Gå til innhold

Treme - Sesong 1 (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

treme.jpg

Premiere 11. April på HBO

 

Plot

Lagd av David Simon(The Wire) and Eric Overmyer kommer en ny dramaserie på HBO. Serien handler om en rekke innbyggere i New Orleans etter orkanen Katrina og hvordan de da bygger opp samfunnet sitt igjen etter orkanen som traff dem i 2005.

 

Første sesong vil innholde 10 episoder, inkludert. en 80minutters pilot.

 

Cast

Steve Zahn(Riding in Cars with Boys) as Davis McAlary

Rob Brown(The Express) as Delmond Lambreaux

Melissa Leo(Frozen River) as Toni Bernette

Khandi Alexander(CSI:Miami) as LaDonna Batiste-Williams

Kim Dickens(Deadwood, Lost) as Janette Desautel

Clarke Peters(The Wire) as Albert Lambreaux

Wendell Pierce(The Wire) as Antoine Batiste

John Goodman(The Big Lebowski) as Creighton Bernette

 

Diskuter serien her og diskuter forhåninger til serien.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt skpetisk til Zahn selv, men du må tenke litt over at han faktisk har spilt bra i rollen sin i "Riding in Cars with Boys". Men ellers utenom det så er det ellers svakt.

 

Kim Dickens gjorde veldig bra rolle i Deadwood, som gikk på HBO i 3 sesonger. Blir spenndene å se om hun gjør noe særlig bra rolle her, ettersom hun ikke har hatt noe særlig mye jobb bortsett fra secondary-roller i stor-filmer(blant annet en Oscar-vinner) og en gjesterolle i Lost de siste årene.

 

Også har vi jo "Lester" og "Buck" fra The Wire som vil være veldig "naturlige" i serien vil jeg tro.

 

Også har vi John Goodman i tilegg som kan lett spille en karakter med blanding av humor og godt skuespill.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Serien er fornyet for en andre sesong. David Simon har lagd enda en sukess på HBO.

 

Jeg liker serien så langt, men venter på at jeg begynner å like det veldig godt. Var sånn i begynnelsen av The Wire også, men tror med litt tid kan serien bli virkelig god. Spesielt som den har fått greenlight for en andre sesong. Ser ikke noe grunn for å hoppe av. Folk ser på dritt som Paradise Hotel og Hotel Cæsar, jeg ser på serier som dette istede.

 

Gøy med Elvis Costello og mange andre musikere som er med som seg selv i små roller. Til og med gode gamle Kermit Ruffins.

 

Rippo skjønner tydeligvis ikke at sånn er livet i New Orleans, føler jeg må komme et lite sukk over at folk ikke forstår at noen kulturer er litt anderledes. Musikk er en stor del av "Treme"-livet, hvorfor ser du på en serie som handler om en av verdens mest musikalske steder da? Blir som å drikke en gammel melk selv om du vet at melka er vond.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Rippo skjønner tydeligvis ikke at sånn er livet i New Orleans, føler jeg må komme et lite sukk over at folk ikke forstår at noen kulturer er litt anderledes. Musikk er en stor del av "Treme"-livet, hvorfor ser du på en serie som handler om en av verdens mest musikalske steder da? Blir som å drikke en gammel melk selv om du vet at melka er vond.

 

Det eneste jeg leste om serien på forhånd var at skaperne av The Wire var ute med ny serie, regnet egentlig med å få en serie i noenlunde lik sjanger som forrige. Hadde kanskje litt andre forhåpninger til Treme, enn hva det jeg fikk i piloten. Skal gi den en sjangse, og jeg kommer sikkert til å begynne å like den uansett, hehe.

Forresten så skjønner hvordan musikken har inflytelse over NO, jeg ville bare hatt mer dialog og karakterbygging, enn bilder av folk som går i tog og spiller og synger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...