nilshv Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Var usikker på hvordan utrykke meg kort på emne. Men det jeg kort og godt vil gjøre er å velge flere bilder, velge et nummer (f.eks 1) og at programmet automatisk legger til nummeret øverst på bilde, øker tallet med 1 og så legger inn tallet f.eks 2 på neste bilde. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Med eit lite forbehold: Ta ein titt på Fast Stone Image Viewer/Photo Resizer. Photo Resizer er same verktøy som du i Image Viewer finn under Tools --> Batch convert/Rename. Klikk på Advanced, då får du opp eit vindauge med mange faner, deriblant ein som heiter Text. Her finn du val for å leggje til tekst på bileta. Eg hugser dessverre ikkje heilt kva mogelegheiter det har, so eg skal ikkje garantere at det du ynskjer går an, men eg vil tru det. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Med eit lite forbehold: Ta ein titt på Fast Stone Image Viewer/Photo Resizer. Photo Resizer er same verktøy som du i Image Viewer finn under Tools --> Batch convert/Rename. Klikk på Advanced, då får du opp eit vindauge med mange faner, deriblant ein som heiter Text. Her finn du val for å leggje til tekst på bileta. Eg hugser dessverre ikkje heilt kva mogelegheiter det har, so eg skal ikkje garantere at det du ynskjer går an, men eg vil tru det. Tusen takk, skal prøve det å gi tilbakemelding Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Med eit lite forbehold: Ta ein titt på Fast Stone Image Viewer/Photo Resizer. Photo Resizer er same verktøy som du i Image Viewer finn under Tools --> Batch convert/Rename. Klikk på Advanced, då får du opp eit vindauge med mange faner, deriblant ein som heiter Text. Her finn du val for å leggje til tekst på bileta. Eg hugser dessverre ikkje heilt kva mogelegheiter det har, so eg skal ikkje garantere at det du ynskjer går an, men eg vil tru det. Tusen takk, skal prøve det å gi tilbakemelding Fantastisk enkelt og genialt! Dette var et program som kan gjøre det meste, og burde vært forhåndsinnstalert på alle pcer. Med dette programmet kan du endre navn på bilde (f.eks automatisk nummerering), legge til tekst på bilde (veldig mange varianter, blandt annet filnavn, dato, det meste som blir lagret om et bilde når en tar det). Kan også legge inn vannmerke, kanter, endre størrelse.. Tusen takk til Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå