pululf Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Hei, oprettet en tråd for folk som lurer på ting angående Cinema 4D siden "Kreativitets-tråden" ble fyllt opp av litt mye OT Jeg og andre C4D-brukere skal prøve å svare av beste evne. Ellers har vi jo også forumet på www.C4Dcafe.com som er fyllt opp til randen av hjelpsomme og flinke brukere. Endret 13. april 2010 av pululf Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Her ser du problemet. Den markerte firkanten rendes hele tiden samme hva jeg gjør. Jeg kan endre størrelsen på den, men jeg vet ikke hvordan jeg får fjernet den. EDIT: Her er knappen jeg trykket på... Endret 13. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) hvordan får man tekst? edit: hvordan fargelegger man en gjenstand? Endret 14. april 2010 av D02 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 MEh: Det ser ut som om du har trykekt på interactive render region. Ta og trykk på Interactive render region knappen igjen, da går den bort. D02: Du "fargelegger" en gjenstand ved å gi den et materiale. Se på noen grunnbasis-tutorials her, det er en god måte å få inn grunnkunnskapen. http://www.c4dcafe.com/ipb/index.php?app=downloads&showcat=1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Det funka, takk for hjelpen! Endret 14. april 2010 av Meh. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 http://www.youtube.com/watch?v=vq4eDg8Qqk0 veldig bra tutorial (for nybegynnere) Lenke til kommentar
D02 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei. Har et prosjekt på skolen og skal lage skisser av en gjenstand vi lager, så derfor lurer jeg på hvordan jeg får endret matrealet på moddelen til at det ser ut som det er strikket(ikke skinne så mye) og hvordan få mønsteret til å synes( har et bilde som jeg vil at skal dekke modellen) takker for svar. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 26. april 2010 Forfatter Del Skrevet 26. april 2010 Vil anbefale at du ser på en tutorial som går gjennom det aller mest basic angående materialer. Det burde lett kunne vise hva du ønsker å lage. C4Dcafe.com har en gigantisk tutorial-database. MEn hvis du bare har lyst på et raskt svar, så gjør du følgende: 1. Gå i color-channelen på materialet ditt og last opp bildet. 2. Gå i specularity-channelen og gjør det hvite området lavt og bredt ved å bevege på instillingene. Det er lett å skjønne. Lenke til kommentar
bob-ali1992 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei. jeg vet at det er teit, men jeg trenger hjelp til å registere meg på c4dcafe.com jeg har prøvd mere enn 10 ganger nå, og hver gang etter 1-2 dager så stenges kontoen min( i mellom tiden så får jeg ikke se på noen tutorials). Så jeg bare lurte på om du kunne lage meg en og sender meg informationen til min e-post? In that case: [email protected] ps. dette er bare en e-post jeg lagde for dette, jeg gir deg navnet på den jeg bruker til vanlig hvis du kontakter meg. jeg setter pris på din hejlp, takk Ali Lenke til kommentar
pululf Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Det står på siden at du må registrere deg, lage en tråd/svare i en tråd, og så vil en moderator godkjenne kontoen din. Inntil den er godkjent vil du ikke kunne se på tutorials. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) hei. har noen spørsmål. 1)hvis jeg foreksempel har en vegg som jeg vil lage vindur i. så lager jeg en boks som jeg plaserer gjennom veggen. hvordan kan jeg slå de to figurene sammen, sån at det blir streker der de møtes? (vet det er en lettere måte å gjøre det på, men hvis jeg skal lage et hull som er formet som et kryss eller noe annet gjennom en sirkel eller noe som er ujevnt. blir det vanskligere) Hvis bildet forklarer det bedre...(?) 2)hvis jeg lager en eske og på den er det teks. hvordan kan jeg slå de sammen sån at de blir til et objekt? jeg vil kunne rotere noen ting uten at de roteres etter midten på det objectet. håper noen fårstår. edit: tok vekk reklame for imageshack som kommer når jeg laster opp bildet...(: P) Endret 30. desember 2010 av D02 Lenke til kommentar
mortho7 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Heisann. Jeg har et litt mer avansert spørsmål til dere, og det gjelder MoGraph. Det jeg spør om, er hvordan man gjør et Cloner Object (full av Spheres) til et Solid Object med en myk transformation/overgang? Poster med 2 screenshots.... fra denne__.png Der ser dere et Cloner Object full av Spheres som skal etterlikne en Cube... __til denne.png ... og her er det jeg vil at det skal transformeres til. Gjerne med en myk overgang. Er det noen som kan forklare meg hvordan dette blir gjort? Altså, at Sphere-klonene skal fylle tomrommet rundt slik at det blir til et solid objekt.. Hilsen, Frool. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå