Rune-B Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Skal gi bilen en understellsbehandling, men usikker på hva jeg skal velge av Tectyl eller Dinitrol. Noen som har noen erfaringer å komme med? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Kliss ny bil = Tectyl. Tykk guffe som kapsler inn eventuell fukt og dritt som måtte være der fra før. Det er selvsagt ikke garantert at Tectyl på gammel bil vil gi trøbbel, men jeg hadde ikke tatt sjansen. Eventuelle rustskader vil jo bli dekket av Tectylen, ergo ser du sannsynligvis ikke skaden før det har rustet gjennom... Alt annet = Dinitrol (eller annen tynnstoffbehandling; Owatrol, linolje osv.). Tyntflytende væske som fortrenger fukt og trenger inn overalt. Endret 15. april 2010 av epifant Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvilken bil har du? Til eldre biler kan behandling med sagkjedeolje og diesel være veldig bra. Dette trenger inn og beskytter mot videre angrep uten å kapsle inn allerede eksisterende rust. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Hvilken bil har du? Til eldre biler kan behandling med sagkjedeolje og diesel være veldig bra. Dette trenger inn og beskytter mot videre angrep uten å kapsle inn allerede eksisterende rust. Pajero 04mod Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Pajero 04mod Da hadde jeg nok satset på et litt mer langvarig og profesjonelt resultat, det er jo en konge bil som er ganske ny. Ville hørt litt rundt i nærområdet med antirust sjapper. Er mange som driver med slikt så beste er nok å gå for de som virker mest seriøs og vasker og demonterer skikkelig før de sprøyter på noe. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Funderud Antirust har jeg hørt veldig mye godsnakk om fra forskjellige hold, og skal bruke dem selv: http://www.antirust.no/ Tenk om alle bedrifter hadde hatt en så god nettside! (med tanke på innhold og inntrykk av firmaet utad, ikke nødvendigvis navigerbarhet) Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg ville helt klart forhørt meg med importøren om det er spesielle krav til egenskaper til understellbehandlingen. En del produkter kan visstnok ødelegge fuger og forseglinger i karroseriet. (Ihvertfall var det slik tidligere). Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Valget endte på Dinitrol. Hadde vist en bekjent der, så da ble det blir det nok gjort ordentlig til hyggelig pris. Men takk for innspill fra dere andre. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvor mye må man ut med for dinitrol-behandling med kvittering? Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Mener han pratet noe om 6500,- for full pakke(uten rabatt). Fikk inntrykk av at det var svært seriøst og med god garanti(om ikke dette var noe sært for meg pga bekjentskapen der) Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Ska prøve å vekke denne tråden igjen. Jeg har ikke så mye peiling på slike ting... så nå lurer jeg på om jeg skal velge Tectyl eller Dinitrol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå