Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Bayern München

Latias

Anbefalte innlegg

b_12.png VS b_26247.png

Champions League

07-04-2010 Kl. 20:45 @ Old Trafford

Vises på: Viasat4_106187c.jpg

100331rooney--127001570440872400.jpg

----------------------------------------------------

Kampen på Allianz Arena endte 2-1 fordel Bayern, og en drøy uke senere er United ute etter revansje. Hjemmelaget må vinne kampen, ellers blir det ingen fjerde semifinale på rad. Ulempen for United er at hvis Bayern scorer to, så må vi score minst fire mål. Dermed blir det viktig å holde tett bakover, samtidig som man har offensive trusler.

MANCHESTER UNITED

568-Germany_Soccer_Champions_League.sff.embedded.prod_affiliate.36.jpg

For første gang på et drøyt år, greide United å tape to kamper på rad. Etter to skuffende forestillinger på rad, burde Fergie skjønne at 4-5-1 ikke er veien å gå. Det kan gå i enkeltkamper (Milan/Liverpool), men over det lange løp blir det for tungt. United slet med Berbatov som enslig spiss mot Chelsea, og forhåpentligvis får vi se unggutten Macheda på topp. United har kun slått Bayern en gang, men til gjengjeld var det den viktigste kampen. Hjemme mot tyskerne har det blitt to uavgjorte og ett tap. Dersom United skal til semien, må den statistikken brytes.

Se opp for:

Dimitar Berbatov

dimitar_berbatov2_1607759c.jpg

Rooney er ute med skade, dermed må vi stole på bulgareren Berbatov. Har ikke spilt all verden i CL denne sesongen, og står heller ikke med noen mål. Men han er en magiker, og kan fort finne på syke ting som snur kampbildet. Med sin fortid i tysk fotball så er han også den spilleren på United-laget som kjenner Bayern München best.

Skadesituasjon:

Hargreaves er tilbake fra skade, men er ikke med i CL-troppen. Spissene Welbeck, Owen og Rooney er alle ute. I tillegg er Anderson og Brown skadet. O'Shea er tilbake, og kan starte på benken.

Mulig lagoppstilling:

van der Sar

Neville - Ferdinand - Vidic - Evra

Valencia - Fletcher - Carrick - Nani

Macheda - Berbatov

Bayern München

Bayern%20Munich.jpg

Bayern München jakter sin første semifinale siden 2001, den gang vant de turneringen etter å ha slått Valencia på straffer. På onsdag vil de nok satse litt defensivt, slik at United ikke får målet de trenger. Med raske kontringsspillere som Robben, Ribery og hardtarbeidene Olic på topp så er det ikke tvil om at de kan kontre de fleste lag i senk. Har et solid utgangspunkt før returen, og føler nok at de er favoritter til å nå en semifinale.

Se opp for:

Arjen Robben

Bayern-Munichs-Arjen-Robb-001.jpg

Scorte det praktfulle målet som sendte Bayern videre på bortemål mot Fiorentina. Etter en litt skuffende tid i Real Madrid, har han tatt tysk fotball med storm i sin første sesong for Bayern. Laget spilte solid uten han i forrige kamp, og de vil bli enda mer forsterket med Robben tilbake.

Skadesituasjon:

Mario Gomes og Arjen Robben er klare igjen. Martin Demichelis spilte med maske sist gang da lagene møttes, og burde spille også denne gangen. Bastian Schweinsteiger er tilbake etter suspensjon, og burde gå rett inn på laget.

Mulig lagoppstilling:

Butt

Lahm - Van Buyten - Demichelis - Badstuber

Pranjic - Van Bommel - Schweinsteiger

Robben - Olic - Ribery

Tips: 1-0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurra, den går på viasat 4! Spent på hvordan det her kommer til å gå for dere, gitt. Kan bli veldig gøy å se angrepsrekka til Munchen, de kan jaggu skape magi, og dere skal få tungt for å holde nullen her.

Håper i grunn dere vinner, men etter ekstraomganger. Når har dere kamp til helga, og mot hvem?

Lenke til kommentar

Mine innlegg. Blir et nytt tap, et som forhåpentligvis understreker det faktum at vi ikke har en god nok tropp denne sesongen. Vi har allerede nådd såpass langt i CL at det ikke svir på budsjettet og CL er sikret for neste år, i alle fall kvalik om vi ender opp på tredjeplass. Vi fikk med oss ligacupen og det er da noe.

Ser frem til neste sesong. Tar et avansement her som en bonus. Jeg kommer ikke til å være så mye som litt nervøs hverken før liga eller cupkamper heretter, kanskje med matchen på eastlands som et unntak mht rivalisering.

Sesongen ble som jeg forventet, til og med kanskje litt bedre også. Man vinner ikke ting når man ikke fornyer seg og lar sine beste spillere forlate skuta uten å hente inn erstatninger.

Lenke til kommentar

Tror ikke vi holder nullen så vi må nok lage noen mål. Men det er slett ikke umulig. Forsvaret til BM er ikke så sterkt og på hjemmebane så tror jeg vi kommer til å styre mye av spillet. Slå BM med to mål hjemme, det kan vi godt gjøre.

Gå ut og sloss !

Ja. Farsken da.

