aarolilja Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) hei, mitt favorittspill noensinne er Neverwinter Nights. - og nå vil jeg ha nye spill å spille! ikke at jeg ikke er nok opptatt for tida, hehe. men det jeg altså vil ha er rpg-spill som har hotbars, inventory, character sheet, speelbook, konfigurerbart og flyttbart kamera, gjerne mounts osv osv. dere skjønner tegninga. jeg vil ha slående visuelle opplevelser og episk musikk - men med det mener jeg ikke state of the art realistisk grafikk eller lignende, men heller store artistiske oppnåelser. det trenger ikke være realistisk og moderne for å være estetisk behagelig og slående. jeg er nå kjempefan av og spiller jevnlig World of Warcraft. men det er altså ikke hovedsaklig slike spill jeg er på utkikk etter. WoW blir alt for action- og hack/slash-spill iforhold til det jeg er på utkikk etter. ikke like mye som det f.eks Diabo-serien er, men fortsatt. jeg leter heller etter spill hvor interagering og fantastiske eventyr av noen single player campaigns (gjerne med cooperative modus) er i fokus. hvor karakterskapelsesprosessen er så djup at du bruker nesten en hel dag bare på å lage deg en karakter, og hvert et level up scenario er et kjempehelvete, dog fortsatt så tilfredsstillende at det nesten blir tidvis skummelt. det jeg vil ha er m.a.o. mer Neverwinter Nights, hehe. Baldur's Gate er jeg godt kjent med, og jeg holder på å anskaffe meg Dragon Age: Origins. Mass Effect og Elder Scrolls står også på agendaen en eller annen plass, hehe. jeg kommer til å oppdatere denne paragrafen fortløpende dersom spill jeg allerede er familiær med dukker opp blant tipsa. så - kjør på! det burde være liten tvil om hvilke typer spill jeg er på utkikk etter. Endret 28. februar 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 The Elder Scrolls III: Morrowind The Elder Scrolls IV: Oblivion Du lager egen karakter, can customize din egen class om du vil. Du har en åpen verden du kan utforske som du vil, du kan kjøpe deg hus og få mounts (i Oblivion), men kan laste ned gratis og lovlige mods til begge spill som kan utvide dem med mer enn du noengang vil ha mulighet til å spille gjennom. Episk musikk, fantastisk verden og mange quests og ulike guilds du kan joine. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) - The Witcher :love: Er du opptatt av handling og stemning er dette spillet en du vil elske! - Risen - Mass Effect 1+2 Endret 28. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Elder Scrolls spilla og Mass Effect står forresten også på agendaen. takk for de andre forslaga. skal sjekke ut alt etthvert. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Du har jo også de "legendariske" Star Wars: Knights of the Old Republic 1+2. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 KoToR ja. har stått på planen en stund, men har aldri vurdert dem seriøst nok. har lyst å spille igjennom dem en gang iallfall. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Divine Divinity. Dumt navn, men rå bra spill. På overflaten kan det ligne på Diablo, men det er MYE dypere og bedre.) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Divinity 2: Ego Draconis er ganske fet. http://www.youtube.com/watch?v=CrZAgUUCmuQ Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Et rollespill som er veldig undervurdert er tyske Drakensang: The dark eye. Anbefales hvis du liker spill som NWN og Dragon Age, og bør kunne kjøpes for en billig penge (tror det kostet 30 USD ved launch). Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ser ikke NWN2 nevnt noen plass, så da nevner jeg det. Har ikke spilt det så mye, men minnet meg veldig om da jeg spilte NWN. Lenke til kommentar
Aeris Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Av de jeg ikke har sett blitt nevnt ennå: - Icewind dale (1 og 2) - Planescape: Torment :love: (- Gothic 3) - men denne er mer som morrowind/risen Endret 1. mars 2010 av Aeris 1 Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Ser ikke NWN2 nevnt noen plass, så da nevner jeg det. Har ikke spilt det så mye, men minnet meg veldig om da jeg spilte NWN. NWN2 er nok out of the question da det suger heftig balle. ikke brydde de seg om å oppdatere bugs heller. istedenfor ga de bare ut en expansion pack... som også var full av bugs. så gadd de ikke fikse *de* bugsa heller, og ga ut en ny expansion pack osv osv osv. clusterfuck. nei takk. men takk for omtanken, hehe. og til alle: bare fortsett å post! er sikkert ikke bare jeg som har godt utbytte av denne tråden. 1 Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Et rollespill som er veldig undervurdert er tyske Drakensang: The dark eye. Anbefales hvis du liker spill som NWN og Dragon Age, og bør kunne kjøpes for en billig penge (tror det kostet 30 USD ved launch). Er Drakensang: The dark eye slik at du MÅ ha følges venner slik som i Dragon Age og kan man utforske en hel verden slik som Oblivion? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ser ikke NWN2 nevnt noen plass, så da nevner jeg det. Har ikke spilt det så mye, men minnet meg veldig om da jeg spilte NWN. NWN2 er nok out of the question da det suger heftig balle. ikke brydde de seg om å oppdatere bugs heller. istedenfor ga de bare ut en expansion pack... som også var full av bugs. så gadd de ikke fikse *de* bugsa heller, og ga ut en ny expansion pack osv osv osv. clusterfuck. nei takk. men takk for omtanken, hehe. og til alle: bare fortsett å post! er sikkert ikke bare jeg som har godt utbytte av denne tråden. Det meste er vel da fikset..? Svært få bugs hos meg i alle fall Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 - The Witcher :love: Er du opptatt av handling og stemning er dette spillet en du vil elske! - Risen - Mass Effect 1+2 Hvordan klarer dere å spille et spill der dere ikke kan hoppe? Ble helt deprimert da jeg prøvde jeg.. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 hopping er vel ikke akkurat det mest nødvendige et spill har å by på. klarer meg fint uten hopping i nwn. Lenke til kommentar
tuben Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Hvordan klarer dere å spille et spill der dere ikke kan hoppe? Ble helt deprimert da jeg prøvde jeg.. Drikker du mye kaffe? =D Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) name='tuben' date='12. mars 2010 - 21:38' timestamp='1268426322' post='15356929']Hvordan klarer dere å spille et spill der dere ikke kan hoppe? Ble helt deprimert da jeg prøvde jeg.. Drikker du mye kaffe? =D 1: Fiks quoten. 2: Nei, men jeg liker at tyngdekraften fungerer. Kan ikke huske at duden kunne svømme heller, men det er en egenskap som må læres, så kan godta det. Endret 12. mars 2010 av Jevrio 1 Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 jeg synes det er dumt at man ikke må bæsje for da vet man jo ikke om tarmsystemet til karakteren din fungerer. Lenke til kommentar
Synpanic Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Merkeligt at ingen har nevnt: Dragon Age: Origins Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå