DorkSlayeR Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) PicMaker : HerrOin - Tower Of Power Velkommen til min worklogg Tankene bak prosjektet Jeg har lenge gått og tenkt på å gjøre noe med mitt Fujitsu Siemens Scaleo P kabinett som bare står det og støves ned. Derfor har jeg tatt motet til meg og begynt skate men sikkert og gjøre casemods på det. Jeg vil ha noe som ikke alle har og det skal jeg gjøre nå. Håper på god respons og Ris/Ros om dette prosjektet. Sånn Ser jeg for meg kabinettet. Det skal være svart inni, Med hvit Sleevs. Fronten og føttene skal være rød og jeg skal ha røde plater som dekker for PSU,DRIVE og HDD. Det skal være to vifter på toppen og to i front, og de skal værre vite så jeg får en Svart,Rød og hvit "Konsistens" hvis dere skjønner. Det skal bli flere småe hvite bemerkninger. Jeg tenker på Hvite og Røde katoder men er ikke helt sikker. Hardware: CASE: Fujitsu Siemens Scaleo P & Antec Nine Hundred. HK: ASUS M3N78-VM PSU: Corsair 650W CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6Ghz RAM: Kingston ValueR 2X 2GB GFX: Shappire Radeon HD 4850 512MB HDD: Hitachi Deskstar 500GB 7200RPM & WD 250GB Ekstern. DRIVE: Sony NEC Optiarc DVD+RW Gjort - [#] Ikke Gjort - [X] Sjekkliste: [#]-Spray Lakk. [X]-Sleevs. [X]-2X 140mm Vifter. [X]-U-channel fra MnpcTech.com [X]-Viftegriller fra MnpcTech.com [X]-Viftestyring. [X]-sort Plexiglass fra MnpcTech.com [X]-Av/På & Reset knapper. [X]-Katoder ? Casemod: [#]-Gjøre klar til lakking. [#]-Lakke fronten. [X]-Lakke det. [#]-Gjøre klart til skjæring av sidevindu. [X]-Lage sidevindu. [X]-Sette på plater foran HDD/DVD/PSU. [X]-Sleeving av ALLE ledniger i hvit. [X]-2X 120mm eller 140mm vifter på toppen. Innhold-Update: - 26.03.2010 - Update #1 - Klargjøring til lakkering. - 27.03.2010 - Uprate #2 - Lakk er kjøpt inn. - 28.03.2010 - Update #3 - Skisser til Kabinett. - 05.04.2010 - Update #4 - Klargjøring til sidevindu. - 05.04.2010 - Update #5 - Lakkert fronten. - 06.04.2010 - Update #6 - Front satt på og Plater foran PSU/HDD er testet - 09.04.2010 - Update #7 - HDD og HDD viftegrill lakkert - 11.04.2010 - Update #8 - Noen bilder av kabinettet og et antec 900 kabinett. - 13.04.2010 - Update #9 - Lakking inni kabinettet del 1. Sånn ser kabinettet ut nå. Sponsor: -Sponser med et Leadtek PX9400GT skjermkort og en Maxtor 500 GB ekstern harddisk. Tusen Takk til dere Hva syns du om dette prosjektet? Endret 8. mai 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Update 1 Da har jeg tatt ut alt som det går ann å ta ut av dette kabinettet. De ledningene som dere ser på bildet er nå tatt ut Sånn ser det ut akkurat nå Kommentar Tråd[/b][/font] Endret 5. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Update 2 Nå har jeg vært til byen (Trondheim) og kjøpt med lakk, Det ble svart og rød lakk i første rund så får vi se hva som skjer Men kommer ikke til å lakke den før etter påsken (Skal til fjells resten av påsken). Såå Cheers Endret 5. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 (endret) Update 3 Da har jeg tegnet en liten begynnelse på kabinettet Der dere ser sidedøren så er det 22cm X 20cm Plexi, Har skrevet feil :)Men nå drar jeg til fjells Endret 5. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Update 4 Da har jeg gjort klart til å skjære til sidevinduet. Hele dekket. Sånn blir sannsynligvis sidevinduet. Skal lakke fronten idag, så følg med. Hva syns du ?[/size] Endret 5. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Update 5 Da har jeg lakkert fronten, "føttene" og Minnekort leseren i rødt. Alt jeg lakket, Som skal ligge der i en stund. Hva syns du om lakken ? Endret 5. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Update 6 Da har jeg satt på fornten og tatt noen bilder. Så her er de platene jeg har nevnt, Men jeg er ikke sikker på at jeg skal ha dem, Dere får si hva dere syns i kommentar tråden. Også har jeg et spørsmål. HER så står det at plexiglasset er 24" x 12" stort. Hva vil det si i Centimeter ? Hva syns du ? Kommenter HER! Endret 6. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Fredags Kos - Update 7 Da har jeg lakket HDD kabinettet og HDD viftegrillen, Viften skal lakkes hvit snart. Her er noen bilder som beskriver mer hva jeg har gjort en vis jeg skulle skirve Blitsen lyser bort det svart ^^ Jeg vet det er støvete. Viftegrillen. Den lille Viftegrillen til HDD avkjøling. Enda ett. Sånn er den plassert. Der var HDD Kabinett også montert Enda ett. Sånn ble det med platene på. Og uten. Hva var best ? Med eller uten platene og hva syns dere om lakken og alt som er gjort til nå ? Diskuter HER! Endret 9. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Update 8 Da har jeg tatt noen bilder så dere får se hvor lite kabinettet er i forhold til et Antec 900 Kabinett som jeg bruker. Kommenter HERtakk. Endret 13. april 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Update 9 Da har jeg lakket kabinettet inni, Ble ikke ferdig fordi at jeg gikk tom for lakk så det må kjøpes inn enda mer. Ja, Hva syns dere foreløpig egentlig ? Lite aktivitet i kommentartråd nå for tiden. Tar gjerne imot noe sponsing. Kommenter HERtakk. Lenke til kommentar
DorkSlayeR Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Update 10 Nå har jeg satt inn komponentene og merket at det ble ganske trangt. Her er et bilde : Men tror det kommer til og bli en pause med dette prosjektet. Endret 8. mai 2010 av TattaRn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå