Gå til innhold

Er det mange som har problemer med SE XperiaX2 ?


Kvisten

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne for ca 1 måned siden -

strålende fornøyd - for en uke siden begynte problemene - heng - ingenting skjer når det trykkes på skjermen -- varsler og ssystemlyder kan ikke styres slik som beskrevet i manual - osv osv .

 

Er det flere som har samme problem ?

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne for ca 1 måned siden -

strålende fornøyd - for en uke siden begynte problemene - heng - ingenting skjer når det trykkes på skjermen -- varsler og ssystemlyder kan ikke styres slik som beskrevet i manual - osv osv .

 

Er det flere som har samme problem ?

 

Jeg tar det som en selvfølge at du har slått av og på telefonen ved å fjerne batteriet for deretter å sette det inn igjen. Du kan med fordel koble den til SEUS og laste inn ny FW på den, og har du den siste FW-en, så kan det kanskje være lurt å installere på nytt. Det hjalp iallefall min X2, som etter en oppdatering (med samme FW), er så og si feilfri. Noen bugs henger igjen, men de klarer jeg fint å leve med. Ny Fw vil komme i Mars, og ifølge http://semcblog.com/firmwares/ er den allerede ute...

Lenke til kommentar

Har slått av - tatt ut batteriet - startet på nytt

har lastet inn ny programvare fra SEUS -

har vært i kontakt med SE support - de bare ber meg laste inn ny programvre.

 

På spørsmåø om den nye som kommer i mars vil avhjelpe - sier de " inte avklarad ennu "

 

sad - for telefonene er jo kjempe - hadde den bare funket :-)

Lenke til kommentar

Har slått av - tatt ut batteriet - startet på nytt

har lastet inn ny programvare fra SEUS -

har vært i kontakt med SE support - de bare ber meg laste inn ny programvre.

 

På spørsmåø om den nye som kommer i mars vil avhjelpe - sier de " inte avklarad ennu "

 

sad - for telefonene er jo kjempe - hadde den bare funket :-)

 

Prøv å installere FW på nytt. Hvis problemene fortsetter, ville jeg sendt den inn til et serviceverksted. Har du lastet inn den siste .cab filen som ligger ute på www.sonyericsson.com/update? Tror kanskje ikke den vil hjelpe i ditt tilfelle, men det skader ikke å prøve.

Lenke til kommentar

 

Prøv å installere FW på nytt. Hvis problemene fortsetter, ville jeg sendt den inn til et serviceverksted. Har du lastet inn den siste .cab filen som ligger ute på www.sonyericsson.com/update? Tror kanskje ikke den vil hjelpe i ditt tilfelle, men det skader ikke å prøve.

 

innstallert på nytt - funket i et par timer - så samme prob igjen.

stønn - får vel sende den inn -tar jo et lysår å få noe reparert-

kanskje heller henvende meg til mobi -(chess nettbutikk) der jeg kjøpte den - og si at de kan få den tilbake.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

innstallert på nytt - funket i et par timer - så samme prob igjen.

stønn - får vel sende den inn -tar jo et lysår å få noe reparert-

kanskje heller henvende meg til mobi -(chess nettbutikk) der jeg kjøpte den - og si at de kan få den tilbake.

 

Tror faktisk Xperia er prioritert service på. Har du sjekket Xperia support panelet? Eller du kan reise til Sverige, og da får du en ny Xperia innen 48 timer ;)

Jeg anbefaler deg å sende den inn, for med siste oppdatering, er den både rask og stabil. Dette er helt klart en telefon jeg kommer til å bruke lenge.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Vært i kontakt på mail og tlf med SE support i dag igjen.

fikk en oppdatering for applikasjonene på X2.

lite suksess.

snakket med Chess Nettbutikk - hvor den er kjøpt - c 3-5 ukers rep tid - forutsatt at det ikke trengs HW !!!!