Nå, så dere er nervøse enda :)

Lenke til kommentar

Jeeez Game, mener du det du skriver? :p

Jeg har fortsatt troen på både PL og CL men så er jeg kanskje litt for optimistisk da? ;)

Som Herr Brun sier så har de vanskelige bortekamper igjen mens vi vell bare har City borte av den vanskelige sorten. Vi kan selvfølgelig glippe ellers også, men det kan de også. Denne sesongen har vært RAR og alt kan skje.

Lenke til kommentar

Game: Den var rett og slett for negativ.

Du er (vanligvis) en pessimist, jeg er en realist. Jeg har forberedt meg på at vi ryker på onsdag og at vi kommer på 2 eller 3 plass i ligaen, fordi det er mest sannsynlig. Jeg syntes vi mangler den avgjørende kvaliteten offensivt og i motsetning til de 3-4 foregående sesongene er vi ikke lengre best i Europa. Derfor jekker jeg ned forhåpningene, noe jeg anbefaler andre som ikke ønsker å gå på en smell. Det er ikke noen krise å ta et steg ned for å bygge opp noe nytt, det må til. Dagens tropp er melket tom og må fornyes...

Topplagene i England, med unntak av Arsenal som har blitt noget bedre, har alle tapt seg denne sesongen, med Liverpool som kroneksemplet. Jeg mener, se på Chelsea folkens. Det er i mine øyne et SVÆRT ordinært, gammelt og traust lag, et som ikke burde være umulig å slå i cup eller ligasamenheng. I fjor var vi et mye bedre lag spillemessig, i år er vi like gode om ikke hakket svakere. Og jeg syntes også Chelsea er dårligere i år enn i fjor...

Neste sesong vil det som skjer med Liverpool nå, skje med Arsenal.Mark my words. Realitetene vil innhente Wengers mannskap og de vil ikke kunne svare forventingene som blir satt av egne supportere. Laget er ikke godt nok og over flere sesonger vil det røpes. Det samme vil delvis skje med United om det ikke kjøpes, men vi har heldigvis en mer solid grunnmur å støtte oss til.

Sannheten svir, men for å kunne takle et problem må man først innse at der finnes et problem. Se på Liverpool, de taklet ikke å ta det lille steget ned og fansen lever enda med et forvrengt syn om at Liverpool fortsatt er en kandidat til å vinne ligaen på årlig basis. Nei, nei og nei. Det samme gjelder Arsenal og kan fort ramme oss om vi ikke får opp øynene og innser realitetene. Vi er enorm klubb, har historie, penger, fansen osv. Vi vil i overskuelig fremtid ligge der oppe, men jeg tror ikke vi vil vinne trofeer regelmessig om ikke Sir Alex gjør det han har gjort så utrolig mange ganger før i sin karriere; fornyer troppen. Det at klubben heter Manchester United gir oss ingen rett til å vinne vært år, det må være gode nok spillere i troppen...

Alle sier hele tiden at PL har blitt bedre og at det er derfor topplagene nå taper annenhver kamp nærmest uansett motstand. Oh well, dere ser hvor jeg vil henn...

Endret av Game
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at vi ikke trenger å vinne noe for at jeg skal være fornøyd med sesongen. Jeg trodde vi skulle havne langt bak etter at Ronaldo dro. I mine øyne har sesongen vert en opptur. Vi er med i både CL og PL og kan vinne begge deler.

Og jeg mener også å huske at du har kommet med sånne inlegg i mange sesonger nå.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Da husker du feil som vanlig. Begynner å bli en vane det her, bestefar.

Om du tror jeg er misfornøyd med sesongen må du lære deg å lese. Jeg er ikke begeistret over det spillemessige, men resultatene er over all forventning.

Der jeg ser forbedringspotensiale, fokuserer du på ting som gjør mindre "vondt" og velger heller å reflektere over det positive. Et klassisk Limbeck varemerke er å kommentere at de fleste andre har det "verre." Sant, men fullstendig irrelevant.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Jeg er enig Game. Jeg er faktisk fornøyd med denne sesongen allerede (nesten) uansett utfall. Ronaldo og Tevez forsvant, kun Valencia har kommet inn som kan sies å ha forsterket stallen. Når ingen av de mest lovende spillerne våre har tatt steget frem (Macheda, Wellbeck, Anderson særlig, Rafael, Fabio+++), men et lite unntak av Nani de siste ukene, hadde det ikke vært noe annet enn et lite under om vi faktisk skulle ta gull i år også.

Foran neste sesong håper jeg det kommer typiske erstattere for Giggs og Scholes. Ingen av de to er gode nok lenger for å være faste i stallen, de kan absolutt briljere i enkeltkamper, men å basere oss på at de skal levere uke inn og uke ut kan vi rett og slett ikke gjøre lenger.

For å ikke spore av helt, her er mitt ønsket lag på onsdag.

VDS

Neville Rio Vidic Evra

Valencia Carrick Fletcher Nani

Berbatov Macheda

Macheda fordi vi ikke har noen andre, og Berbatov kommer til å bli knust til pinneved av de mannebeistene BM har sentralt i forsvar. Er også fristet til å sende Evra på tribunen, men tror det er selvmord å la en kamprusten Fabio spille dette oppgjøret. Evra har vært dårlig i flere uker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...