Gå til innhold

Atomkraft - Mini-Itx Atom Cluster | Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir vmware esx, for hjemmebruk blir det virtualisere routere samt et par utviklingsmiljø så folding med ledig kapasitet.

har ikke de fancy adminverktøyene men har esx for 12noder.

de er litt paranoide på gi for mye fancy saker når de sponser lisenser til slike prosjekter, får bare det helt basic men for min bruk holder det.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

f.eks x4 940 tilsvarer ca 4stk d510, cpuen kjørt på maks bruker alene mer strøm enn 8stk d510mo på maks samt kommer til kort på kjerner.

var inne på tanken med kjøre en i7-920 til jeg så prisen på 6x4gb ram, "bare" 11000kr(!!)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Fant de orginalt på Mini-box.com som tar 25$ stk men de tar en formue i frakt, mer i frakt enn faktiske produktet.

Endte opp med og kjøpe de her på ebay til 26,60$ og 9$ frakt for første så 2$ pr ekstra.

(de skriver den verdien du ønsker på pakken vil du gå under tollgrensen på flere).

Er forøvrig livstidsgaranti på de uten behov for og sende inn gamle/defekte, men de 9$ i porto for utsending av erstatningen må dekkes selv.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

prøvekjørte et enkelt kort med en win server og 3 xp klienter samt simulerte litt trafikk mellom de som funket smertefritt.

har omsider fått litt mer deler så jeg kan starte med prøvebygg i papp eller tynne treplater ettersom hva jeg finner hjemme for og lage et endelig design som funker i praksis.

Lenke til kommentar

Fikk i går omsider de siste 3 picoPSU så jeg har alt til strømdelen, med unntak av en solid strømforsyning men har en som strekker til med nød og neppe.

Er ikke disse litt dyre? Jeg har en del VIA Mini-ITX hovedkort. 5 av dem sitter i Mini-ITX kabinetter. I 4 av dem har DC-DC strømforsyningen takket for seg og jeg har brukt vanlig ATX PSU utenfor boksen. Den eneste som har klart seg (hvor jeg skriver dette) har ikke ATX kontakt, men 12V rett inn på hovedkortet.

Har lurt på å kjøpe 19" rack kabinett som tar to Mini-ITX kort hver, men er redd PSU'ene her er like dårlige som i de andre boksene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...