Gå til innhold

Ukesfest II 2010: Vinteren slipper taket


Anbefalte innlegg

Nå kan det set ut som om vinteren begynner å slippe taket. Solen viser seg lengre om dagene og det ryktes om snøen begynner å smelte enkelte steder. Så det er på tide med en liten utfordring som oppvarming til aprilfesten.

 

Så vi tar en liten fotofest i uke 10. Tema er valgfritt denne gangen også, så lenge det handler om at vinteren slipper taket. Ingen andre krav til utstyr enn at det er stillbildekamera. (Med andre ord ikke video ...)

 

Utfordringen starter mandag den 8. mars og avsluttes søndag den 14. mars.

 

Valgt tema for utfordringen

Du må velge et tema som du følger hele uken. Temaet må ha en vinkling til oppgaven, men du står rimelig fritt.

 

 

Deltakernivå:

Tøff i tryne: Vil kun ta bilder i henhold til valgt tema. Et bilde postes hver dag.

Ivrig: Vil ta bilder i henhold til tema hver dag; men tar andre bilder også. Et bilde postes hver dag.

Pingle: Vil ta bilder i henhold til tema minst 2 dager i løpet av uken. Et eller to bilde postes for hver dag bilder ble tatt. Dog maks 7 bilder i løpet av uken.

 

Valgfrie tillegg:

Du står fritt til å legge inn valgfrie tillegg, eksempler: kun svart/hvitt, ingen crop, ingen redigering (jpg direkte fra kamera), blender kun mellom f/1.4 og 2.8.osv NB! dette er kun eksempler. Du kan ha helt andre personlige tilleggsutfordringer. Eller la være.

 

Deltagertråd:

Du skal opprettte en egen tråd i forumkategorien Fotografering > Utfordringer, hvor du legger inn et bilde for hver dag. Kommentarer fra andre er velkomne; se det som en bildekritikk.

 

Navnet på tråden må følge gjeldene regler for forumet. Jeg anbefaler på det sterkeste på bruke følgende format:

 

Ukefest II 2010 - brukernavn - tema

 

For eksempel:

 

Ukefest II 2010 - tomsi42 - I solveggen

 

I den første posten av bildetråden din, så beskriver du din fest ved å fyll ut følgende felter:

 

Bruker: Ditt brukernavn

Utfordring: Den utfordringen du lager deg

Deltakernivå: Ditt deltager nivå

Utstyr: Kamera, objektiv osv som du har tenkt å bruke under festen (valgfritt)

Tilleggsutfordringer: Fylles ut kun hvis du har gitt deg ekstra utfordringer

 

Frikort

For dere som er på Ivrig eller Tøff i trynet nivå, dere får et frikort.

 

Annet

Bilder i liggende (landskap-) format skal ikke være større enn 1280 piksler i lengden. Bilder i stående (portrett-) format skal ikke være større enn 1024 piksler i høyden. Info for å legge inn bilder finner dere her.

 

Når utfordringen er over, så opprettes det en galleritråd hvor vi viser det beste bildet vi har fått til i løpet av utfordringen.

 

Lykke til,

Tom

 

edit:

03.03.10: Trykkfeil

03.03.10: La til info om frikort

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så temaet skal altså være noe med at vinteren slipper taket. :hmm: Blir utfordrende med et slikt tema her oppe i Finnmark allerede nå i mars, så jeg må nok tenke litt på om jeg kan klare en slik utfordring.

Det er klart at sommeren ikke er rett rundt hjørnet enda - men ting må da være mer trivelig nå enn i janauar?

Lenke til kommentar

Jeg er med, men jeg må si meg litt enig med B@L2. Det er ikke så mye som tyder på at det går mot vår her og jeg er fra andre enden av landet. MEN det er jo lyst når jeg kommer hjem fra jobb, så det tyder jo på at det går mot lysere tider. Kanskje ettermiddagslyset blir vinklingen til oppgaven.

Lenke til kommentar

Ikke veldig mange vårtegn på Røros heller for øyeblikket, så det ligger vel an til at jeg dropper denne utfordringen tror jeg. -26 på graderstokken i morges, brrr..

Du får satse på litt mildere vær til uka ;)

 

Eller så kan du jo ta bilder av feriekatalog og lignende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...