 

jau jau

 

Nei skulle holdt meg til Nokia - har hatt 6 nokia telefoner på rad - E serie N serie -- det som finnes - null problem.

Angrer bittert på at jeg kjøpte SE.

 

Så konkl blir at jeg sender til rep - ( de hadde selvsagt aaldri hørt om probl med X2 .

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Vært i kontakt på mail og tlf med SE support i dag igjen.

fikk en oppdatering for applikasjonene på X2.

lite suksess.

snakket med Chess Nettbutikk - hvor den er kjøpt - c 3-5 ukers rep tid - forutsatt at det ikke trengs HW !!!!

 

jau jau

 

Nei skulle holdt meg til Nokia - har hatt 6 nokia telefoner på rad - E serie N serie -- det som finnes - null problem.

Angrer bittert på at jeg kjøpte SE.

 

Så konkl blir at jeg sender til rep - ( de hadde selvsagt aaldri hørt om probl med X2 .

 

Det er ingen kjente feil på Xperia X2, annet enn en del bugs i FW. Men det du beskriver er ikke bugs i FW. Sendte du telefonen til Chess, eller direkte til serviceverkstedet? Hvis du gjorde det siste, vil jeg tippe det tar 1-2 uker, avhengig av hvor du bor i Norge. Sendte du den til Chess, kan du neppe klandre serviceverkstedet for at de somler med videresendingen.

Jeg har tidligere sendt inn en SE med prioritert service, via elkjøp, og det tok litt over en uke før jeg fikk telefonen ferdig reparert tilbake. Begge gangene var det HW feil, og ikke SW-feil.

Lenke til kommentar

Da er telefonen pakket og sendt ti. Chess ( Moobi Norge )- med tilsendt "fraktpose" fra de.

sammen med telefonen et brev på 3 sider - med 15 punkter som beskriver feil og ting som ikke fungerer slik det skal ikke fungerer som det skal.

Så får vi se hva som skjer.

Kan vanskelig tro at det bare er meg som opplever dette.

Skal melde tilbake når noe skjer.

 

mvh

Kvisten

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Da er telefonen pakket og sendt ti. Chess ( Moobi Norge )- med tilsendt "fraktpose" fra de.

sammen med telefonen et brev på 3 sider - med 15 punkter som beskriver feil og ting som ikke fungerer slik det skal ikke fungerer som det skal.

Så får vi se hva som skjer.

Kan vanskelig tro at det bare er meg som opplever dette.

Skal melde tilbake når noe skjer.

 

mvh

Kvisten

 

Kan du gjengi de 15 punktene her, så kan jeg fortelle om de gjelder for min X2, eller ikke.

Lenke til kommentar

X2 slaktes:

http://www.vg.no/tek...hp?artid=593838

 

Jeg er veldig glad for at jeg ikke kjøpte den.

 

Denne artikkelen er bygd på en feilaktig test, som er utført med en FW som var utdatert. FW-en var rettet da testen ble gjennomført, men personen som utførte testen, hadde ikke interesse av å teste telefonen som den var, men ville heller skrive en test der SE ble slaktet. Men går du litt grundig inn i testen, så ser du at den er full av feil og mangler, og man skulle virkelig tro at desken i VG ikke lot seg lure til å trykke dette makkverket. Men det var vel for mye å håpe på.

Lenke til kommentar

X2 slaktes:

http://www.vg.no/tek...hp?artid=593838

 

Jeg er veldig glad for at jeg ikke kjøpte den.

 

Denne artikkelen er bygd på en feilaktig test, som er utført med en FW som var utdatert. FW-en var rettet da testen ble gjennomført, men personen som utførte testen, hadde ikke interesse av å teste telefonen som den var, men ville heller skrive en test der SE ble slaktet. Men går du litt grundig inn i testen, så ser du at den er full av feil og mangler, og man skulle virkelig tro at desken i VG ikke lot seg lure til å trykke dette makkverket. Men det var vel for mye å håpe på.

