Simon Aldra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Retningslinjer for tråden - Det kan postes bilder fra 1-28. februar i denne tråden, og tråden vil være sticky i denne perioden. - Den om poster bildet må selv være fotografen bak bildet. - Det er ingen krav til når bildet er tatt, men det bør være noe du holder på med for tiden. - Det er ingen krav til kvaliteten til bildene, men det bør primært være bilder du er stolt av eller tror at andre har glede av å se. - Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder. - Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag. - Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden. - For bildeserier skal det være en klar sammenheng mellom bildene. I tvilstilfeller kan moderatorer splitte bildene til flere poster, eventuelt etter en dialog med fotografen. - Det skal være maksimalt 1280 piksler på lengste side. - Skriv gjerne noen ord om bildet du legger ut. - Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv. - Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken. - Bilder kan kommenteres når som helst, også etter utgangen av mars. Disse retningslinjene er ikke endelige, og kan bli endret underveis i perioden. Les dem derfor nøye før du legger ut bilder, selv om du har lest dette innlegget tidligere! Diskusjon rundt disse retningslinjene skal ikke foregå i denne tråden, og vil bli slettet uten forvarsel. Det er åpnet for diskusjon i denne tråden. Tidligere tråder: Akambrukernes bilde - februar 2010 Akambrukernes bilder - januar 2010 Akambrukernes bilder - desember 2009 Akambrukernes bilder - november 2009 Akambrukernes bilder - oktober 2009 Akambrukernes bilder - september 2009 Akambrukernes bilder - august 2009 Akambrukernes bilder - juli 2009 Akambrukernes bilder - juni 2009 Akambrukernes bilder - april/mai 2009 Endret 1. mars 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) First! (nesten) fullmåne over Trondheim på lørdag. exif, for dem som liker sånt: ISO1600, 14mm, F2.8, 1/2 sekund Endret 1. mars 2010 av ventle Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Likte godt himmelen med månen. Prøvde noe sånt selv men bildet blir rævva. (ikke vet hva slags settings jeg skal bruke) Sånn "brøyter" de snø på enkelte sentre. hehe Bilde er veldig mørkt jeg vet. Fikk ikke tid til å ta av filteret jeg hadde på. Exposure 1/800, F/7.1, 55mm, Iso-400, WB-Auto, EP - P Endret 1. mars 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Tok noen bilder nå i kveld: Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Min datter er nå akkurat en måned. Og synes hun er nydelig på dette bilde når hun smilte. Derfor tar jeg det med :-) F/5, Exposure 1/60, Iso-400, 44mm, WB-Auto Endret 1. mars 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Siden favoritt-funksjonen ikke er fiksa enda, så får jeg ta en "mine innlegg", da... Begriper ikke at det bare har middels prioritet. Tråder blir jo fulle av "mine innlegg"-innlegg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Siden favoritt-funksjonen ikke er fiksa enda, så får jeg ta en "mine innlegg", da... Begriper ikke at det bare har middels prioritet. Tråder blir jo fulle av "mine innlegg"-innlegg. Det er nok av andre mer grove bugs de må fikse først ... Noen av oss visste ikke om favoritter engang Her er to som er en smule nedsnødd ... E-620 + ZD 40-150mm @ 1/125s, /8, 150mm, ISO 200 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Litt overskuddsmateriale fra fotowalken her om dagen. E-3, 25mm, f/1.4, 1/1600s, ISO100 E-3, 25mm, f/4.0, 1/1000s, ISO400 E-3, 96mm, f/3.5, 1/250s, ISO100 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ventle, hva er de to tilsynelatende parallelle røde linjene helt til høyre i bildet ditt? Jeg tipper det finnes en grei fototeknisk forklaring for disse... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ventle, hva er de to tilsynelatende parallelle røde linjene helt til høyre i bildet ditt? Jeg tipper det finnes en grei fototeknisk forklaring for disse... Chitty chitty bang bang... Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Tjo og hei, bilder alt 1. mars (mens februarbildene ikke er gjæret ferdig enda) Lekt litt med melk, blitsgeler og softfilter. Litt ekstra glow: 3 forskjellige gel ...og litt triksing Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Spesielt Arela men jeg liker bildene :-) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Ventle, hva er de to tilsynelatende parallelle røde linjene helt til høyre i bildet ditt? Jeg tipper det finnes en grei fototeknisk forklaring for disse... Gode gammeldagse refleksjoner fra en lyskilde som ikke er synlig i bilde, nærmere bestemt en gatelykt til venstre for fotografen. Det er sånne ting en solblender skal hjelpe mot (i tillegg til å beskytte glasset arela, bilde nr 2 ble spesielt kult, ser ut som noe man absolutt ikke bør ha i seg Endret 2. mars 2010 av ventle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det kan postes bilder fra 1-28. februar i denne tråden, Gått litt fort i svingene eller? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Er det Simon Senior vi har æren av å se? To fine portrettbilder Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Det er Sigmund. Simon senior er min fars far. Takk. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Gammelt tre under/ved Puddefjordsbroen - blitt så svært at tyngdekraften gjør at det vokser nedover. Dvs når det vokser - nå står det bare å slumrer, og venter på at snøen skal smelte, fuglesangen begynne og solen skal varme til langt på kveld - da kommer det til å pumpe ut en grønt solsslikkende fontene av blader. E-P1 + Voigtlânder Nokton 50mm f/1.5 ved f/2.5 (god senterskarphet, soft ut i kantene ennå) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Flotte portretter Simon! - Det første jeg kom på når jeg så dette motivet var "Universell utforming": D300 + 50/1.8D Francis Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Francis i svart og hvitt, alltid en fryd for øyet. 50 f/1.8? Hell i uhell Jeg viste at jeg hadde et godt brukt batteri i kameraet da jeg dro til Leirfossen i dag, men at jeg tok et tomt reservebatteri oppdaget jeg jo selvfølgelig ikke før det var bom stopp. Likevel ble det mange fine bilder med D3 og 17-35 og 70-200 (+TC17 på noen), men de bildene kommer ikke her. Så dro man slukøret hjem, men kanskje en skulle ta en tur til? Da tok jeg nye batteri og 70-300 på D2X. Jeg måtte ta bilder av Trøndelags heteste modell for tiden, en Taffeland som har overvintret her. Så var det dette med hell da. Jeg ble lokket inn i godglassrus, og fikk prøve en 600VR på Wimberly Gimbal Laksand med 600mmVR Stokkand med 600mmVR Hmm - sparegrisen er farlig lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå