Gå til innhold

Kamptråd - Bayern München vs Manchester United

Latias

Bayern-United  

52 stemmer

1. 1. Uniteds beste...

• VDS
    • Neville
      0
    • Vidic
      0
    • Ferdinand
      0
    • Evra
      0
    • Carrick
      0
    • Scholes
      0
    • Fletcher
    • Nani
    • Rooney
    • Park
    • Valencia (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
    • Giggs (innbytter)
    • Ingen
  2. 2. Fornøyd med kampen?

• Ja.
    • Nei.
    • Passe.
    • Er ikke United-supporter, så er helt klart fornøyd.

Anbefalte innlegg

b_26247.png VS b_12.png

Champions League

30-03-2010 Kl. 20:45 @ Allianz Arena

Vises på: 188232-1-1253686941444.jpg

manchester_united_v_bayern_munchen_live.jpg

----------------------------------------------------

To av de mest suksessrike klubbene i europeisk fotball møtes på veien til finalen på Santiago Bernabeu. Dette er første kamp av kvartfinalen mellom Bayern München og Manchester United.

Det er snart elleve år siden Manchester United slo Bayern i en thriller av de sjeldne. Bayern orket ikke mer, men det gjorde United, og da Solskjær scoret tre minutter på overtid var snuoperasjonen et faktum. Selv om Bayern slo ut United noen sesonger senere, kommer de fortsatt til å være relativt revansjesugne.

Bayern München

Michael_Owen_and_Ma_857266a.jpg

Bayern har gjort alt annet enn å imponere i CL denne sesongen, spesielt på hjemmebane. På Allianz Arena i gruppespillet ble det ett fattig mål på tre kamper. I åttendelsfinalen mot Fiorentina måtte laget få norsk dommerhjelp, og gikk videre til kvartfinalen. Laget går til kampen som underdogs, selv om kampen er på hjemmebane. To tap på de tre siste i Bundesliga, samt. skader på viktige spillere gjør at de skal få det tøft mot et knallsterkt United-lag.

Dersom Bayern får en straffe, ikke bli overrasket dersom en mann i keeperdrakt og hansker tar den. Målvakten Hans-Jorg Butt liker nemlig å ta straffer, og står med ett mål denne sesongen.

Se opp for:

Franck Ribery

ribery_wob_468x345.jpg

Hadde normalt satt Arjen Robben her, men han er ganske tvilsom til kampen. Derfor må Franck Ribery stå fram hvis Bayern skal ha et håp om en semifinaleplass. På sitt beste er han blant verdens beste spillere, men har vært skadet store deler av denne sesongen. Kun tre mål på 10 kamper, men kan fort finne på masse rart når han først har dagen.

Skadesituasjon:

Mario Gomes er tilbake i trening, men rekker ikke denne kampen. Martin Demichelis er derimot tilbake. Bastian Schweinsteiger må stå over kampen på grunn av suspensjon. Det største problemet for trener Loius van Gaal er Arjen Robben. Han ble skadet etter å ha kommet inn som innbytter i tapet mot Stuttgart på lørdag. Trente ikke i dag, og er høyst tvilsom til morgendagens oppgjør.

Mulig lagoppstilling:

Butt

Lahm - Van Buyten - Demichelis - Badstuber

Mueller - Van Bommel - Tymoshchuk - Ribery

Klose - Olic

MANCHESTER UNITED

muenchen-manchester-analyse-514.jpg

Bortelaget er i solid form, og har vunnet de sju siste kampene. Lørdagens kamp mot Bolton var en potensiell bananskall, og det så tøft ut uten spillere som Rooney og Ferdinand på banen. Men laget viste hva som bodde i dem, og stoppet ikke før det stod 4-0 på tavla. Ettersom Fergie velger 4-3-3 i Europa, vil tomålsscorer Berbatov mest sannsynlig satt på benken. Flere av spillerne har ikke spilt siden kampen mot Liverpool, noe som vil si at de er fulladet. Etter maktdemonstrasjonen mot Milan (7-2 sammenlagt) er det ikke rart laget blir regnet som favoritter til å nå sin tredje finale på like mange år. Men man må huske at cup er cup, og hva som helst kan skje her.

Se opp for:

Park Ji-Sung

pl200910manchesterun_364863.jpg

Park er kjent for å jobbe knallhardt for laget, men før kom han hele tiden i skyggen av Ronaldo. Denne sesongen har han også vært god, men det er Rooney som har stjålet overskriftene nå. Park leverer når det virkelig gjelder, og er en mann for de store anledningene. Scorte mot Chelsea i PL og Arsenal i CL forrige sesong. Denne sesongen har han scoret viktige mål mot Arsenal og Liverpool. Som de fleste vet ble Ji-sung Park vraket til Champions League-finalen mot Chelsea, på tross av godt spill i tiden før kampen. I fjor fikk han spille i finalen mot Barcelona, men da endte det med tap. Ønsket om å vinne en finale driver koreaneren videre. "Jeg vil spille for et lag som vinner Champions League. Jeg har en medalje fra en kamp jeg ikke spilte, også var det fjoråret da. Så nå er det bare en ting som mangler: Jeg spiller - og vi vinner" sier Park før kampen.

Skadesituasjon:

O'Shea, Owen, Anderson, Welbeck og Brown er ute. Hargreaves er skadefri, men er ikke registrert i CL-troppen. Carrick er tilbake etter suspensjon. Rooney, Ferdinand og Park ble hvilt på lørdag, og starter denne kampen.

Mulig lagoppstilling:

van der Sar

Neville - Ferdinand - Vidic - Evra

Fletcher - Carrick - Park

Valencia - Rooney - Nani

Tips: 1-2

http://www.youtube.com/watch?v=JybopUgbvfE

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir ingen lett kamp, og kampen bekymrer meg litt mtp. at Chelsea venter til helga. Dette er nok en kamp hvor United er favoritter, men det viktigste er å få bortemålet. Enten uavgjort eller seier, men det er viktig å unngå 0-0, så sant det ikke betyr at Bayern vinner. Ganske sikker på at dette vil gjenspeile seg i taktikken også, ved at det blir mye ballkrig på midten, og derfor vil Park og Fletcher være veldig gode å ha i denne kampen (også).

Berbatov la derimot inn en meget solid søknad om å få starte eller i det minste spille denne kampen, så det gjenstår litt å se. Men det er nok mest sannsynlig med Rooney alene på topp, så 1-2 er ikke noe dårlig tips.

Lenke til kommentar

At Berbatov "la inn en solid søknad" betyr mer eller mindre null. Alle som ser United vet at han er essensiell i oppspillet når vi bruker han. Det som har skjedd er at vi har to knallgode taktikker denne sesongen. Bortekamp i europa er en selvskreven 4-5-1/4-3-3 såfremt ikke Berba og Roon scorer 6 hver på brasse hver kamp vil jeg tro. Har like dårlig følelse som alltid, men United fortsetter tydligvis alltid å vinne.

Ja ... Mine innlegg.

Lørdagens kamp mot Bolton var en potensiell bananskall ...
FAEN FOR EN BEDRITEN TRÅD, LATIAS!!
Lenke til kommentar

For meg er det viktigst å ikke ta ut altfor mye i denne. Laget skal kjempe til beinet i kampen mot et Chelsea i sin livs form som vi nærmest er nødt til å ta tre poeng i for å befeste tabelltoppen vår. Vi er forferdelig solide på Old Trafford uansett, og et eventuelt tap i denne kan rettes på senere, så lenge det ikke blir kalassifre for Van Gaals menn. Forventer at vi murer igjen bak og spiller konservativt og smart. Sesongens viktigste kamp kommer et par dager etter denne og fokuset bør ligge der, med mindre Ferguson helst vil vinne CL.

Lenke til kommentar

Gleder meg vilt til kamp i kveld, men er så forbanna kjedelig å måtte ty til stream i kveld. Får håpe jeg får tak i YES og Andry Gray i alle fall.

Tipper vi får et bra uavgjortresultat eller en ettmålsseier. Likevel overrasker det nok ingen om det plutselig blir en syk kamp som borte mot Milan hvor vi fort putter to-tre mål.

Blir bra dette!

Lenke til kommentar

Vurderte ViasatOnDemand jeg også, men har hørt om så mange som har hatt problemer. (Selvom de har god internettlinje) pga stor pågang, osv. så har det vært mye problemer under champions league kampene.

Derfor bestilte jeg heller viasat til mitt Get.Abb på tven, til 199,- måneden, så har jeg den i to måneder til CL er ferdig. (Var ingen bindingstid, så man kan si opp etter 1 måned)

Så da blir de fremtidige United kampene i HD! Bortsett fra finalen, som jeg skal på da.

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Vi står foran to kamper som kan velte mye i vår favør.

Et godt resultat i kveld og at dere har rett i et fransk fotball ikke har samme kvalitet som de store ligaene (noe jeg frykter litt at de kan ha denne sesongen) så har vi et godt utgangspungt i CL.

I helga er det Chelsea og med seier ligger vi godt an i ligaen.

Dette er spennende dager.

Lenke til kommentar

Vurderte ViasatOnDemand jeg også, men har hørt om så mange som har hatt problemer. (Selvom de har god internettlinje) pga stor pågang, osv. så har det vært mye problemer under champions league kampene.

Ja, det blir spennende å se, de sier jo at de har løst de problemene med nye servere, og bedre linjer osv.

Lenke til kommentar

Ja, det blir spennende å se, de sier jo at de har løst de problemene med nye servere, og bedre linjer osv.

Har brukt ViasatOnDemand tre ganger. Kun én gang har det fungert bra. Har en god nok linje. Måtte oppdatere siden hvert 3min. ellers så stoppet kampen :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...