 

Hvordan vet du at amobil har utført en feilaktig test den 3 mars? Hvordan vet du at Audin Solheim ville skrive en test der SE ble slaktet? Trekker du amobils integritet i tvil? Hva begrunner du det med?

 

Jeg formoder at du har tatt dette opp med Audun. Hvis ikke skal jeg gjøre det. Jeg avventer dokumentasjon for påstandene dine.

 

Når det gjelder X2 så kom denne på markedet med et skrikende behov for en oppdatering av programvaren. Noe som har ført til en klagestorm. Det samme gjorde SE med P1, X1, Aino og X2. DET er problemet her. Ikke at man kan lappe sammen softwaren etter at kundene har betatestet for SE.

 

Du sier at testen er full av feil og mangler. Kom med dem.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan vet du at amobil har utført en feilaktig test den 3 mars? Hvordan vet du at Audin Solheim ville skrive en test der SE ble slaktet? Trekker du amobils integritet i tvil? Hva begrunner du det med?

 

Jeg formoder at du har tatt dette opp med Audun. Hvis ikke skal jeg gjøre det. Jeg avventer dokumentasjon for påstandene dine.

 

Når det gjelder X2 så kom denne på markedet med et skrikende behov for en oppdatering av programvaren. Noe som har ført til en klagestorm. Det samme gjorde SE med P1, X1, Aino og X2. DET er problemet her. Ikke at man kan lappe sammen softwaren etter at kundene har betatestet for SE.

 

Du sier at testen er full av feil og mangler. Kom med dem.

 

1) Jeg har telefonen selv, og vet at man kan installere en .cab fil som løser bugsene som er beskrevet i testen. Telefonen blir raskere, og mer stabil. Batterilevetiden blir også forlenget.

2) Jeg har da selvfølgelig gitt mine tilbakemeldinger til Audun.

3) Her bommer du. Den kom ikke på markedet, men ble ved en feil sendt ut til testing. Denne varianten kom aldri på det norske markedet. Den som kom hadde en forbedret FW utgave. Nå er denne FW også luket for bugs, og de som henger igjen, klarer man fint å leve med. Bagateller. Hvilken klagestorm er det du sikter til.

4)X1 hadde noen seriøse bugs da den kom, men ble etterhvert en kanontelefon. Aino hadde en skjerm, fra en underleverandør, som av og til kranglet litt, men å si at den var en problemtelefon er å overdrive. P1i stemmer rett og slett ikke. Den har jeg hatt fra dag 1, og den har fungert utmerket fra samme dag. Nå kan man jo også ha i bakhodet at X1 var produsert av HTC.

5) Alle mobil leverandører sliter med bugs ved lansering av en ny telefon. Hvorfor skulle du late som om SE var unike? Nokia har sågar gått ut og bedt kundene sine om unnskyldning for alle bugsene i N97. Men det hindret ikke Amobil å gi den en 5-er og anbefalt stempel. N97 mini er nå trukket av Orange fra det Engelske markedet, pga feil, mangler, og mange returer. Men allikevel fortsetter Amobil å anbefale den. Er det rart man stiller spørsmål ved deres agenda?

 

Les signaturen min nøye. Der finner du nok svaret på de fleste spørsmålene du har.

Lenke til kommentar

auditman: Audun har innrømmet i en annen tråd at han testet telefonen uten å legge inn siste tilgjengelige cab fil. Oppdateringen kom mens han testet telefonen. Oppdateringen var klar og tilgjengelig ca 1 uke før slakten ble publisert.

Lenke til kommentar

SE har kommet med oppdateringer som fikser de problemene som markedet har rapportert inn. Problemet er at testerne er så arrogante at de ikke vil innrømme det og/eller vil ikke teste produktet etter oppdatering.

 

Har mottat en oppdatering fra SE som er lagt inn ( ca en uke siden) skulle korrigere "feil på diverse applikasjoner " var påstanden -desverre ikke noe hjelp i den.

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...