enva Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Heisann, Har Canon 40D og et Canon EF70-200 f/4 L IS USM objektiv. Driver med flyfotografering, og jeg er derfor avhengig av å ta mange bilder pr sekund. Men... Når jeg skyter så klarer kamera bare å ta 5-6 bilder på rad. Etter dette, stopper kamera opp og jeg må vente noen sekunder før jeg kan fortsette. Når Canon reklamerer om 3,5 bilder i sekundet og jeg bare får til 5 bilder i løpet av 4-5 sekunder, så blir jeg frustrert. -Spesielt når jeg virkelig har behov for seriebilder. Derfor lurer jeg på om det ikke er minnekortet mitt. Det er et 4GB SanDisk SDHC kort kjøpt hos JapanPhoto. Det står at det tar 30mb/sek, og når jeg bruker RAW som tilsvarer ca 10mb pr fil, så burde jo kamera klare å ta minst 3 bilder i sekundet. -Ihvertfall når jeg har kort lukkertid. Noen som kanksje har en tanke om hvorfor kamera mitt bare klarer å ta 6 seriebilder etter hverandre uten stopp? Hilsen Jonas Endret 6. mars 2010 av enva Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) Begynn med og resette kameraet til fabrikkinnstillingene,flere av Cn-Funksjonene reduserer hastigheten. Formater kortet i kameraet. Du skal klare 6.5 bilder/sec i raw og totalt 17 bilder med 40D. Endret 6. mars 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Alle innstillinger på kamera som krever at bildet bearbeides ekstra vil senke skuddtakten, slå av støyreduksjon og liknende. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan du klarer å bruke et SDHC kort i et kamera som kun tar CF er for meg et mysterium. Spesielt noisereduction kan det lønne seg å skru av for å få økt hastighet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Om du fotograferer i raw format er det ikke så veldig rart,det er begrenset hva kortet tar unna, derfor fotograferer de fleste som er avhengig av lange serier i jepg Lenke til kommentar
enva Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan du klarer å bruke et SDHC kort i et kamera som kun tar CF er for meg et mysterium. Spesielt noisereduction kan det lønne seg å skru av for å få økt hastighet. Skrivefeil, Canon 450D Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 (endret) SanDisk Ultra II 4GB SDHC; Faktisk skrive hastighet; jpeg. 4.3MB/s RAW. 6.7MB/s SanDisk Extreme III 4GB SDHC; Faktisk skrivehastighet; jpeg 10.3MB/s RAW 13.3MB/s Hvis du har SandiskUltra så er det nok der problemet ligger. Canon EOS Rebel XSi/450D Write Speed Performance Database Endret 6. mars 2010 av arthon Lenke til kommentar
enva Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) SanDisk Ultra II 4GB SDHC; Faktisk skrive hastighet; jpeg. 4.3MB/s RAW. 6.7MB/s SanDisk Extreme III 4GB SDHC; Faktisk skrivehastighet; jpeg 10.3MB/s RAW 13.3MB/s Hvis du har SandiskUltra så er det nok der problemet ligger. Canon EOS Rebel XSi/450D Write Speed Performance Database Jeg har SanDisk SDHC Card II 4GB. Vurderer abolutt å legge litt penger i et nytt. Men skal høre med de som jobber på JapanPhoto først. Takk for all hjelp EDIT: Men ut i fra den linken postet over, hvilket SD minnekort er best? (4GB) Hva tycker folk om det her: http://www.japanphoto.no/product/minnekort-lagring/secure-digital-sd/sandisk-secure-digital-extreme-iii-sdhc-4-gb-30mb-s-edition/ ? Endret 7. mars 2010 av enva Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 450D er spesifisert til å kunne ta 3.5 bilder i sekundet, med 6 RAW-bilder på rad. Det er ikke bare båndbredden til kortet som begrenser - det er også prosessering og buffer på kameraet, og båndbredden internt i kameraet. Men - tweaker du kameraet som foreslått ovenfor, og bruker SDHC-kortet som passer best til huset (ref linken over), så burde du få litt mer, i alle fall. Men - det du får er sånn omtrent etter spec, så det er ikke akkurat i kategorien reklamasjonsgrunn.. Lenke til kommentar
enva Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Har nå byttet minnekort med fadern. Så jeg har nå SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 4 GB 30MB/s Edition, og for første gang kan jeg endelig ta seriebilder uten at det stopper. Så takk for all hjelp og tips Endret 7. mars 2010 av enva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå