Sneakerholic Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hei og hå! Har bygd en stuemaskin med i3-530, Gigabyte GA-H55M-UD2H, 2gig med ram og creative x-fi extremegamer som lydkort. Jeg regnet med at denne hadde nok kraft til å håndtere det meste av hdmateriale men jeg legger merke til at bildet fryser i et halvt til ett sekund med jevne mellomrom. Jeg bruker K-lite codec-pack med MPC-HC som avspiller og er usikker på hva jeg skal ha som instillinger på denne. Mesteparten av fikling med instillinger har ikke vist seg å gjøre noe godt. Er det noen som har noen gode råd angående dette eller liknende setup så hadde jeg satt stor pris på det! Lenke til kommentar
Outrage Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Bruker du hw-acc av hd-materialet? Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Aner ikke... Har vært inne på options på MPC og trykket rundt på playback-output menyen. Foreløpig har alt jeg har prøvd på gitt masse Jitter. Kjører et 1080p x264 klipp av planet earth og ved mye bevegelse stopper bildet i et sekund på det meste for så å speede opp for liksom å ta igjen det tapte. Prosessoren jobber på rundt 30% og kjerne #2 har betraktelig høyere aktivitet enn de andre 3. Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) [...] ved mye bevegelse stopper bildet i et sekund på det meste for så å speede opp for liksom å ta igjen det tapte. Har det nøytaktig samme problemet, men kun i xbmc. I MPC eller VLC gjør den ikke dette, men har der problemer med at bildet flimrer med jevne mellomrom. Har googlet i mange timer uten å finne en løsning. Problemene er der både med CoreAVC Professional Edition og CCCP. Gigabyte GA-H55M-UD2H i3-530 Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB Endret 14. mars 2010 av Zalaam Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Først må dere finne ut hvilken codec som faktisk er i bruk: http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/showsoftware_graphedit_141.html Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Etter å ha kikket kjapt,antar jeg det er problem med bruk av Intel GPU. Intel GPU er gen ikke bra. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Etter å ha kikket kjapt,antar jeg det er problem med bruk av Intel GPU. Intel GPU er gen ikke bra. Da må du lese litt om den nye generasjonen intel GPU Lavt effektforbruk, god ytelse og støtte for HD lyd. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Intel drivere er vel inteldrivere uansett - noe som ser ut til å bli bekreftet av denne tråden... Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Ser ut som du har rett Spraglekna, , flere som har samme problemet.Noen som har et grafikkort å anbefale? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Radeon HD5670 gir best bildekvalitet uten problemer Les mer her http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=669 edit: Har du testet dette? My current work-around is to disable the EIST (SpeedStep) and CPU C states in the BIOS, and so far I haven't seen the glitch reoccur since I made that change. AMD hadde en tilsvarende bug med Cool & Quiet på 780g chipsettet. Denne feilen ble rettet ganske fort. Endret 17. mars 2010 av obergeru Lenke til kommentar
the_auditor Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Aner ikke hva jeg slo av, men det funket Takk obergeru! Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Oppdaterte BIOSen og endret Outputen i mpc til EVR. Nå kjører jeg 1080 uten en eneste hiccup :)huzzah! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå