DJ_Dark Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Trond Olsen Født: 05.02.1984 Høyde: 173 Vekt: 70 Trøyenr: 7 Nasjonalitet: Norge Posisjon: Angrep, midtbane RBK-debut: 15. mars 2009 Kontrakt til: 31.12.2012 Tidl. klubber: Lyngen/Karnes, Lillestrøm, Bodø/Glimt. Trond Olsen startet med fotball i Lyngen/Karnes, og gikk til Bodø/Glimt i 2001. Han fikk sitt gjennombrudd i Glimt i 2005, men hadde allerede signert for Lillestrøm, en kontrakt som var gjeldende fra og med 2006. Etter en halv sesong i Lillestrøm ble Olsen kjøpt tilbake til nordlandsklubben og gjorde en god høstsesong. I opprykkssesongen 2007 fortsatte Trond Olsen sitt solide spill, og var svært delaktig i at Glimt var tilbake i Tippeligaen året etter. Som kjent gjorde Bodø/Glimt en sterk comebacksesong i Tippeligaen og Olsen ble toppscorer med ti mål og tretten målgivende pasninger. Han fikk også sin debut for A-landslaget i 2008. Rosenborg signerte den hurtige venstrekanten 28. januar 2009, og han spilte mye i forsesongens treningskamper. 27. februar scoret han tidenes første mål på Stabæks nye stadion Telenor Arena. Allerede mot Vålerenga i første serierunde gjorde Trond Olsen seg bemerket på Lerkendal. Med et hardt skudd i vinkelen fra 30 meter scoret han et av årets vakreste mål og satte standarden for en gullsesong. Han viste frem venstrefoten flere ganger i løpet av 2009-sesongen og scoret åtte mål på sine 29 tippeligakamper. Med sitt første seriegull i lomma, ville Trond Olsen ha mer. Rosenborgs nummer sju scoret to mål i andre serierunde mot Start og gjorde det samme mot Strømsgodset to runder senere. Det ble fire mål i serien i 2010, men Trond Olsen deltok i 24 av 30 kamper og kunne fortjent løfte sitt andre seriegull ved sesongslutt. Endret 14. mars 2011 av DJ_Dark Lenke til kommentar
eveant Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Trond har IKKE overbevist meg på noen som helst denne sesongen. Han viser på nytt at han har ikke ballkontroll i det hele tatt. Han har fart men det hjelper ikke når du ikke har kontroll på ballen. Den scoringa mot Strømsgodset var det eneste han hadde hele kampen og mista stort sett ballen hver gang. Endret 8. april 2010 av Thesilentkiller Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Ikke hatt helt trua i år jeg heller. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Skjer med Petter Pilgaard sveis lurer no jeg på Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 jeg savner Trond olsen på banen, viss han bare blir litt flinkere til og hjelpe i forsvar, så tror jeg han får mye spille tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå