Gå til innhold

Kommentar til XNA Drift Game


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for bilen og banen, det er veldig viktig at jeg som utvikler av dette prosjektet får noe å prototype med slik at jeg ikke sitter å koder i blinde! :D

 

Hvis du føler for det og har skills til det må du gjerne videreutvikle banen og modellen, jeg tar imot den hjelpen jeg kan få :D Og nå som jeg har fått prototyper er det ikke så viktig at du eventuelt da ble ferdig til i morra, jeg har nok å gjøre nå :D

Lenke til kommentar

Hvordan tenker du at spillet skal gå? Skal banene være lange, altså er scrolling game? Eller skal man se hele banen på skjermen og så kjøre rundt den?

 

Noen oppløsninger eller filformater du foretrekker(Vet ikke noe om bruk av grafikk i programmering)? :)

 

Jeg tenkte å lage det tidsbasert... at man feks fikk 3 min og da skal man drifte så mange poeng man klarer. Det er vel da en stor fordel å ha en sirkulær bane så man ikke etter 1 min har komme til veis ende :D

Jeg tenkte da å ha et scrolling game ja, slik at man ikke ser hele mappet.

 

Oppløsning er jeg litt usikker på igrunn (har ikke tenkt så mye på det). Det kan jo være større. men ikke 20 000 x 20 000 pixler da :p

Kanskje 1600x1200px? Bildet man ser er 800x600.

 

PNG funker bra, det er det jeg bruker allerede og det har gjennomsiktighet.

Lenke til kommentar

Hvordan tenker du at spillet skal gå? Skal banene være lange, altså er scrolling game? Eller skal man se hele banen på skjermen og så kjøre rundt den?

 

Noen oppløsninger eller filformater du foretrekker(Vet ikke noe om bruk av grafikk i programmering)? :)

 

Jeg tenkte å lage det tidsbasert... at man feks fikk 3 min og da skal man drifte så mange poeng man klarer. Det er vel da en stor fordel å ha en sirkulær bane så man ikke etter 1 min har komme til veis ende :D

Jeg tenkte da å ha et scrolling game ja, slik at man ikke ser hele mappet.

 

Oppløsning er jeg litt usikker på igrunn (har ikke tenkt så mye på det). Det kan jo være større. men ikke 20 000 x 20 000 pixler da :p

Kanskje 1600x1200px? Bildet man ser er 800x600.

 

PNG funker bra, det er det jeg bruker allerede og det har gjennomsiktighet.

 

Det hørtes bra ut! ;)

 

Tenkte kanskje at selve banen ikke trengte å være png siden den ikke inneholder noe gjennomsiktig og da er det unødvendig å bruke så mye plass som png gjør iforhold til jpg. Men vi kan jo komme tilbake til dette :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi vurderer å gjøre det i 3d i stede, med samme kameravinkel (top down).vi slipper da unna et par ting selv om vi tror at det kan bli et bra produkt. :D

slipper unna hva?

Bare lurer

 

Med et top-down kamera slipper vi unna med å fremdeles tenke i 2D selv om det er 3D. Feks collision... eller fysikk generelt. Veldig greit i mindre prosjekter! :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke veldig mye erfaring med 3D, men så lenge det ikke er snakk om heightmaps blir det jo å tenke i 2D uansett? enten X-Y- eller X-Z-planet. Og kollisjon med rektangler går vell fint uansett.

 

Jeg implementerte A* pathfinding i 2D med xna, og når jeg flytta over til 3D bytta jeg noen Y-er til Z-er og alt funka(skal prøve å lage noe alla desktop-towerdefense :D).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kikket sånn veldig på det siden jeg venter på teamet skal få tid (les: ferdig med eksamen). menne(feks), 3D sjekker man jo kollisjon volum+posisjon mot volum+posisjon, og ikke rektangel vel?

 

Hvordan vi skal løse dette teknisk er da noe usikkert... men jeg skal oppdatere deg på saken :D ser også frem til en desktop towerdefence (jeg er fan av towerdefences)

Lenke til kommentar

Med forbehold om at man ikke har heightmap eller hopp kan man vell bruke rektangler(ergo så lenge ett koordinat er konstant), men boundingbox funker jo også. Uansett ser jeg ikke hvordan det å ha rettvinklet kameravinkel er relevant for noe av fysikken. Fullt mulig at jeg overser noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...