Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tectyl vs Dinitrol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kliss ny bil = Tectyl. Tykk guffe som kapsler inn eventuell fukt og dritt som måtte være der fra før. Det er selvsagt ikke garantert at Tectyl på gammel bil vil gi trøbbel, men jeg hadde ikke tatt sjansen. Eventuelle rustskader vil jo bli dekket av Tectylen, ergo ser du sannsynligvis ikke skaden før det har rustet gjennom...

 

Alt annet = Dinitrol (eller annen tynnstoffbehandling; Owatrol, linolje osv.). Tyntflytende væske som fortrenger fukt og trenger inn overalt.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Pajero 04mod

 

Da hadde jeg nok satset på et litt mer langvarig og profesjonelt resultat, det er jo en konge bil som er ganske ny.

 

 

Ville hørt litt rundt i nærområdet med antirust sjapper. Er mange som driver med slikt så beste er nok å gå for de som virker mest seriøs og vasker og demonterer skikkelig før de sprøyter på noe.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart forhørt meg med importøren om det er spesielle krav til egenskaper til understellbehandlingen.

 

En del produkter kan visstnok ødelegge fuger og forseglinger i karroseriet. (Ihvertfall var det slik tidligere).

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...