abrunstad Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hei! Under et arrangement skal vi kjøre musikkvideoer distrubuert ut på en del skjermer. Har installert 2 skjermkort i pc'en, og forgrener signalet ut via en KTM splitter. Men, jeg ønsker å ha en "logo" liknende det tv selskakapene har. (eks NRK1 Tv norge tv3 etc). Hordan får jeg kjørt et slikt videooverlay permanent over skjermbildet mitt? Jeg tenker ikke å rendre ut alle videoene på nytt og embedde det slik. Noen tanker/ideer? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Sikkert et tåpelig forslag, men billig, klistremerker? Gjennomsiktige klistremerker du limer på skjermene, og tar av etterpå. Lenke til kommentar
abrunstad Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Etter nitidig google søking, kom jeg frem til følgende enkle løsning: Dersom man bruker VLC til formålet, har VLC en innebygged video overlay funksjon. For de interresserte: 1 Lag en logo i .png format. 2 i vlC: tools - preferances - (vis alle instillinger) - video - subtitles/OSD - logo overlay. Funker forholdsvis bra. Logoen kan flyttes dit du ønsker, og også bestemme hvor lenge den skal vises. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå