South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Kommentarer til XNA Drift Game Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Høres tøft ut gitt håper du får gjennomført dette! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2010 E og! Jeg er fascinert av å få til sinnsyke drifts... Nå er disse opplevelsene fra siste need for speed på PS2. Får se hva jeg klarer med XNA og denne spillideen Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvilket perspektiv skal spilleren se spillet i? Tenker meg at det er fugleperspektiv med tanke på bildet du postet Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Det blir nok top-down som jeg går for. Har spilt flere flashbilspill og det funker bra. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg slenger opp noe grafikk hvis jeg får til noe, men lover ikke noe Hva trenger du egentlig? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg trenger en bil og en bane noe helt basics, noe som er work in progress... trenger ikke å være 100% med en gang. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Her er banen jeg slang sammen Vil du PSD også? Ville egentlig ikke legge ut bilen siden den ble så stygg, men du kan få den fordet Endret 17. mars 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Takk for bilen og banen, det er veldig viktig at jeg som utvikler av dette prosjektet får noe å prototype med slik at jeg ikke sitter å koder i blinde! Hvis du føler for det og har skills til det må du gjerne videreutvikle banen og modellen, jeg tar imot den hjelpen jeg kan få Og nå som jeg har fått prototyper er det ikke så viktig at du eventuelt da ble ferdig til i morra, jeg har nok å gjøre nå Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvordan tenker du at spillet skal gå? Skal banene være lange, altså er scrolling game? Eller skal man se hele banen på skjermen og så kjøre rundt den? Noen oppløsninger eller filformater du foretrekker(Vet ikke noe om bruk av grafikk i programmering)? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Hvordan tenker du at spillet skal gå? Skal banene være lange, altså er scrolling game? Eller skal man se hele banen på skjermen og så kjøre rundt den? Noen oppløsninger eller filformater du foretrekker(Vet ikke noe om bruk av grafikk i programmering)? Jeg tenkte å lage det tidsbasert... at man feks fikk 3 min og da skal man drifte så mange poeng man klarer. Det er vel da en stor fordel å ha en sirkulær bane så man ikke etter 1 min har komme til veis ende Jeg tenkte da å ha et scrolling game ja, slik at man ikke ser hele mappet. Oppløsning er jeg litt usikker på igrunn (har ikke tenkt så mye på det). Det kan jo være større. men ikke 20 000 x 20 000 pixler da Kanskje 1600x1200px? Bildet man ser er 800x600. PNG funker bra, det er det jeg bruker allerede og det har gjennomsiktighet. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Håper dette blir bra stå på gutta Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvordan tenker du at spillet skal gå? Skal banene være lange, altså er scrolling game? Eller skal man se hele banen på skjermen og så kjøre rundt den? Noen oppløsninger eller filformater du foretrekker(Vet ikke noe om bruk av grafikk i programmering)? Jeg tenkte å lage det tidsbasert... at man feks fikk 3 min og da skal man drifte så mange poeng man klarer. Det er vel da en stor fordel å ha en sirkulær bane så man ikke etter 1 min har komme til veis ende Jeg tenkte da å ha et scrolling game ja, slik at man ikke ser hele mappet. Oppløsning er jeg litt usikker på igrunn (har ikke tenkt så mye på det). Det kan jo være større. men ikke 20 000 x 20 000 pixler da Kanskje 1600x1200px? Bildet man ser er 800x600. PNG funker bra, det er det jeg bruker allerede og det har gjennomsiktighet. Det hørtes bra ut! Tenkte kanskje at selve banen ikke trengte å være png siden den ikke inneholder noe gjennomsiktig og da er det unødvendig å bruke så mye plass som png gjør iforhold til jpg. Men vi kan jo komme tilbake til dette Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Her har du noe mer å leke deg med! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2010 Supert! Tar det når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Vi vurderer å gjøre det i 3d i stede, med samme kameravinkel (top down).vi slipper da unna et par ting selv om vi tror at det kan bli et bra produkt. slipper unna hva? Bare lurer Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Vi vurderer å gjøre det i 3d i stede, med samme kameravinkel (top down).vi slipper da unna et par ting selv om vi tror at det kan bli et bra produkt. slipper unna hva? Bare lurer Med et top-down kamera slipper vi unna med å fremdeles tenke i 2D selv om det er 3D. Feks collision... eller fysikk generelt. Veldig greit i mindre prosjekter! Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ikke veldig mye erfaring med 3D, men så lenge det ikke er snakk om heightmaps blir det jo å tenke i 2D uansett? enten X-Y- eller X-Z-planet. Og kollisjon med rektangler går vell fint uansett. Jeg implementerte A* pathfinding i 2D med xna, og når jeg flytta over til 3D bytta jeg noen Y-er til Z-er og alt funka(skal prøve å lage noe alla desktop-towerdefense ). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ikke kikket sånn veldig på det siden jeg venter på teamet skal få tid (les: ferdig med eksamen). menne(feks), 3D sjekker man jo kollisjon volum+posisjon mot volum+posisjon, og ikke rektangel vel? Hvordan vi skal løse dette teknisk er da noe usikkert... men jeg skal oppdatere deg på saken ser også frem til en desktop towerdefence (jeg er fan av towerdefences) Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Med forbehold om at man ikke har heightmap eller hopp kan man vell bruke rektangler(ergo så lenge ett koordinat er konstant), men boundingbox funker jo også. Uansett ser jeg ikke hvordan det å ha rettvinklet kameravinkel er relevant for noe av fysikken. Fullt mulig at jeg overser noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå