Old Game Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Bolton Wanderers vs Manchester United Barclays Premier League 27-03-2010 Kl. 18:30 @ Rerbook Stadium Vises på: ------------------------------------------------------- Med bare syv kamper igjen på terminlisten har bortelaget alt i egne hender når det gjelder kampen om ligagullet, og vil med seier på Lørdag sette Chelsea under et solid press før neste ukes innbyrdes på Old Trafford. Med tre poeng i baggen mot Bolton vil de blå fra London måtte komme til Manchester vitende at de må vinne, noe som er en formidabel oppgave mht hvor gode de røde djevler er på eget gress. Men en ting om gangen, først må et hardtjobbende Bolton beseires, noe som ikke er gitt på forhånd. Hvem har vel glemt at det var Owen Coyle, den forholdsvis nyansatte manageren til Bolton, som stod tå til tå mot Ferguson på Turf Moore tidligere i sesongen og sørget for at at hans Burnley sensasjonelt slo Man Utd 1-0 etter scoring av Robbie Blake? De resterende syv ligakampene må alle behandles som hver sin cupfinale og undervurdering kan ikke finne sted. I motsatt ende av tabellen ser det omsider ut til at vertene, Bolton, har klatret ut av den verste sumpen og nå er på trygg grunn. Hjemmelaget og deres Reebook Stadium fikk status som storlag-dødare under Big Sam for noen år tilbake, men har slitt med å leve opp til ryktet og sprer ikke lengre frykt og fordervelse blant mindre fysiske motstandere. Likevel bør det være et varsko at vi i Januar i fjor måtte vente til sluttminuttene før Dimitar Berbatov headet inn et av sesongens viktigste mål etter fint forarbeid av Carlos Tevez. Bolton Wanderers Foreløpig/estimert tropp: Kommer. Med tre seiere og to tap på de siste fem kampene har Bolton etter all sannsynlighet berget plassen i årets Premier League. Wanderers tapte 2-0 for Everton i forrige ligakamp, men det hører til historien av de hvite og svarte spilte en god første omgang og var uheldige som ikke tok ledelsen etter flere flott angrep. Formen er mao nokså god og det kan utvilsomt argumenteres for at det har vært gunstigere tidspunkt tidligere i sesongen å møte Bolton. På skadefronten ser det også nokså lyst ut for Coyle’s mannskap. Kun Holden, McCann, M.Davies, O`Brien og Steinsson befinner seg på sykestua i skrivende stund. Ingen av disse, med Steinsson som et hederlig unntak, er ei heller faste inventar blant de startende. Manchester United Foreløpig/estimert tropp: Edwin van der Sar Ben Foster Tomasz Kuszczak Gary Neville Patrice Evra Wes Brown [skadet] John O'Shea [skadet] Rio Ferdinand Nemanja Vidic Jonny Evans Fabio Rafael Ritchie de Laet [skadet] Anderson [skadet] Darron Gibson Ryan Giggs Ji-Sung Park Michael Carrick Paul Scholes Darren Fletcher Antonio Valencia Gabriel Obertan Michael Owen [skadet] Luis Nani Dimitar Berbatov Wayne Rooney Danny Welbeck [Utlånt] Mame Biram Diouf Federico Macheda Det er spesielt en mann som kikker etter Bolton på terminlista når den slippes og den mannen goes by the name of Wayne Rooney. Sistnevnte er summen av enhver Bolton-supporters mareritt da scouseren har for vane å score når naboen fra Lancashire står på motsatt banehalvdel. Uten at undertegnede har statistikken på antall mål og målgivende for Roo i disse oppgjørene, kan jeg med god samvittighet garantere at tallende er skremmende for bortelagets vegne. Å det er ikke slik at Roo har blitt mindre målfarlig denne sesongen... http://www.youtube.com/watch?v=diUW4YHvg2Y Når det gjelder skadelisten begynner det endelig å se lyst ut. Brown, O`Shea, Owen og Anderson er de eneste som mangler. Det er befriende å ikke lese Hazzas navn i denne sammenheng, er det ikke? Jeg kan dessverre ikke unnlate å nevne engelskmannen helt i slike avsnittet enda, men gullgutten vår er omsider skadefri og på god vei mot et comeback etter 16mnd på sidelinjen. Kan krølltoppen bli tungen på vektskålen i ligainnspurten? (Under konstruksjon) Endret 24. mars 2010 av Game Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Ålreit tråd (Stadig stolt over gjengen når det kommer til kamptråder). Dette blir grusing. Så ikke nevnte kamp mot Everton, men det jeg har sett fra Bolton i år har vært tannløst (kanskje minus Davies). Så nå får heller noen andre stå for motjinxing. Tipper 4-0 til oss. Herlig film av Roon. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Ser frem til denne. Påskeferie og hjemme i Grenland på stampuben. Alltid herlig å ta noen øl med gjengen før det smeller senere på kvelden. Michael Carrick sin pasning til Rooney i 4-0-kampen er fortsatt den beste United-assisten jeg har sett i min levetid som jeg kan huske. 07 var det vel. Endret 24. mars 2010 av NightKeeper Lenke til kommentar
Latias Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Vet ikke om jeg får sett denne, men bør bli seier uansett. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Welbeck er vel ikke på lån lenger etter at det ble klart at han må ha kneoperasjon? Som alltid så er kamptråden god. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Her var det liv, gitt. Fortsatt usikker på om jeg får sett kampen. Vi har kun vunnet 2 av 5 bortekamper dette året i PL, og Bolton har i tillegg blitt bedre under Coyle. Dette blir ingen walk in the park. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Tror ikke jeg heller får med meg kampen. Er jo bare typisk at kampen må gå på kvelden når jeg har tid hele formiddagen, men ikke kvelden! Har troen på at vi klarer å få med oss 3 poeng hjem, men om det blir 3 lette poeng er jeg mer i tvil om. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Denne kampen må skippes. Gjorde så mye utav det for å få med meg Liverpool kampen når eg var på jobb, men i dag er uti gokk knapt med mobildekning så da går nok den i dass... Lenke til kommentar
Corey Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Mine innlegg. Dette er en av bortekampene jeg frykter mest hver sesong. Bolton er alltid et tøft lag å møte. Husker som det var igår når Berba headet oss til seier i 89-minutt. Det var et av mine ypperste bananas-øyeblikk sist sesong. Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 You are my Bolton, my only Bolton, you make me palak when i am biss Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 hva tipper dere laget blir? jeg tipper: VDS Neville-Vidic-Ferdinand-Evra Valencia-Scholes-Fletcher-Giggs Berbatov-Rooney Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 VDS Neville - Vidic - Ferdinand - Evra Scholes - Carrick - Fletcher Valencia - Rooney - Giggs/Park Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Vi har vel 1 seier på de 10 siste borte mot Bolton borte. Er vel ganske fornøyd med uavgjort i dag Endret 27. mars 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 We are the Boltoners, the wanderers, we make the milk of the opposititon! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Vi har vel 1 seier på de 10 siste borte mot Bolton borte. Er vel ganske fornøyd med uavgjort i dag Fornøyd med uavgjort? Bryr meg lite om tidligere oppgjør, dersom vi skal vinne serien må vi vinne slike kamper. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 vi må vinne denne kampen for å vinne serien, vi har de vanskeligste kampene igjen ut av oss,arsenal og Chelsea Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Chelsea har det tøffeste programmet, men det er ingen unnskyldning til å ikke ta tre poeng her. Lenke til kommentar
Sir LuckyNr7 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Det er vel nesten Vinn eller forsvinn idag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå