Gå til innhold

Hva har du imot Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke på den kristne guden eller en gud i det hele tatt, og det vil derfor være irrasjonelt å ha noe imot noe jeg mener ikke eksisterer.

 

Bruken av gudekonseptet til å rettferdiggjøre ulike handlinger og meninger derimot er noe jeg er sterkt imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som mange her er allergiske mot Gud, Bibelen, Jesus osv. :)

Hva er det egentlig dere har imot Gud?

Ingenting.

 

Jeg har like mye imot Gud, som jeg har imot Sauron.

 

Begge er onde, men begge er også imaginære.

Veldig godt svart. Tror jeg må si meg enig.
Lenke til kommentar

jeg liker å tro at det finnes en gud, men er meeeget skeptisk. Det handler jo kort og greit om at mennesker er svake og må ha noe å lene seg på. Men alt med bibelen og sånt, tror jeg overhodet ikke på. Er en historie, i likhet med alle andre romaner man leser =)

 

 

Veldig godt svart synes jeg.

 

Roten til ondskapen i verden er Penger, Politikk, Kristendom, Makt.

For å gjøre det om til et kortere ord.. Mennesker.

Lenke til kommentar

"Hva jeg har imot Gud?"... Det er liksom et litt vanskelig spørsmål, fordi du jo her spør hva jeg har imot en eventyrfigur. Men om jeg skal gå utifra det som står skrevet om Gud i eventyrboka, så kan jeg vel konkludere med at han er en drittsekk.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Men er det Gud som står bak ondskapen i verden? Er det ikke heller vi mennesker, demonene og Satan?

 

Hvem disse partene er allmektig og allvitende?

Gud!, verden ble forbannet etter syndefallet da mange mennesker gjorde opprør mot Gud, gjorde mot Guds vilje for å følge sine onde veier. Det er konsekvensene av vi menneskers ondskap vi høster. I utgangspunktet skapte jo Gud alt godt.

Gud er 100% god, men hvordan kan vi forvente at Han skal ordne opp i alt hvis vi ikke bryr oss om Ham, ignorerer Ham, ikke ber han om det vi ønsker, ikke følger Hans vilje? Gud elsker oss og vil hjelpe oss gjennom alle våre sorger og problemer hvis vi tror på ham og har tillit til ham!

Og for ikke snakke om alle gangene Gud har grepet inn og reddet mennesker fra katastrofer, hjelpt mennesker i nød, helbredet syke osv. Men sånne mirakelhistorier tror dere vel ikke på.

 

Gud skal utrydde ondskapen og lidelsen en gang(kanksje veldig snart?)!

Lenke til kommentar

Virker som mange her er allergiske mot Gud, Bibelen, Jesus osv. :)

Hva er det egentlig dere har imot Gud?

 

Er vel ikke nødvendigvis Gud en har noe imot, heller personene som tilber denne guden og deres tolkning av deres religiøse skrifter samt holdningen til andre personer som stiller spørsmål ved nevnte tolkning.

--

Mange kristne viser til steder som finnes /har eksistert og hendelser som både historikere og forskere er enige om at har hendt.

Problemet er at dette brukes som bevis for at alt som står i bibelen er fakta.

Husk at eventyr som regel har en kjerne av sannhet og om du skulle fortalt en historie du vil fremstille som sann så er det mest naturlige selvfølgelig å holde deg så mye som mulig til fakta om blant annet steder og andre tidsriktige fakta som for eksempel hvem som levde i samtiden historien tar plass.

--

Lenke til kommentar

 

Og for ikke snakke om alle gangene Gud har grepet inn og reddet mennesker fra katastrofer, hjelpt mennesker i nød, helbredet syke osv. Men sånne mirakelhistorier tror dere vel ikke på.

 

Nei vi gjør ikke det, merkelig nok.

 

EDIT: Men i det øyeblikk jeg får ekte, håndfaste bevis, så kan saken fort bli en annen.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...