i x antall mnd for så få en utgift på 50-70000kr?

pluss enda mer, 21 dager betinget med prøvetid eller ubetinget? litt hvordan jeg går fram her å evt hva jeg bør gjøre for å stille best muligt?

 

Noen som kan hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for info, du er ikke den eneste, det er personer i Norge som er transport og budbil sjåfører som mister lappen og må finne nytt levebrød, og da for å ha kjørt 90 i 60 sonen.

 

115 km/t er 55 km/t over farts sonen. Noe som vil spare deg for 4 min/pr mil du kjører(om det er 60 hele veien).

 

 

Tviler på du får noe redusert straff fordi du mister levebrødet ditt. Og om det blir brukt kjønn i slike saker så er det feil.

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Skal kjøpe
Lenke til kommentar

Du sier du var på vei til sykehuset til/med din kjære. Hvor alvorlig var det?

 

PS: Levebrød, ikke leve brød.

 

 

Når han er på vei til sin kjære så er det du vil frem til irrelevant.

Les denne setningen og fortell meg om han er på vei til sykehuset med eller uten sin kjære:

 

Jeg var på vei til min kjære som måtte på sykehus, hadde hentet to venner som skulle sitte barnevakt mens jeg fraktet hun til sykehus så hadde det travelt...

 

Redigert: Når jeg tenker meg om, så har du nok rett. Han hadde hentet barnevakt, og var på vei for å hente sin kjære (for å kjøre henne til sykehuset) da han ble stoppet.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

TS spør om straffen han har fått er rettferdig. Politiet bryr seg nok lite om at dine 3 firmaer "kan" gå under, og at du må ut med x antall tusen for å ta førerkort på nytt.

 

Alle som blir tatt for å kjøre så fort må ta sertifikat på nytt, samtidig at dem får en straff. Og jeg er jaggu glad for at dem ikke gjør unntak for dem som er helt avhengig av førerkort i jobb i sånne situasjoner.

 

115 i 60 sone er "litt" for fort!

 

Edit : Ja jeg mener straffen du har fått er rettferdig.

Endret av Login
Lenke til kommentar

Nok en idiot borte fra veiene noen måneder...

 

 

Når TS har problemer å måtte kjøre sin kjøre til sykehuset så kalles det ikke idiot, tror du er idioten selv som ikke har en dritt å gjøre enn å pose på Diskusjon.no å skrive masse rart. Sånne folk irriterer meg så sykt, å leker at de har aldri kjørt overfartsgrensa. Har du fritids eller?

 

On-Topic: Søk om lappen igjen. Lykke til!

Endret av Biler
Lenke til kommentar

Nok en idiot borte fra veiene noen måneder...

 

 

Når TS har problemer å måtte kjøre sin kjøre til sykehuset så kalles det ikke idiot, tror du er idioten selv som ikke har en dritt å gjøre enn å pose på Diskusjon.no å skrive masse rart. Sånne folk irriterer meg så sykt, å leker at de har aldri kjørt overfartsgrensa. Har du fritids eller?

Hva i all verden. "Har du fritids eller?"? Haha.

 

Uansett. Han hadde hentet venner for å sitte barnevakt for å sitte mens han kjørte henne til sykehus. Hvis det er nødstilfelle KAN du faktisk bryte fartsgrensa, og det vet politiet. Men å hente barnevakt går ikke under nødrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...